Урок "Поняття про числівник"

Про матеріал
Урок з української мови на тему: "Поняття про числівник". Пояснення дітям, що таке числіник, на які питання відповідає і як знайти його в реченнях. Використано різні цікаві завдання, за допомогою, яких дітям легше зрозуміти, що таке числівник
Перегляд файлу

Тема: Поняття про числівник

Мета: ознайомити учнів з новою частиною мови – числівником; дати початкове поняття про числівник, ознайомити з його функцією в мовленні; вчити розпізнавати числівники в мовленні і правильно ставити до них запитання; збагачувати мовлення учнів, виховувати цікавість, уважність.

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Бесіда

- Які частини мови ми вже з вами вивчили?

- На які питання вони відповідають?

 

2.2. Гра «Прочитай і доведи».

- В рядочку є слова, ми повинні їх прочитати, поставити до них питання і визначити до якої частини мови вони належать.

Вітер, сніг, мороз, гріє, гратися, милий, успішний, хлопчик, співати, любити, сім.

 

2.3. Проблемна ситуація

- На вашу думку, до якої частини мови належить слово «сім»?

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом

  • В українські мові є багато слів, що називають числа, - це числівники. Такі слова об’єднані в окрему частину мови.

Давайте поставимо питання до слова «сім». На яке питання відповідає? (скільки?)

А на яке питання відповідає число «сьомий»? (котрий)

Отже, числівники, які відповідають на питання скільки – означають число, кількість, а числівники, які відповідають на питання котрий – позначають порядок при лічбі.

 

3.1. Робота з малюнками

- Перед собою ви бачите малюнки, нам потрібно полічити предмети, які є перед нами і поставити питання скільки або котрий?

C:\Users\hp\Desktop\Т3приладдя.jpeg

 3.2. Робота в підручнику

*Фізкультхвилинка

3.3. Продовження роботи в підручнику

 

ІV. Числівники з «LEGO»

На кубиках «LEGO» записані частинки складів, з них потрібно скласти числівники

Ві… (три)                                                     (Ві) …Три

(сто)…ліття                                                 Сто…(ліття)

Г …(один)…а                                              (Г) … один…(а)

(Три)… буна                                              Три…(буна)

Пі…(два)…л                                                (Пі)…два…(л)

 

4.1. Творча робота

Є слова, в них потрібно прибрати «зайву» літеру

Шіствь, Десаять, Одинадціять, Тридцяіть, вісімдеасять, чотирнєадцять…

 

4.2. Пригадай, в яких казках є числівники.

(Відповіді учнів)

«12 місяців», «Білосніжка і сім гномів», «Три ведмеді», «Троє поросят»…

 

4.3. Відгадування загадок, знайти в них числівники

1. Один кінь тягне двадцять бричок (Поїзд та вагони)

2. Реве від на сто гір, на сто кроків, на сто потоків. (Грім)

3. Що це — десять пальців, а нігтів нема? (Рукавиці)

4. Стоїть при дорозі на одній нозі, хто її зрушить-плакати мусить. (Кропива)

5. Барилко без обручів, без дна, а в нім два сорти вина. (Яйце)

 

4.4. Рефлексія

- Що на уроці найбільше сподобалося?

- Що було найважчим?

- Що було найлегшим?

 

V. Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2023
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку