Урок " Подорож за порами року"

Про матеріал
Закріпити у дітей знання про природні зміни посезонно, через безпосереднє дослідження в поведінці тварин і птахів, розвивати логічне мислення . Виявити вміння встановлювати елементарні причинно-наслідкові зв'язки між змінами в природі і тваринним світом в процесі гри, розвивати кмітливість, швидкість реакції в процесі гри. Визначити отримані знань про геометричні фігури: коло, квадрат, трикутник . Удосконалювати мову дітей, вміння слухати і чути розповідь іншої дитини, розширювати кругозір, активізувати пізнавальну і мовну діяльність Виховувати у дітей комунікативну культуру: вміння вести розмову на задану тему. Заохочувати спроби висловлювати свою точку зору, згоду або незгоду з відповіддю товариша. Виховувати дружні взаємини між дітьми.
Перегляд файлу

           Клас: 2-Б.

Тема."Подорож за порами року".


            Мета.  Закріпити у дітей знання про природні зміни посезонно, через безпосереднє дослідження в поведінці тварин і птахів, розвивати логічне мислення .
    Виявити вміння встановлювати елементарні причинно-наслідкові зв'язки між змінами в природі і тваринним світом в процесі гри, розвивати кмітливість, швидкість реакції в процесі гри.    Визначити отримані знань про геометричні фігури: коло, квадрат, трикутник .
            Удосконалювати мову дітей, вміння слухати і чути розповідь іншої дитини, розширювати кругозір, активізувати пізнавальну і мовну діяльність
    Виховувати у дітей комунікативну культуру: вміння вести розмову на задану тему.
        Заохочувати спроби висловлювати свою точку зору, згоду або незгоду з відповіддю товариша.    Виховувати дружні взаємини між дітьми.
    Обладнанння
Картинки-слайди про пори року (осінь, зима, весна, літо)
Готове панно-аплікація «годівниця» із зображенням корму для птахів
Картинки з птахами (синиця, горобець, снігур, голуб, ворона)
Геометричні фігури (трикутник, коло, овал, прямокутник)
Горішки
Невеликі кошики .
 

 Хід заняття
 


Муз. момент «Здрастуйте»
-Діти, сьогодні ми вирушимо в незвичайну подорож на поїзді з цікавими іграми за порами року. А хто скаже, який час року буває, коли ми повертаємося після літнього відпочинку? (Відповіді дітей). Ось і сьогодні за короткий час ми побуваємо в гостях у осені, зими, весни, і погостюємо у літа. Пора в дорогу!

Муз. супровід: «Потяг» (з рухом) (встаємо півколом)

Ось ми вже й на місці, і нас очікує наш помічник-календар. В який час року він нас хоче запросити? (Відповіді дітей) А що ви можете розповісти про осінь? (Відповіді дітей) Подивіться на чарівний екран. (З'являються картинки на осінь тему) (під муз. Супровід)
Правильно - це Осінь. Подивіться, як природа восени ошатна і красива. 

          Давайте згадаємо, як звірі готуються до зими. (Відповіді дітей) А які звірі готуються до зимової сплячки (відповіді дітей) Подивіться на чарівний екран! Ось ці звірі! (Ведмідь, їжак, миша) А які звірі не впадають у сплячку? (Відповіді дітей) Знову дивимося на чарівний екран! А ось і ці звірі! (Показ на екрані) (вовк, лисиця, заєць, білка) (сіли)
         Послухайте і подивіться, хто це до нас у гості поспішає? (Відповіді дітей). (Білка).
             Правильно, білка! Підкажіть мені, як білка готуватися до зими? (Відповіді дітей-вона робить запаси, восени вона збирає горішки, шишки, гриби і складає їх у дупло).
         Білка (Катя Г.) (одягаємо шапочку білки) (за лаштунки)
На гіллячках, на тоненьких,
Поки день ще не погас,
Сироїжки та опеньки
Білка сушить про запас.
Так нашпилює охайно,
Так їх тулить на сосні
І міркує: а нехай-но
Ще побудуть тут мені!
Поки дні іще хороші,
Поки є іще тепло,
А як випадуть пороші,
Заберу їх у дупло.

«Буде холодно надворі,
Сніг посиплеться з дубів,
Буде в мене у коморі
Ціла в’язочка грибів!
Але білочці не спиться.
Дятел тукає: тук-тук!
Щоб не вкрала їх лисиця
Або хитрий бурундук.


- Давайте з білочкою пограємо! Допоможемо зібрати горішки і все,  що вона любить      Ось ми і розповіли, що таке осінь ...
Вирушаємо далі в дорогу ...

Музичний супровід «Потяг»

І знову нас чекає наш помічник календар. І запрошує нас в інший час року. Яке? (Відповіді дітей) А, що ви знаєте про зиму? Подивіться на чарівний екран, яка зима красива, всі дерева і земля закутаний білим снігом. Вірш про зиму прочитає Влад.
Дитина:  Зимова Пісенька

- А ви любите зиму? А за що ви її любите? (Відповіді дітей)

Муз. момент «Гра-забава:« Що нам подобатися взимку ... »(сідають)
Скажіть діти, яких зимуючих птахів ви знаєте? Хто це? (Снігур, синиця, горобець, голуб). (Миготливі картинки, якщо відповідь правильна) Як ви думаєте чи легко птахам живеться взимку? (Відповіді дітей). А як ми допомагали птахам взимку? Ми з вами змайстрували для них годівницю. (Зроблена аплікація-годівниці).
                 Першими прилетіли - снігурі, ніж вони люблять по ласувати? Куди ми його помістимо на годівниці? (Відповіді дітей) Правильно, там де лежить горобина. ..... (Діти) виберіть снігурів і посадіть їх на годівницю. (Сіли)
        -А за ними прилетіли-горобці. Чим цих птахів будемо пригощати? (Відповіді дітей) Горобців помістимо, де лежать хлібні крихти .... (діти) виберіть горобців і посадіть на годівницю.
             -За ними і синиці поспішили! (Відповіді дітей) Чим цих птахів почастуємо? (Відповіді дітей) Синички люблять сало .... (діти) виберіть синичок і помістіть на годівницю.
         -І ще поспішають до нас голуби. Чим люблять ласує ці птахи? Пригостимо птахів насінням .... (виберіть голубів і посадіть їх на годівницю).

-Нагодували всіх птахів, скажемо їм до побачення.
Наша подорож триває.
Музичний супровід «Потяг»
Нас знову чекає наш друг календар. У який час року ми зараз потрапили? (Відповіді дітей)
             - А зараз знову подивимося на чарівний екран. Що це за час року? (Відповіді дітей) А що відбувається навесні? (Відповіді дітей)
             Давайте встанемо на весняний хоровод!
Муз.момент: «Хоровод-Весняночка»
    І у нас є вірш про весну.
        Дитина (Віка):

Весна

Ось іде весна ланами, 
Перелогами, лісами. 
Де не ступить — з-під землі 
Лізуть паростки малі.

Як опустить вниз правицю — 
Зеленіє скрізь травиця. 
Як лівицю підведе — 
Всюди листя молоде.

На берізку гляне зблизька — 
У сережках вся берізка, 
До верби підійде — ба! — 
В білих котиках верба.

А як здійме руку вгору 
До блакитного простору — 
З кожним помахом руки 
Линуть з вирію пташки.

Розквітають в луках квіти, 
Зеленіють в лісі віти. 
Все зелене, молоде... 
За весною літо йде! 
(Н. Забіла)


Навесні вся природа прокидається від зимового сну, починає танути сніг. З'являються перші квіти. Тварини прокидаються від сну. І ми вийдемо з вами на весняну галявину і пограємо.
Физкультминутка (Музичний супровід)
Ведмежата в частіше жили
Головою своєї крутили
Ось так, ось так, (кругові рухи головою)
Головою своєї крутили
Ведмежата мед шукали
Дружно дерево качали (підняти руки вгору і робити нахили вправо і вліво)
Ось так, ось так,
Дружно дерево качали,
А потім вони ходили (ходьба по ведмежі)
І з річки воду пили
Ось так, ось так
І з річки воду пили (нахили тулуба вперед)
А потім вони танцювали (пружинки з поворотом тулуба вліво і вправо)
Лапи вище піднімали (стрибки, ляскаючи руками вгорі)
Ось так, ось так лапи вище піднімали

Музичний супровід «Потяг»
-І знову ми в дорозі. І наближаємося до нашого помічникові й другу календарем. Яким порою року він нас зустрічає? (Відповіді дітей) А чим вам подобається літо? (Відповіді дітей) Подивіться на екран - ось так ми з вами зможемо відпочивати літо.
        Так тепло, можна купатися, засмагати. Ще влітку багато зелені, цвітуть квіти. Давайте послухаємо літні звуки природи!
«Слухання музичного фрагмента зі звуками природи.»
         Які звуки ви почули? (Відповіді дітей) Давайте спробуємо озвучити все, що ви почули на музичних інструментах.
Муз. момент «Гра на муз. інструментах »
Подивіться перед нами зелена галявина, час року літо, але щось на ній не вистачає? (Відповіді дітей) Давайте прикрасимо нашу галявинку квітами і складемо ми їх з яскравих геометричних фігур.
Гра "Збери квіти" (складання квітів з геометричних фігур)
(Діти складають квіти, розповідають з яких фігур їх квіти).
 Вам сподобалася подорож? (Відповіді дітей)
Давайте згадаємо по яких часів року ми подорожували? (Відповіді дітей) (картинки на екрані)
Спасибі вам! Ви показали свої знання! Мені хочеться вам подарувати
дуже красиву і розумну книгу. Називається вона - енциклопедія, з якої ми дізнаємося багато цікавого. А також вірші та загадки про пори року.
-Ви були молодці, але час повертатися в групу, ви добре відповідали і були дружними.
 

1

 

docx
Додав(-ла)
Прищепа Ганна
Додано
8 січня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку