Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика для учнів 3 класу

Про матеріал
Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика для учнів 3 класу можна використати для підготовки учнів до олімпіад та конкурсів
Перегляд файлу

                    Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу

                          з  української мови імені Петра Яцика

                                        (для учнів 3 класу)

1.У кожній групі слів підкресліть слово, у складі якого є тільки м’які приголосні. Позначити їх звукову модель.

Дія, день,мрія.

Їжак,лілія,синіють.

Світ,сяє, свято.                                                                    (5 балів)

2. Складіть і запишіть два речення зі словом добрий. У першому реченні це слово вжити в прямому значенні, а в другому - у переносному.

                                                                                                 (5 балів)

3. Відгадайте загадку. Вставте пропущені слова, Складіть свою загадку про одного мешканця лісу.

Узимку в ……, як сніг.

А влітку в…… гуляє.

Вловить його ніхто не зміг,

Бо…… ноги має,

Вуха ….., ….. зір.

Слова для довідок: сірому, довгі, прудкі, білому, косий.

                                                                                                ( 10.балів)

4. Напишіть твір- мініатюру на тему: «Перший сніг».

                                                                                                (10 балів)

Завдання для усної форми конкурсу

Складіть розповідь про свою улюблену квітку.

                                                                                                 (10 балів)

                                                                                              Усього 40балів

 

                    Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу

                          з  української мови імені Петра Яцика

                                        (для учнів 3 класу)

  1. Поясніть, як ви розумієте прислів’я ?

Не помиляється той, хто нічого не робить.

У чужому оці й  порошинку бачить , а своєму й пенька не помічає.

  1. До поданих слів допишіть слова, від яких вони утворилися. Підкресліть чергування приголосних.

Французький, ладозький поліський, запорізький,  сільський , ризький, дрогобицький, товариський.

                                                                                                      (5 балів)

  1. Виконайте  завдання за зразком.

З р а з о к: земля-землі.

Пл…че, в…чори, з…рно, кр…ло, п…ро, р…бро, ст….бло, в…сло, в…сна, с…стра, м…жа, кн….жки, с…рпи.

       Побудуйте з поданими вище словами ( на вибір) два речення за схемою:

      1)   _________   ___  ___  ___ і___  ___  ___ .

    

      2)  _________  і  _________  ________   ___  ___. 

                                                                                                         (5 балів)

 

  1. Випишіть іменники , які вживаються  тільки у множині . Додайте до трьох слів можливі прикметники.

      Канікули, горіхи, дріжджі, зими, гнізда, шахи, шашки, чайки, морози, ножиці, тополі, щипці, сани, зірниці, ковзани, споруди, береги.

                                                                                                          (5 балів)

 У с н и й  е т а п:

       Візьміть участь у дружній розмові «Наш клас». (10 балів)

                                                                                                  Усього- 35балів.                                                  

 

                                                                                                      

 

 

 

                  Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу

                           з  української мови імені Петра Яцика

                                          (для учнів 3 класу)

  1. Склади і запиши текст-міркування на тему «Птахи – наші друзі».

                                                                                               (10 балів)

  1. Поясни фразеологізми. З одним із цих фразеологізмів склади речення.

     Знаю як свої п’ ять пальців-

     Берегти як зіницю ока-       

                                                                                                (5 балів)

  1. Встав пропущені букви, постав наголос.

Д…сципліна, од…надцять,  вос…ни, м…ханік, сант…метр, а…стра, т…елефон, шіс…на…цять, д…циметр,  в…лосипед, ас…фльт.

                                                                                                  (5балів)

  1. Згрупуй споріднені слова. Познач корінь.

Сніговий ,чари, чай, снігурі, чаювати, сніговик, дощова, зачарувати, чайник, дощик, підсніжник, задощив, чарівна.

                                                                                                   (5 балів)

  1.  Перебудуйте речення  так , щоб воно стало спонукальними,

Зозуленька кувала свою пісню загадкову.

Повернулись лелеки здалека до рідної хати.

                                                                                                    (5 балів)

                                                                                     Усього – 30 балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу

                           з  української мови імені Петра Яцика

                                          (для учнів 3 класу)

1.Напиши казку за початком .

                                   Як дятлик провчив ледачого синка

     Жив  собі у лісі дятлик із сім’ю. І були в нього два синочки. Кожного дня тато вчив їх , як дерева лікувати. Старший синок старанно вчився. А молодший……..

                                                                                                   (10 балів )

2. Склади ланцюжок слів (6 слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.

    Малина, …., ….  .

                                                                                                     (5 балів )

 3. До поданих словосполучень добери словосполучення, в які входять слова з прямим значенням:

    гарячий привіт-….;                                        світла думка-…;

    глибока ніч -…;                                              залізна воля-… .

                                                                                                      ( 5 балів)

  4.Допиши рядочки вірша.

                                   Небо сонечком сіяє,

                                   ….  …. зігріває.

                                   ….  ….  радіють,

                                   ….  …. зеленіють.

                                                                                                       ( 10 балів )

                                                                                           Усього -30 балів

 

 

                 Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу

                           з  української мови імені Петра Яцика

                                          (для учнів 3 класу)

1.Визнач та запиши кількість звуків у кожному зі слів.

Жолудь-…зв. Троє-..зв. Насіння - ...зв. Дзюркіт--..зв.

 Якому зі слів відповідає ця звукова модель:

-О=О=:О                     

                                                                                                      ( 5 балів)                                                                 

2.Продовж прислів’я:

Швидко казка мовиться … .

Нема товариша –шукай,а … .

Земля чорна, а … .

Мудрий не все скаже, що знає ,а дурень  … .       

                                                                                                   (5 балів)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

3.Поясни значення українських народних висловів:

Закарбувати на носі- … .

Двох слів до  купи не зв’яже -… .                                               (5 балів)                                                                                                             

4.Як називають одним словом:

    Заклад, де виготовляють і продають ліки - … .

    Сильний дощ - … .

    Топлене сало - … .

    Багато корів - … .

    Суху траву - … .

                                                                                                      (5 балів)

                                                                                                Усього- 20 балів   

                    Завдання для ІІ етапу Міжнародного конкурсу

                           з  української мови імені Петра Яцика

                                          (для учнів 3 класу)

1.Запиши. Встав пропущені букви. Добери заголовок.

Який урочистий сто…ть ліс в осінн..му вбра…і. Дрімают…  д…рева під лагідним теплим промінням. Клен ніжно ш…поче жовтим листям. (У) пишні шати вбралися вел…тні дуби.

                                                                                                       (10 балів)

2.Допиши два рядочки, щоб вийшли веселі вірші.

Раз цибуля вийшла з хати,

Хто їй стрівся, мусить чхати…

                                                                                                     (5 балів)

3.А) Добери до кожного фразеологізму відповідне слово:

робити з мухи слона            мовчати

байдики бити                        втекти

накивати п’ятами                 перебільшувати

тримати язик за зубами       ледарювати

Б)Закінчи фразеологізми (допиши назви тварин).

Злий,як…

Полохливий,як …

Колючий ,наче …

Хитрий , як …                                                                                 (10 балів)

  1. Запишіть по двоє слів, у яких би були букви –я, ю, є,ї.

                                                                                                          (5 балів)

                                                                                                Усього- 30 балів

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Браславець Тетяна Леонидівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Постоленко Свєтік
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 березня 2021
Переглядів
17042
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку