Тема. Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта.
Тема нашого уроку «Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта»
Керування об’єктами та надання коректних властивостей одна із головних умов створення власних проектів та програм.
Пригадаймо:
1. Які об’єкти середовища Scratch ви знаєте?
2. Яких властивостей вони можуть набувати?
3. Які дії можна виконувати над об’єктами в середовищі Scratch?
У середовищі Scratch об’єктами є спрайти, вони ж виконавці та програмні об’єкти.
Кожен програний об’єкт може набувати певних властивостей: ім’я, положення, розміру, напрямку, кольору та інших.
Для того, щоб переглянути інформацію про набуті властивості об’єкта потрібно біля нього натиснути . Щоб повернутись назад піля опрацювання властивостей тиснемо на клавішу .
Оглянемо середовище Scratch 2.0, котре частково схоже з тим, що ми працювали раніше (Scratch 1.4). Здіснимо загалний огляд:
• Заголовок програми
• Головне меню
• Робоча область проекту (сцена разом із виконавцями)
• Сцена – місце розташування спрайтів й виконання дій
• Завантажити сцену з бібліотеки середовища Scratch
• Зобразити сцену самостійно – намалювати сцену
• Завантажити сцену з диску – обрати зображення котре знаходиться на комп’ютері
• Нова сцена з камери
• Область відображення спрайтів – місце де розташовуються всі спрайти
• Новий спрайт з бібліотеки – завантажити спрайт, що знаходиться у стандартній бібліотеці
• Самостійно створити спрайт – намалювати спрайт
• Спрайт з диску – завантажити спрайт, котрий знаходиться на комп’ютері
• Створити спрайт за допомогою камери
• Клавіши початку та зупинення проект
• Вкладання з властивостями об’єктів
Вкладання «Скрипт» має наступні складові:
• Алгоритм дій спрайта – тут ми складаємо дії для наших виконавців
• Блоки команд – блоки з доступними командами, що згруповані по тематиці.
• Доступні команди для використання – список доступних команд
Вкладка образи містить наступні клавіши керування для об’єктами:
• Доступні об’єкти, що мають спільні параметри
• Поточний обраний об’єкт
• Встановлення ширини лінії – встановлення ширини лінії при створенні або доповненні спрайта
• Редагований об’єкт
• Палітра кольорів
• Повернутись на один крок назад та вперед
• Клавіши швидкого доступу
• Обрізати (кадрувати) об’єкт
• Відобразити дзеркально об’єкт зліва на право
• Відобразити дзеркально об’єкт згори до низу
• Встановлення центру
• Обрати
• Реформувати – змінити форму об’єкта
• Олівець – інструмент для малювання об’єкта
• Лінія
• Прямокутник
• Овал
• Додавання тексту
• Заливка
• Копіювання
• Перемістити об’єкт на перед
• Перемістити об’єкт назад
• Розгрупувати
• Масштаб
Оглянемо, що містить вкладка «Звуки»:
• Обрати звук із бібліотеки
• Записати власний звук
• Завантажити звук з диску
• Активний диск
• Область відображення звуку
• Відтворити звук
• Зупинити програвання
• Запис звуку
• Меню правки
• Додати ефекти
Опишіть складові вікна та опишіть що означає кожен із елементів
Раз, два, три!
Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори,
Рахуємо: раз, два, три!
Дайте відповідь на запитання
1. Які об’єкти середовища Scratch ви знаєте?
2. Яких властивостей вони можуть набувати?
3. Які дії можна виконувати над об’єктами в середовищі Scratch?
Опрацювати матеріал підручника на сторінках 89-92
Посилання на електронний підручник
Виконати вправу за посиланням: https://learningapps.org/view4635282