Урок Поняття модель та моделювання

Про матеріал


Мета: сформувати поняття моделі, предметної галузі, інформаційної моделі, матеріальної моделі, практичні навички реалізації та дослідження комп'ютерної моделі, виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.


Перегляд файлу

1

 

 

Кайдаш Людмила Олександрівна,

 вчитель початкових класів Митлашівської гімназії

 Драбівської селищної ради Черкаської області

 

 

 

       Тема:  Модель та моделювання.

 

       Мета:  сформувати поняття моделі, предметної галузі, інформаційної моделі, матеріальної моделі оволодіти практичними навичками реалізації та дослідження комп’ютерної моделі, виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація,  інструкційні картки, сигнальні картки.

Хід уроку

І. Організаційний етап

                  -привітання з класом.

Дзвінок у школі продзвенів та до уроку запросив!

                  -обговорення правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі

-Діти, пригадайте правила поведінки у нашому класі!

 

ІІ. Актуалізація  опорних знань.

 

1.Інтерактивна вправа (розгадай ребус).

.

C:\Users\1\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe\TempState\ShareServiceTempFolder\rebus (4).jpeg

 

Модель

C:\Users\1\AppData\Local\Packages\Microsoft.Windows.Photos_8wekyb3d8bbwe\TempState\ShareServiceTempFolder\rebus (5).jpeg

 

Моделювання

2. Бесіда з дітьми (в класі представлено глобус, лялька, дитяча машина та малюнки дитини, планети, автомобіля)

 - Чим схожі ці об’єкти? Чим відрізнятюься?

 

  ІІІ  Мотивація навчальної діяльності (оголошення теми і мети уроку) Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу

Демонстрація презентації

 

https://docs.google.com/presentation/d/1sqkxNBDEG01ppBoBKYjZ5wHHhUqk3jux/edit?usp=drive_link&ouid=101306903007989782325&rtpof=true&sd=true 

 

Розповідь учителя супроводжується презентацією.

Модель об’єкта – це новий об’єкт, який має властивості об’єкта, суттєві для дослідження. Моделями предметів є знайомі  вам  карта України і глобус у кабінеті географії, моделі органів людини в кабінеті біології, план спортивного майданчика школи,  словесний опис незнайомої вам людини. Моделями явищ є малюнок веселки, звукозапис співу птахів, відеозапис північного сяйва.

Якщо об’єкт має багато різноманітних властивостей, то створюють його модель, яка обов’язково має ті властивості, що досліджуються. Інші властивості, несуттєві для даного дослідження, можуть бути в моделі відсутні. Наприклад, глобус має форму, наближену до форми земної кулі, подібне до земного розташування  континентів, океанів, країн тощо, а  розміри, рух повітряних мас, солоність води в океанах є несуттєвими для багатьох географічних досліджень.

Об’єкти досліджуються з різних точок зору, і тому для кожного з них можуть існувати різні моделі. Це залежить від того, які саме властивості досліджуються. Так, різними будуть моделі людини в дослідженнях фізика, біолога, лікаря, модельєра. Глобус і географічна карта світу є різними моделями нашої планети.

Процес створення моделі називається моделюванням.

За способом подання моделі розподіляють на матеріальні та інформаційні. Матеріальна модель – це модель об’єкта, подана у вигляді його предметної копії. Іграшки, опудала тварин, манекени, муляжі, глобус, макет водяного млина – усе це приклади матеріальних моделей.

Інформаційна модель – це модель об’єкта, подана у вигляді його опису. Наприклад, карта земної кулі, портрет письменника, хімічна формула речовини, твір з описом дощу, фотографія блискавки – це приклади інформаційних моделей.

Якщо поміркувати, можете згадати багато моделей, з якими людина зустрічається у своєму житті. Спробуйте згадати: глобус, іграшка, рівняння хімічної реакції, креслення, фізична формула, географічна мапа, розклад уроків, муляжі фруктів у кабінеті біології, система класифікації живих організмів, ілюстрації до художніх творів. 

 

 Руханка 

 

Трава - низенька-низенька, (присісти)

Дерева - високі-високі(потягнутися)

Вітер дерева колише, гойдає, (нахили тулуба)

То вправо, то вліво хитає,

То вперед, то назад, то вниз пригинає.

Птахи летять, відлітають, (помахати руками, як крилами)

А учні тихенько за парти сідають

 

Перегляд відео за посиланням Як використовують моделі?

https://youtu.be/idlTSLfbrDI?si=RDMw7VGnI0H3E_1y

 

V. Засвоєння нових знань

1.Робота з підручником

 2. (інтерактивна вправа). Робота із сигнальними картками.

2. Практична робота за комп’ютерами. Інструктаж учителя

Виконай завдання за посиланням (інтерактивна вправа)

З'єднай об'єкти довкілля та їх моделі   https://wordwall.net/uk/resource/71609007

 (інтерактивна вправа для очей)

 

VI. Формування вмінь і навичок

 

       Робота з комп’ютером. (інтерактивна вправа)

Знайомимось зі світом Paint 3D

Paint 3D – це останній крок в еволюції класичної програми Paint, що містить купу нових творчих інструментів.

Спробуйте додати деякі основні тривимірні об’єкти або моделі (наприклад, рибу) з меню тривимірних об’єктів, щоб почати малювати у 3D.

 

VII. Підведення підсумків уроку.

 Рефлексія

      -Що ми сьогодні з вами навчились?

      -Чи сподобалось вам сьогодні на уроці?

     - Дякую всім за увагу.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 квітня
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку