Урок "Поезія другої половини ХІХ століття"

Про матеріал
Урок - захист проєктів дає можливість перевірити знання учнів з теми, розвивати творчі здібності, вміння нестандартно, образно мислити, толерантно ставитися до думки іншого, виховувати повагу до людини як особистості, любов до поезії.
Перегляд файлу

Урок- захист проєктів

Тема: "Поезія  другої половини ХІХ століття"(10  клас)

Мета: перевірити знання учнів з теми, розвивати творчі здібності, вміння нестандартно, образно мислити, толерантно ставитися до думки іншого, виховувати повагу до людини як особистості, любов до поезії.

Обладнання: плакати, що виготовлені учнями.

Попереднє завдання до уроку:

Поділитися на групи (5-6 учнів у групі), узагальнити вивчений матеріал з теми й представити у вигляді плаката. Підготувати виступ-захист плаката з обов’язковим обґрунтуванням особистісного сприйняття поезій, що вивчалися.

Перебіг уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення вчителем теми, мети уроку, умов, критеріїв оцінювання за роботу (умова: кожен з групи має обов’язково виступити)

ІІІ. Виступи груп.

1 група

Поезія другої половини 19 століття... Ми вирішили, що на центральному плані має виділятися "П’яний корабель" Артюра Рембо, як символ всієї поезії 19 ст, яка була такою же чудовою й непередбачуваною, як і цей корабель, який пробивається крізь бурю, вітер невідомо куди.

 Поль Верлен - найвидатніший французький поет-символіст. Він вважав, що справжня поезія не повинна обмежуватись якимось рамками. Вона має звучати, як музика. Поет писав: "Найперше - музика у слові". Виходячи з цього, ми вирішили намалювати тут ноти  як символ його "музики у слові".

 Для кращої характеристики поезії  Фета, ми  намалювали картинку, де зображено обличчя, яке побудоване з геометричних фігур. Якщо ми будемо роздивлятись її частинками, то бачимо прості, звичні нам геометричні фігури, але, якщо подивитись в загальному на весь малюнок, стає зрозумілим справжній його зміст. Це спостерігається й у імпресіоністичних віршах Фета: вони складаються немов би з маленьких мазків, а загальна картина вимальовується в кінці.

 А тут ми зобразили альбатроса з обличчям самого Бодлера Цей поет пише про буденні речі, але такі, про які не прийнято говорити, тому з першого разу вони шокують. Таке саме враження справляє й напівптах-напівлюдина Тому його поезію ми порівнюємо з таким альбатросом.

 Волт Вітмен - це знаменитий американський поет. Головний його вірш "Пісня про себе" починається словами :"Славлю себе..." В ньому поет через свій образ показує важливі проблеми людства. І саме тому ми вирішили просто намалювати його самого, тому що всю поезію він замикає на собі як представникові всього людства.

 Стефан Маларме був дуже витонченою людиною, як і його поезія. Вона - як картина, що має декілька нашарувань. Подивишся на неі один раз - і бачиш одне зображення, придивишся краще - і перед очима відкривається зовсім інше зображення. Найважливішим у його поезіях є те враження, яке вони викликають. Саме тому ми залишили місце пустим, щоб кожен міг уявно домалювати своє власне враження від його віршів.

 Останній наш поет - це поет, якого називали "останній романтик" - Федір Тютчев.

 Більшу частину свого життя він провів за кордоном, на дипломатичній службі. Ним написано небагато віршів, але щоб переконатися в його геніальності, не потрібно нічого малювати, досить просто прочитати його вірш "Sіlentіum", який може сказати більше, ніж  будь-хто інший.

2 група.

Свій плакат ми хочемо представити віршем, який написала Сергенюк Євгенія:

Поезія цього століття не проста:

Це різні поєднання світоглядів митця,

Це різні погляди, думки, переконання,

Це мрія та водночас це - реальність.

Це поєднання різних почуттів,

А також різне бачення світів

З різних сторін та величин,

Поетів різних країн.

Це - Тютчев зі своїм "Мовчанням",

В якому відкриває світ в душі людській.

Це - Фет і його ніжний звук зітхання,

Це шепіт й солов’їний спів.

Це - Вітмен, що оспівує себе, людей, природу

І називає волоссям землі - траву,

Це Бодлер, який, не дивлячись на красу природи,

Показує її, неадекватну та просту.

Це - Поль Верлен і його "музика у слові",

Його осіння пісня та із серця плач.

Немов то дощ, що ллється з неба

Чи то від зради, чи невдач.

Це - Артюр Рембо та його блискучий задум - "Голосівки",

Що надихнув вже багатьох

У світ поезії відправитись в мандрівки:

 Експеримент не терпить навіть двох.

І хоч пройшло уже чимало літ

З тих пір, як всі вони творили,

забути їх - це просто неможливо,

Адже усі вони- митці.

Митці, що вірять в кращий світ,

Борці за щастя, віру й  долю,

Творці страждання і любові,

Що  свій залишили завіт.

 

3 група.

 Тютчев, Фет, Бодлер, Верлен, Рембо, Маларме, Вітмен... Творчість цих поетів нас дуже

 вразила. Вони писали так, як до них ще не писали. Модернізм, символізм, трансценденталізм, романтизм, імпресіонізм - нові течії з якими ми познайомились у їх творчості. Основні теми цих поезій ми вирішили зобразити на плакаті.

По-перше, це зображення альбатроса, вільного морського птаха. Але коли цей птах потрапляє до рук жорстоких моряків, його велич зникає. Так само і поет - вільний у своїх думках, поезіях, але варто йому підкоритись певному закону, що обмежує його творчість, він стає ніби птахом, якому підрізали крила. Тобто проблема поета і суспільства є головною.

По-друге, - зображення моря і сонця - ці романтичні образи виникли, коли ми читали вірші Фета та Тютчева. Ц  поет оспівували те вічне

 прекрасне, заради чого варто жити.

По-третє, зображення Ейфелевої башти саме сірим , а не чорним кольором - ознака символізму (напівтон). Сірий - колір журби, колір осені. Саме тої, яка сколихнула душу Верлена і спонукала написати "Осінню пісню".

Твори Вітмена та Маларме для нас видались найтяжчими. Звичайно, зорових асоціацій вони викликають безліч, але розуміння цих поезій у всіх нас було досить різне, тому ми просто написали рядки їх віршів. Тобто, Вітмен торкається питань Всесвіту і безмежності, бачення водночас чогось досить маленького і надзвичайно великого. Маларме заворожує нас красою блакиті, але   змушує замислитись, що сама блакить уособлює в собі вищу таємницю буття.

А ось творчість Рембо нас вразила найбільше. Особливо його образ  корабля, що сп’янів від морської води, стомився від своїх безкінечних блукань. Ми вважаємо, що цей образ є узагальненням даної теми. Тобто всі ці поети шукали свого певного берега надії, свого ідеалу, нездійсненої мрії. І саме Рембо зумів показати це у вірші "П’яний  корабель".

ІV. Підсумки уроку, узагальнення учителем того, що було показано, висловлено на уроці.


docx
Додано
26 січня 2023
Переглядів
174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку