"Поняття комп’ютерної публікації. Види публікацій. Структура публікації"

Про матеріал

Поняття комп'ютерної публікації. Види публікацій. Структура публікації. Тема розглядається у 2 семестрі, майже одразу після канікул. Дана тема є дуже актуальною та потребує уваги як учнів так і вчителя.

Перегляд файлу

Конспект уроку для 8 класу

Тема: Поняття комп’ютерної публікації. Види публікацій. Структура публікації.

Мета уроку:

Формування ключових компетентностей:

  •   вміння вчитися – розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці;
  •   соціальна – уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі і функції в колективі; підтримувати взаємини;
  •   загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури,  зв’язно висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу підручника й додаткової літератури;
  •   здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи з комп’ютером, учитись безпечно поводитися в комп’ютерному класі, формувати режим роботи;
  •   інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;

Формування предметної компетентності:

  • сформувати поняття комп’ютерної публікації, програмних засобів для створення публікацій, види публікацій та їх шаблони, структуру публікації, основні складові публікацій; розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати свої думки, збагачувати мовлення учнів; розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; формувати вміння застосовувати знання та навички в різних ситуаціях; виховувати старанність, акуратність під час роботи з документами; виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: комп’ютери класу, презентація, мультимедійна дошка;

Основні терміни та поняття: комп’ютерна публікація, шаблони, текстові редактори та процесори.

 

 

 

 

Структура уроку

  1. Організаційний етап………………………………………………….3хв
  2. Актуалізація опорних знань………………………………………....5хв
  3. Мотивація навчальної діяльності………………………………… ...5хв
  4. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу…………………...15хв
  5. Засвоєння нових знань і способів дій………………………………10хв
  6. Підбиття підсумків уроку…………………………………………….5хв
  7. Обговорення домашнього завдання ……………………………….2хв

 

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Вітаю вас, мої любі учні. На сьогоднішньому уроці ми розпочинаємо нову тему, яка познайомить вас із світом публікацій.

«Без книги - як без сонця, і вдень темні віконця»

Цими словами давнього прислів’я я хочу націлити вас на активну роботу. І якщо гарно працювати можна досягти небачених результатів.

Пригадай:

  • Що таке текстовий документ?
  • Для яких потреб використовують текстові документи? Та які принципи роботи з текстовими документами ви пам’ятаєте?
  • Як створити, відкрити, зберегти та надрукувати документи, створені в середовищі текстового процесора?
  • Як редагувати і форматувати текст у середовищі текстового процесора?
  • Як налаштувати параметри сторінки текстового документа?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Метою нашого уроку є ознайомлення з публікаціями: брошурами, буклетами, візитками, оголошеннями, запрошеннями та багато іншого. Ми продовжуємо ознайомлюватися з пакетом Microsoft Office. Для того, щоб ви самі могли озвучити тему нашого сьогоднішнього уроку, я пропоную вам знайти такі поняття в мережі Інтернет, як:

  •                         публікація,
  •                         види публікацій,
  •                         електронні публікації.

Означення публікація та види публікацій занотуйте в зошит.

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовується мультимедійна дошка, та матеріал підручника)

Які види публікацій розрізняють?

Публікація – це оприлюднення деяких відомостей.

Брошура – неперіодичне текстове книжкове видання обсягом понад 4, але не більш як 48 сторінок, з’єднаних між собою.

Буклет – переважно багатокольорова аркушева роздруківка, складена в два або кілька згинів.

Інформаційний бюлетень – видання, яке випускається з метою інформування з певних питань цільової групи людей, спеціалістів або інших користувачів.

Реферат письмова доповідь або виступ з певної теми, у яких узагальнюються відомості з одного чи кількох джерел.

Електронними публікаціями називають розповсюдження відомостей за допомогою електронних носіїв, таких як диски чи флеш-накопичувачі, або за допомогою Інтернету.

Які засоби використовують для створення публікацій?

Програми опрацювання зображень використовують для створення та опрацювання ілюстрованого матеріалу. Прикладами програм для виконання зазначених функцій є Adobe Photoshop, Corel Photo-Paint, Fractal Design Painter, Micrografx Picture Publisher.

Для розробки самостійних графічних продуктів, таких як фірмові знаки, логотипи, візитівки, оголошення, афіші, запрошення, листівки, застосовують програми поліграфічного дизайну. Наприклад, Adobe Illustrator, Corel DRAW, Macromedia FreeHand, Micrografx Designer.

Програми власне настільної видавничої системи призначені для розробки видань: газет, книг, журналів, брошур, багатосторінкових документів за допомогою комп’ютера. Прикладами таких програм є Adobe PageMaker, QuarkXpress, Corel Ventura, Microsoft Publisher.

Як підготувати вдалу публікацій?

Загальні критерії вдалої публікації:

  •              назва публікації інтригує, зацікавлює, провокує;
  •              тексти написані грамотно, стиль мовлення зрозумілий і легко читається;
  •              назви статей оригінальні, цікаві;
  •              малюнки якісні та привабливі; додані підписи коментують малюнки або містять посилання на їх автора чи джерело отримання;
  •              основний матеріал подано з дотриманням закону про авторське право;
  •              усі елементи публікації поєднано однією ідеєю, що відображена в її назві;
  •              публікація містить елементи, що привертають увагу читачів відповідної вікової групи;
  •              вказано анонс, зміст і контакти авторів публікації;
  •              стильове оформлення відповідає тематиці публікації та особливостям аудиторії читачів.

Microsoft Publisher дозволяє створювати власні публікації, обираючи професійно розроблені шаблони чи налаштувати їх відповідно до своїх потреб. Замінити один тип публікації на інший можна натисканням однієї кнопки.

Програма допомагає швидко й легко створювати публікації, що мають професійний вигляд, не звертаючись до сторонніх спеціалістів. Publisher дає змогу створювати, розробляти й публікувати професійні маркетингові та комунікаційні матеріали для друкування, надсилання електронною поштою та публікування в Інтернеті.

Microsoft Office Publisher є інструментальним засобом для створення публікацій, які можна використовувати для представлення презентацій на семінарах, під час захисту своєї наукової роботи та демонстрації роботи в проекті. В цій програмі реалізований зрозумілий і зручний підхід до роботи в поєднанні із звичним інтерфейсом Microsoft Office. Publisher оптимально підходить для створення електронних дидактичних ресурсів.

Разом із програмою надаються шаблони для широкого діапазону публікацій, включаючи бюлетені, брошури, візитні картки, листівки, оголошення, грамоти, резюме та інше.

Для виклику програми необхідно виконати такі команди: Пуск – Усі програми – Microsoft OfficeMicrosoft Office Publisher.

Як створити публікацію за допомогою програми Microsoft Publisher?

Завантажити а також відкрити і зберегти файли, створені в середовищі Microsoft Publisher, можна тими самими способами, як і документи в інших програмах цього пакета.

Програма містить набір шаблонів публікацій, які згруповано за категоріями: Буклети, Бюлетені, Візитні картки, Вітальні листівки, Етикетки тощо.

Після вибору певної категорії будуть доступні шаблони, для обраного шаблону в правій частині вікна пропонується обрати колірну схему, схему шрифтів та інші параметри. Налаштувавши всі параметри обраного шаблону, натискають кнопку Створити.

Змінивши колірні та шрифтові схеми, параметри сторінки й обраний шаблон можна за допомогою інструментів на вкладці Макет сторінки.

Переміщуватися до потрібної сторінки публікації зручно за допомогою панелі Навігація по сторінках у лівій частині вікна програми.

За потреби можна додавати нові сторінки до публікації або видаляти наявні. Для цього використовують відповідні вказівки контекстного меню, яке з’являється, якщо клацнути правою кнопкою миші на одній зі сторінок в області Навігація по сторінках.

 

 

 

Якщо слід видалити сторінки з внутрішніх двосторонніх сторінок, з’являється вікно Видалення сторінки, у якому вказують, які саме сторінки слід видалити.

 

 Отже, програма Publisher, як одна із офісних програм, має всі можливості для зручної роботи користувача. Всі свої знання, які ви отримали вивчаючи інші офісні програми, можете застосовувати при роботі по створенню різного роду публікацій.

 Для засвоєння нових способів дій пропоную виконати практичне завдання.

V. Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1. Працюємо в парах

Працюючи в парах порівняйте за певними критеріями дві програми для роботи з текстовими даними Microsoft Office Word та Microsoft Office Publisher. Які можливості для роботи відрізняють ці програми? На вашу думку для роботи з публікаціями найкраще підходить яка програма?

Критерії:

Word

Publisher

Кількість панелей інструментів?

 

 

Які панелі інструментів включені у цих програмах з самого початку?

 

 

Які кнопки з’явились у Publisher на панелі інструментів Стандартна?

 

 

Які кнопки з’явились у Publisher на панелі інструментів Форматування?

 

 

 

Вправи для зняття зорового навантаження та розслаблення очей:

 

5 вправ для очей, які реально працюють | Голос українською ...

 

 

Завдання 2. Досліджуємо:

Дослідіть можливі формати збережених комп’ютерних презентацій, створених засобами Microsoft Publisher. За результатами складіть таблицю. Дослідити можливість створення публікації за допомогою шаблону, спробувати створити коротку публікацію використовуючи шаблон та зберегти публікацію у відповідну папку. Чи можна опублікувати комп’ютерну публікацію в Інтернеті? Як це зробити?

  1.         Підсумок уроку

Обговорюємо

  1.   У чому полягає відмінність між друкованою та електронною публікацією?
  2.   Які засоби необхідні для підготовки друкованого видання?
  3.   Які є програмні засоби створення комп’ютерних публікацій?

Рефлексія

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?
  1.      Домашнє завдання: У зошитах, створіть публікацію за власною темою. Головна умова, публікація повинна бути інформативна, лаконічна та яскрава. (Буклет, візитівка, банер).

ЦБС Печерського району м.КиєваУвага! Конкурс «Літературна візитка краю» | НСПУ

Мої файли - Каталог файлів - Поет духовної свободи

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
2300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку