Екологічна вікторина. Стежками природи.

Про матеріал

Екологічна вікторина

Мета: звернути увагу учнів на знання про навколишнє середовище, формувати у школярів екологічну культуру, привернути увагу учнів до проблеми сміття; роз­вивати екологічне мислення; ви­ховувати бережливе ставлення до природи.

Тип: пізнавальний

Форма: гра-вікторина

Рекомендації: необхідно набрати 2команди по 10 чоловік. потім в загально-ігровій формі кожна команда проходить по своїй стежині, яка вибирається капітаном команди в залежності від того, який колір він вибере. Виграє та команда, яка правильно відповість на всі запитання.

Перегляд файлу

 Екологічна вікторина

Мета: звернути увагу учнів на знання про навколишнє середовище, формувати у школярів екологічну культуру, привернути увагу учнів до проблеми сміття; роз­вивати екологічне мислення; ви­ховувати бережливе ставлення до природи.

 Тип: пізнавальний

Форма: гра-вікторина

Рекомендації: необхідно набрати 2команди по 10 чоловік. потім в загально-ігровій формі кожна команда проходить по своїй стежині, яка вибирається капітаном команди в залежності від того, який колір він вибере. Виграє та команда, яка правильно відповість на всі запитання.

Набір ролей: ведучий, команди, журі.

ЕТАПИ ГРИ

1. Зелена стежина – рослини.

2. Рожева стежина – тварини.

3. Синя стежина – птахи.

4. Чорна стежина – ліс.

5. Червона стежина – охорона природи.

6. Жовта стежина – народна мудрість.

 ЗЕЛЕНА СТЕЖИНА

1. Яка болотна рослина може замінити вату на йод? (Сфагнум) 2. Яка рослина поширилась в Україні після нашестя татар? (Аїр, або татарське зілля)

3. Чому на схилах ярів для укріплення пісків садять сосну, а не ялину? (Корені сосни проникають у грунт глибоко, а у ялини вони поверхневі.)

4. Чому у ялини завжди гостра вершина? (Поки живе – росте)

 5. З кори якого дерева виготовляють корки? (Корковий дуб)

 6. Які ви знаєте отруйні рослини, що ростуть в Україні? (Дурман, вороняче око, чемериця, вовча ягода.)

7. У її листі містяться вітаміни С і К, провітамін А, корисні мінеральні солі і білки. Навесні з неї варять борщ. Можна добути й зелену фарбу. У давнину з її волокон виробляли мішковину. Що це за рослина? ( Кропива)

8. Ця рослина – не паразит, але нерідко вбиває могутні дерева. Що це за рос- лина? ( Плющ)

9 .Запах квітів якого дерева вбиває мікроби? (Черемхи)

10. Чому рослина мати й мачуха має таку назву? ( верхня сторона листка холодна, а нижня – тепла )

11. Які квіти названі іменами людей? ( Роза, Вероніка, Васильки, Лілія)

12. У якої рослини найменші квіти? ( Ряска)

13. Яка квітка їсть комах? (Росичка )

14. Яка найбільша квітка на землі? ( Рафлезія )

15. Які квіти вживають у їжу? ( Троянда, кульбаби, нагідки)

16. Яку рослину використовують для полоскання горла? ( Календула)

17. Яка лікарська рослина жителями Північної Америки названа "слідом білої людини”?

 ( Подорожник)

 РОЖЕВА СТЕЖИНА

1. Назвіть отруйних павуків?( Каракут, скорпіон)

2. Яких ви знаєте отруйних змій? ( Гадюка, ефа, кобра)

3. Які неотруйні змії зустрічаються в Україні? (Вуж, леопардовий та чотириполосий полози )

4. Яка з ящірок має голос? (Кримський геккон )

5. Які риби мають вуса? (Сом, сазан, осетрові )

6. Де відкладають ікру річкові вугрі? (У Саргасовому морі )

7. Які тварини сплять з відкритими очима? ( Риби, змії )

8. Назвіть найменшого з ссавців нашої фауни. (Землерійка)

9. Який з оленів найбільший в Україні? (Лось)

10. У кого більше шийних хребців- у жирафи чи горобця? ( У горобця ) 1

1. Яка тварина найбільша? ( Синій кит- 33м)

12. Хто раніше з”являється навесні- летючі миші чи комахи ( Комахи)

13. Хто більше боїться холоду- плазуни чи птахи? ( Плазуни ) 14. У якої річкової тварини скелет міститься назовні? ( Рак )

15. В якої тварини найдовший язик? ( У мухоїда )

16. Хто з тварин може поїдати гадюк? ( Лисиця, їжак )

17. У кого з тварин блакитна кров? ( У медузоподібних)

18. Яка з сучасних тварин найдовша? ( Морський черв”як )

19. Скільки пальців у собак? ( На передніх лапах- по 5, а на задніх-по 6 )

20. Яка тварина стає на зиму білою, крім кінчика хвоста? ( Горностай )

21. У яких тварин відбувається регенерація?

22. Що таке крокодилячі сльози? ( Виділення надлишків солей )

СИНЯ СТЕЖИНА

1. Які птахи прилітають до нас першими? (Шпаки, зяблики)

 2. Пташенята якого птаха не знають рідної матері? (Зозулі)

3. Який найменший птах фауни України? (Корольок)

4. Який птах найбільший в Україні? (Дрохва)

5. Чи є пташине молоко? (Є. У голуба)

6. Який співочий птах, добуваючи корм, пірнає у воду і бігає по дну? (Оляпка)

7. Який птах будує собі гніздо з риб”ячих кісток? (Зимородок)

8. Хто з птахів плете своє гніздо як рукавичку? (Ремез)

9. Чи існує насправді "синій птах”?. І де він зустрічається? ( Сиворакша. Карпатський заповідник )

10. Що страшніше птахам взимку – голод чи холод? (Голод)

11. Чому качки і гуси не тонуть? (У них пір”я змащене жиром і не намокає)

12. Чому не можна брати в руки яйця птахів? (Птахи залишають гнізда) 13. Назвіть птахів, які лаштують по кілька гнізд на одному дереві? (Граки)

14. Яке місто має назву птаха? ( Орел)

15. У якого птаха хвіст такий міцний, що підтримує його на стовбурі дерева?(У дятла)

16. Яку користь приносять нам синиці взимку? (Розкльовують зимові гнізда шкідливих комах, поїдають їхні личинки та яєчка)

ЧОРНА СТЕЖИНА

1. Назвіть основні деревні породи. ( Дуб, граб, бук, ялина, сосна)

2. Які дерева наших лісів називають патріархами? (Дуби)

3. Чому березу називають піонером лісу, а березові ліси – тимчасовими? (Першою оселяється береза; ялина витісняє )

 4. Які ви знаєте отруйні гриби? ( Мухомори, бліда поганка, несправжні опеньки)

5. Назвіть 5 видів лікарських рослин лісу? ( Шипшина, конвалія, папороть, плавун, суниця)

6. Назвіть деревні породи, які використовуються, як лікарські рослини? ( Дуб, кедр, ялина, береза, крушина)

7. Які з дерев, що ростуть у наших лісах, характеризуються найбільшою довговічністю? ( Тис ягідний)

8. За назвою якого дерева названий місяць року? Це дерево цвіте найпізніше.(Липа – липень)

9. Яких перетинчастокрилих людина використовує у боротьбі з шкідниками лісу? ( Лісових рудих мурашок )

10. Які птахи і як саме сприяють природному лісорозведенню? ( Сойки, дятел, шишкар, дрізд)

11. Назвіть 6 видів осілих птахів наших лісів. ( Дятел строкатий, сова, сойка, сорока, пугач, синиця)

12. Про що може розповісти пень? ( Вік дерева, сторони світу, зміни кліматичних умов по роках )

 ЧЕРВОНА СТЕЖИНА

1. Які заповідники існують в Україні? (Асканія Нова,

2. Назвіть єдиний в світі мінералогічний заповідник. ( Ільменський заповідник 1920р.)

3. "Найстрашніший звір на Землі”, - проголошує напис на вході до одного з зоопарків Німеччини. Коли зацікавлений відвідувач притуляє обличчя до масивних грат і зазирає всередину – він бачить себе. За гратами встановлено дзеркало. Чи безпідставним є напис на вході? ( Ні. Людська діяльність настільки змінює природу, що це, іноді, загрожує існуванню самої людини)

4. За якими ознаками визначаються види рослин і тварин, що підлягають охороні? ( Види – релікти , види – ендеміки та види, які мають господарське значення, і через хижацьке використання опинились під загрозою зникнення )

5. Які види господарської діяльності людини найбільш небезпечні для чисельності популяцій? ( Фактор нераціонального використання; руйнування, порушення біоценозів, забруднення навколишнього середовища )

6. В якому українському заповіднику є поляна нарцисів? ( Карпатський заповідник )

7. В якій книзі зібрані всі злочини людини проти природи? ( Червона книга )

8. Чи потрібно зберігати всі види, чи не буде великої шкоди, якщо частину з них буде втрачено? ( Оберігати потрібно всі види )

 ЖОВТА СТЕЖИНА

1. Морем, морем золота тарілка плаває. ( Сонце )

2. Золотий пішов, а срібний прийшов. ( Сонце і місяць )

3. Чорна корова весь світ поборола. ( Ніч )

4. Звечора вмирає, а вранці оживає. ( День )

5. Зроду рук своїх немає, а узори вишиває. ( Мороз )

6. Взимку горою, а влітку водою. ( Сніг )

7. Без рук, без ніг, а стукає і гримить. ( Грім )

8. Летить, а не горобець, виє, а не звір. ( Вітер )

9. Кольорова дуга через річку пролягла. ( Веселка )

10. Бажаний гість замість цукерок дрова їсть. ( Вогонь )

11. Уночі спить, а вранці тікає. ( Роса )

12. Що то за голова, що лиш зуби та борода. (Часник )

13. Не кінь, не віл, а прив”язаний. ( Гарбуз )

14. Білі зуби маю та усі ховаю. Довгі коси маю та не заплітаю. ( Кукурудза)

15. Стоїть півень на току у червонім ковпаку. ( Мак )

16. Білі горішки по зеленій ніжці. ( Конвалія )

17. Стоїть, колихається, як торкнеш – то кусається. ( Кропива ) 18. Стоять у полі сестрички: жовті очка, білі повічки. ( Ромашка )

19. Є шапка, та немає голови, є нога, але без черевика. ( Гриб ) 20. Одне кинеш – цілу жменю візьмеш. ( Зерно )

21. Навесні біла, літом зелена, восени жовта, зимою добра. ( Груша )

22. Хто тче без станка і рук? ( Павук )

23. Маленьке, сивеньке, всіх людей одягає. ( Вівця )

24. Не звір, не птиця, а ніс – як спиця. ( Комар )

25. Біла латка, чорна латка по березі скаче. ( Сорока )

26. Летить – виє, сяде – землю риє. (Хрущ )

27. Хто хвіст залишає, а від ворога тікає. ( Ящірка )

 

 

Тур II. «Вустами дитини»

У цьому турі діти ознайомлять­ся з найбільш поширеними типа­ми відходів, можливістю їх вто­ринного використання. Ведучий читає дитячі вислови про відходи (на кожний вид підготовлено 4 фраз). Команди повинні якомо­га швидше здогадатися, що маєть­ся на увазі. Переможе та, яка пер­шою правильно назве відходи. Якщо команда дає неправильну відповідь, з подальшої боротьби в цьому турі вибуває.

(За правильну відповідь 5 балів)

Дитячі вислови

1. Його виробляє звичайна ко­рова.

2. У невеликих кількостях він дуже корисний.

3. Коли його дуже багато, це стає справжньою бідою.

4. Потрапляючи у воду, він руйнується; риба та інші організ­ми, що там живуть, починають задихатися.                                       (Гній.)

* * *          1. Я маю дуже багато іграшок, виготовлених з неї.

2. Вона буває різнокольоровою і її дуже легко зламати.

3. Предмети, виготовлені з неї, легкі.

4. Якщо її підпалити, то з'я­виться багато чорного диму, який має неприємний запах.

(Пластмаса.)

* * *            1. Його винайшли китайці.

2. У нас його виготовляють з дерева.

3. Він легко горить.

4. На ньому звичайно малю­ють чи пишуть.                 (Папір.)

* * *              1. Його виробляють з піску.

2. Найчастіше воно прозоре.

3. Коли падає, розбивається.

4. Якщо його кинути у лісі, воно може викликати пожежу.             ( Скло.)

* * *             1. Це те, без чого ми вже не зможемо прожити.

2. Цим ми користуємося кож­ного дня.

3. Коли це потрапляє у воду, утворюється багато піни.

4. За допомогою цього все стає чистіше.                   (Синтетичні мийні засоби.)

* * *           1. Найчастіше забруднює воду.

2. На поверхні води утворює темну пляму.

3. У річці його стає багато, коли в ній миють машини.

4. Воно заважає дихати рибам.             (Машинне мастило.)

Тур ІV. Конкурс «Анаграми»

З переплутаних літер гравці мають зібрати певні терміни з теми «Охорона природи». За правильну відповідь – 1 бал. На ви­конання завдання – 1 хв, але якщо команда не в змозі скласти це слово, то надається підказка і додаткові 30 с. Але тоді команда отримує лише 0,5 бала.

Завдання                      Для команди 1

П, І, Н, Д, К, И, З, О, В, А.     Підказка: природоохоронна територія.        Відповідь. Заповідник.

Для команди 2        

  О, Д, Д, Е, А, К, Р, Р, П, Н.      Підказка: природоохоронна територія.   Відповідь. Дендропарк.

Ведучий. Вікторина закінчуєть­ся. Бережімо нашу Землю! Всю­ди, на кожному кроці, всі разом і кожний окремо! Адже завтрашній день Землі буде таким, яким ми його зробимо сьогодні.

 

 

Похожее изображение

 

 

 

Картинки по запросу не сміти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Для команди 1

П, І, Н, Д, К, И, З, О, В,А.

Природоохоронна територія

Для команди 2

О, Д, Д, Е, А, К, Р, Р, П,Н.

 

 

ЕТАПИ ГРИ

1. Зелена стежина – рослини.

2. Рожева стежина – тварини.

3. Синя стежина – птахи.

4. Чорна стежина – ліс.

5. Червона стежина – охорона природи.

6. Жовта стежина – народна мудрість.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Баранюк Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Горовий Іван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Katrina Kateryna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гвоздецька Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Охорзіна Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
13744
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку