Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 3 класу)
1.У кожній групі слів підкресліть слово, у складі якого є тільки м’які приголосні. Позначити їх звукову модель.
Дія, день,мрія.
Їжак,лілія,синіють.
Світ,сяє, свято. (5 балів)
2. Складіть і запишіть два речення зі словом добрий. У першому реченні це слово вжити в прямому значенні, а в другому - у переносному.
(5 балів)
3. Відгадайте загадку. Вставте пропущені слова, Складіть свою загадку про одного мешканця лісу.
Узимку в ……, як сніг.
А влітку в…… гуляє.
Вловить його ніхто не зміг,
Бо…… ноги має,
Вуха ….., ….. зір.
Слова для довідок: сірому, довгі, прудкі, білому, косий.
( 10.балів)
4. Напишіть твір- мініатюру на тему: «Перший сніг».
(10 балів)
Завдання для усної форми конкурсу
Складіть розповідь про свою улюблену квітку.
(10 балів)
Усього 40балів
Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 3 класу)
Не помиляється той, хто нічого не робить.
У чужому оці й порошинку бачить , а своєму й пенька не помічає.
Французький, ладозький поліський, запорізький, сільський , ризький, дрогобицький, товариський.
(5 балів)
З р а з о к: земля-землі.
Пл…че, в…чори, з…рно, кр…ло, п…ро, р…бро, ст….бло, в…сло, в…сна, с…стра, м…жа, кн….жки, с…рпи.
Побудуйте з поданими вище словами ( на вибір) два речення за схемою:
1) _________ ___ ___ ___ і___ ___ ___ .
2) _________ і _________ ________ ___ ___.
(5 балів)
Канікули, горіхи, дріжджі, зими, гнізда, шахи, шашки, чайки, морози, ножиці, тополі, щипці, сани, зірниці, ковзани, споруди, береги.
(5 балів)
У с н и й е т а п:
Візьміть участь у дружній розмові «Наш клас». (10 балів)
Усього- 35балів.
Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 3 класу)
(10 балів)
Знаю як свої п’ ять пальців-
Берегти як зіницю ока-
(5 балів)
Д…сципліна, од…надцять, вос…ни, м…ханік, сант…метр, а…стра, т…елефон, шіс…на…цять, д…циметр, в…лосипед, ас…фльт.
(5балів)
Сніговий ,чари, чай, снігурі, чаювати, сніговик, дощова, зачарувати, чайник, дощик, підсніжник, задощив, чарівна.
(5 балів)
Зозуленька кувала свою пісню загадкову.
Повернулись лелеки здалека до рідної хати.
(5 балів)
Усього – 30 балів
Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 3 класу)
1.Напиши казку за початком .
Як дятлик провчив ледачого синка
Жив собі у лісі дятлик із сім’ю. І були в нього два синочки. Кожного дня тато вчив їх , як дерева лікувати. Старший синок старанно вчився. А молодший……..
(10 балів )
2. Склади ланцюжок слів (6 слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.
Малина, …., …. .
(5 балів )
3. До поданих словосполучень добери словосполучення, в які входять слова з прямим значенням:
гарячий привіт-….; світла думка-…;
глибока ніч -…; залізна воля-… .
( 5 балів)
4.Допиши рядочки вірша.
Небо сонечком сіяє,
…. …. зігріває.
…. …. радіють,
…. …. зеленіють.
( 10 балів )
Усього -30 балів
Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 3 класу)
1.Визнач та запиши кількість звуків у кожному зі слів.
Жолудь-…зв. Троє-..зв. Насіння - ...зв. Дзюркіт--..зв.
Якому зі слів відповідає ця звукова модель:
-О=О=:О
( 5 балів)
2.Продовж прислів’я:
Швидко казка мовиться … .
Нема товариша –шукай,а … .
Земля чорна, а … .
Мудрий не все скаже, що знає ,а дурень … .
(5 балів)
3.Поясни значення українських народних висловів:
Закарбувати на носі- … .
Двох слів до купи не зв’яже -… . (5 балів)
4.Як називають одним словом:
Заклад, де виготовляють і продають ліки - … .
Сильний дощ - … .
Топлене сало - … .
Багато корів - … .
Суху траву - … .
(5 балів)
Усього- 20 балів
Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу
з української мови імені Петра Яцика
(для учнів 3 класу)
1.Запиши. Встав пропущені букви. Добери заголовок.
Який урочистий сто…ть ліс в осінн..му вбра…і. Дрімают… д…рева під лагідним теплим промінням. Клен ніжно ш…поче жовтим листям. (У) пишні шати вбралися вел…тні дуби.
(10 балів)
2.Допиши два рядочки, щоб вийшли веселі вірші.
Раз цибуля вийшла з хати,
Хто їй стрівся, мусить чхати…
… (5 балів)
3.А) Добери до кожного фразеологізму відповідне слово:
робити з мухи слона мовчати
байдики бити втекти
накивати п’ятами перебільшувати
тримати язик за зубами ледарювати
Б)Закінчи фразеологізми (допиши назви тварин).
Злий,як…
Полохливий,як …
Колючий ,наче …
Хитрий , як … (10 балів)
(5 балів)
Усього- 30 балів