Урок"Полюби в собі Україну."

Про матеріал

Тема: Полюби в собі Україну.

Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.

Перегляд файлу

Тема: Полюби в собі Україну.

Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого  народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.

Обладнання: стенд «Державні символи України», вишиванки, вишиті рушники,   рослини-обереги, малюнки, плакати.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Учитель. Дорогі діти! Шановні батьки, я рада вас вітати  у цьому світлому прекрасному класі з початком нового навчального року! Хочу побажати дітям цікавих подорожей по Країні Знань, а вам, батьки, міцного здоров’я, сімейного затишку, впевнено крокуйте зі своїми дітьми у прекрасну Країну дитинства, разом з дітьми відкривайте все нове і цікаве. В добру путь!

- А зараз розпочинаємо наш перший урок.

 

1.         1 Вересня.

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання ставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

 

Що ж , Перше вересня – чарівний день!

Це перша пісня із шкільних пісень,

Що буде цілий рік дзвеніти

І закликати учнів вчити…

 

Право на освіту записано в Основному Законі нашої держави, який прийнято 28 червня 1996 року.

    Ст. 53: Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обовязковою.

2. Гра «Країна мрій»

  З якими поняттями асоціюється у вас слово «знання»?

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

Тема сьогоднішнього нашого уроку Полюби в собі Україну.

Метою є розширити знання учнів про Батьківщину, сформувати громадянські якості: патріотизм, людяність, працьовитість; соціальну та загальнокультурну компетентність; національну свідомість школярів; розвивати бажання брати посильну участь у розбудові держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше         користі  рідній Україні; формувати активну громадянську        позицію, почуття любові до рідного краю, гордості за  його людей, заохочувати творити добро, вирости гідними громадянами своєї держави. Виховувати повагу до державних символів,  розширювати пізнавальні інтереси школярів.

 

  1.               Красивий, щедрий, рідний край

          І мова наша - соловїна.

          Люби, шануй, оберігай

          Усе, що зветься       (Україна).

   2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.               Асоціативний кущ  «Україна»
  2.               Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»

   ( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).

  1.               В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.
  •                   Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
  •                   Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
  •                   Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони?

Наші діти підготували для нас виразне читання віршів , давайте ми їх послухаємо:


 

Поле широке, небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина… В даль пісня лине –

То Україна моя.

 

Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

 

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

 

 

 

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

 

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

І ріки-потоки, мов струни течуть.

 

Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

 

 


  1.               А що значить бути громадянином України?

  (Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).

  •                   Чи вважаєте ви себе громадянами?
  1.               Зараз я прочитаю вам вірша ві уважно його прослухаєте і ми обговоримо його зміст.

вірша В.Симоненка.

Люди – прекрасні. Земля, мов казка.

Кращого сонця ніде нема.

Загруз я по серце у землю вязко.

Вона мене цупко трима.

І хочеться бути дужим,

І хочеться так  любить,

Щоб навіть каміння байдуже

Захотіло ожити і жить!

Воскресайте, камінні душі,

Розчиняйте серце і чоло.

Щоб не сказали про вас грядущі:

  •                   Їх на землі не було…
  1.               Повчання Володимира Мономаха дітям

Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

Зміцнюй тіло й душу, просвітлюй розум.

Працюй так, щоб після тебе нічого не переробляли.

Будь завтра кращим, ніж ти є сьогодні.

Не давай сильним принижувати слабких.

Не залишай хворих, не забувай про бідних.

Не май гордині ані в розумі, ані в серці.

Пізнавши все добре, памятай, а чого не знаєш – того навчайся.

Живи для Батьківщини та люби людство.

7. Робота в групах.

Тепер попрацюємо в групах.( У кожної групи стрічки паперу, на яких записано по одному твердженню з переліку сімейних традицій і цінностей. Відібрати :

І група – «Сімейні традиції»

ІІ група – «Сімейні цінності».

  •             Вишивання рушників, серветок, сорочок.
  •             Принциповість у взаєминах.
  •             Спільна праця батьків і дітей на присадибній ділянці.
  •             Наслідування дітьми професії батьків, родинні династії.
  •             Довірливе спілкування між батьками і дітьми.
  •             Дбайливе ставлення кожного до своїх рідних.
  •             Дотримання порядку в домі.
  •             Взаємоповага членів сімї.
  •             Справедливість у оцінюванні вчинків.
  •             Шана померлим родичам.
  •             Перехід родинних коштовностей з покоління в покоління.
  •             Підтримання позитивних емоцій в сімї.
  •             Відзначення днів народження членів родини.
  •             Духовне вдосконалення.
  •             Приготування страв національної кухні.
  •             Використання у святкові дні національного одягу.
  1.               З батьківської хати розпочинається пізнання світу. Тут ми навчаємося цінувати хліб і сіль, поважати старших, шанувати батька й матір, бути терплячими, чесними і роботящими. І куди б ми не пішли від батьківського порогу, ніколи не забудемо рідну домівку.

 

Ми починаємось з любові, яку мережили батьки,

Вона у пісні колисковій, ішла стежками крізь роки.

Вона у хаті найтеплішій, де ми так швидко проросли,

Там, де земля за всіх рідніша, там, де нас рідні берегли.

Там, де чекають тато й ненька, там, де ялинка у дворі.

І завжди рано-пораненьку на них сідає дві зорі.

     Сенкан «Батьківщина».

9. Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.

    Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу українського народу. Пісні М.Вербицького «Ще не вмерла України» судилося стати національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).

    Конституція – Основний Закон держави.

Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.

    Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України – тризуб і жовто-блакитний прапор.

  •                   Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.
  •                   Гронування  «Кольори прапора»:

Синій – вода, небо, волошки, незабудки …

Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …

  •                   Творча робота «Малюємо тризуб».

11. Рослини-символи

 До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.

Деревій – нескореність,

Ромашка – доброту і ніжність,

Калина – красу та дівочу вроду,

Барвінок – життя,

Любисток – людська відданість,

Чорнобривці – вроду,

Безсмертник – довголіття,

Незабудка – память,

Ружа – любов.

ІV. Рефлексія

V. Узагальнення та систематизація набутих знань.

 Вікторина «Моя Україна»

Отже Батьківщина - це та земля, де ми народились і живемо.

 То як зветься наша Батьківщина?

(Україна, Вітчизна, край, рідна земля, держава і т. д. )

- Що означають кольори в українському прапорі?

Україна має свої державні символи. Давайте назвемо їх.

Загадка

Символічний знак, ключ до історії, роду, міста, держави.  (Герб )

Загадка

Грецьке слово, означає урочисту, похвальну пісню  на честь богів і героїв.( Гімн)

Слова палкі, мелодія врочиста…

Державний Гімн ми знаємо усі.

Для кожного села, містечка, міста –

Це клич один з мільйонів голосів.

Це наша клятва, заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

Що Україна вічна, незнищена,

Від неї ясне світло навкруги.

Загадка

Наш стяг – пшениця у степах

Під голубим склепінням неба. ( Прапор)

Прапор – це державний символ,

Він є в кожної держави,

Це для всіх – ознака сили,

Це для всіх ознака слави.

 

Синьо-жовтий прапор маєм:

Синє небо, жовте – жито;

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня, знають діти.

- Яка найбільша річка України?

- Які моря омивають кордони нашої держави?

- Назвіть гори на території України.

На завершення нашого уроку я хочу сказати що ви всі молодці,гарно потрудилися,дуже освідченні та розумні дітки! Я бажаю вам великих успіхів у новому навчальному році та гарних оцінок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вишивання рушників, серветок, сорочок.

 

 Принциповість у взаєминах.

 

 Спільна праця батьків і дітей на присадибній ділянці.

 

 Наслідування дітьми професії батьків, родинні династії.

 

 Довірливе спілкування між батьками і дітьми.

 

 Дбайливе ставлення кожного до своїх рідних.

 

 Дотримання порядку в домі.

 

 Взаємоповага членів сім’ї.

 

 Справедливість у оцінюванні вчинків.

 

 Шана померлим родичам.

 

 Перехід родинних коштовностей з покоління в покоління.

 

 Підтримання позитивних емоцій в сім’ї.

 

 Відзначення днів народження членів родини.

 

 Духовне вдосконалення.

 

 Приготування страв національної кухні.

 

 Використання у святкові дні національного одягу.

 


 

Поле широке, небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина… В даль пісня лине –

То Україна моя.

 

Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.


 

 

 

 

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

 

 

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

 

 

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

І ріки-потоки, мов струни течуть.

 

 

Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

 

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
845
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку