Бабенко С.О.
Українська мова. Читання
Тема: Поміркуємо над казкою. Упертість чи допитливість?
Джанні Родарі: «Дорога, що нікуди не вела»
Мета: продовжити роботу над літературною казкою, закріпити знання про автора; розширити знання про особливості структурних компонентів казки (зачин, основна частина, кінцівка) і навчати визначати їх під час аналізу казки; формувати вміння аналізувати вчинки персонажів твору; розвивати потреби самопізнання і самовдосконалення на основі результатів самооцінювання та взаємооцінювання; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати навички критичного мислення, уяву, увагу, пам’ять; виховувати у дітей доброту і милосердя, допитливість, бажання дізнаватися нове.
Методично-дидактичне забезпечення: мультимедійне обладнання, презентація до уроку (пояснення значень слів, модель будови тексту, слова-маркери) , завдання для роботи в парах, групах, картки для оцінювання діяльності учнів на уроці, фізична карта Європи.
Хід уроку
І. Етап орієнтації
1. Організація класу
Нас покликав на урок
голосистий наш дзвінок.
Будемо навчатись гарно,
швидко, весело і вправно.
2. Створення емоційного фону уроку. Вправа «До успіху»
(Учні беруть один одного за руки, утворюючи коло)
Люблю я свій розум, увагу і пам'ять,
Працює мій мозок і вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю критично,
учителя слово здійсню я практично.
- Будь ласка, займіть свої місця.
3. Актуалізація опорних знань учнів
- До якого уроку ви приготувалися? (до уроку читання)
- Скажіть, будь ласка, а що ви робите на уроках читання? (вчимося читати виразно правильно, відповідаємо на питання, складаємо питання, розвиваємо мовлення, переказуємо, вчимося розрізняти зло і добро)
А) На дошці прикріплені слова, спробуйте прочитати прислів’я
Казка вигадка та в ній щось повчальне зрозумій. (Правильно. в кожній казці є повчання.)
- промовити повільно
- промовити сумно
- промовити радісно з підвищеною інтонацією (!)
- промовити питально (?)
- промовити пошепки
- промовити швидко
Б) Таблиці Шульте
«Надрукуйте» який жанр твору читали вдома (літературна казка)
л |
к |
е |
н |
з |
і |
в |
у |
р |
с |
т |
ж |
ь |
а |
я |
г |
В) Прочитайте слово «Вправа шість літер»
- Закресліть слова шість літер та прочитайте слово
Ш І Ч С О Т Ь Б Л І І Т Т О Е К Р (чобіток)
ІІ. Етап проектування
Тож сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над літературною казкою «Дорога, що нікуди не вела», яку написав Джанні Родарі.
2. Постановка завдань
Ознайомлення з планом уроку
ІІІ. Етап організації навчальної діяльності
1. Перевірка домашнього завдання.
Вибоїни, сталося, рідшати, надзвичайно, нісенітниця, живопліт, вигулькнув.
2. Фізкультхвилинка.
3. Робота над ІІ частиною тексту.
- На столах у вас лежать картки. До слів лівої колонки доберіть тлумачення з правої колонки.
Сеньйора |
те саме, що візник. |
Околиця |
увічливе називання жінки в Іспанії. |
Віжки |
різко смикнув за щось. |
Живопліт |
прикріплений довгий ремінь, яким правлять кіньми. |
Шарпнув |
віддалена частина села чи міста. |
Кучер |
ряд густо посаджених дерев, кущів |
– Цікаво, як же прочитали останні абзаци мої розумнички? Якщо вам сподобалося, як читав ваш сусід, покажіть зелену цеглинку. Якщо, на вашу думку потрібно ще попрацювати, покажіть червону цеглинку.
Скупий, впертий, жорстокий, допитливий, брехливий, наполегливий, відвертий, сміливий, підступний, настирливий, чесний, турботливий.
ІV. Етап підсумковий
1. Підсумок уроку
Назви.
Чому?
Поясни.
Поділися.
Запропонуй.
Придумай.
2. Пояснення головної думки казки
- Прочитаймо головну думку ще раз.
- Який же висновок варто зробити? (Щоб досягти мети, потрібно прикладати зусилля. Якщо людина сповнена бажання і прагнення, то що б йому не говорили, він досягне кращої мети і буде винагороджений.)
3. Домашнє завдання.
Ст.105-107 прочитати казку, дати відповіді на запитання. За бажанням намалюйте або коротенько напишіть, що саме вразило вас у казці.
4. Рефлексія навчальної діяльності
- Закінчити речення:
• На уроці я дізнався…
• Мені було важко (легко) …
• Я працював мало, але…
• Я навчився…
• Я розкажу вдома…
• Найбільше мені сподобалося…
Список використаної літератури
1. Вовк Т.В. Технологія розвитку критичного мислення як засіб формування особистості учня. // Науково-методичний журнал Педагогічна майстерня. Видавнича група Основа.– №2(14) лютий 2012р.
2. Українська мова та читання: Підручник для 3 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах): Частина 2// О.Савченко.-К.: УОВЦ «»Оріон», 2020. – 160 с.
1