Урок "Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів"

Про матеріал

Розробка уроку з теми "Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок"

Перегляд файлу

План-конспект уроку з предмету «Захист Вітчизни» (дівчата)

 

Тема: Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів

Мета:

а) навчальна: розширити й доповнити знання учениць про переломи, їх види та ознаки;

б) розвиваюча: формувати вміння якісно надавати першу домедичну допомогу при переломах кісток; розвивати здоров`язберігаючу компетентність; запобігати проявам паніки; розвивати логічне мислення;

в) виховна: виховувати відношення до здоров’я людини як до найвищої цінності людства.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь-пояснення, бесіда, розповідь з елементами бесіди), наочні (демонстрація малюнків, схем, робота з підручником).

Форма організації навчання: фронтальна, індивідуальна.

Обладнання: підручник і зошит з предмету «Захист Вітчизни», ручка, малюнки, схеми.

Основні поняття: перелом, тріщина, кровотеча, рана, біль.

Хід уроку

I. Організаційний етап (2 хв.).

Шикування. Привітання, огляд зовнішнього вигляду. Підготовка класу до роботи. Перевірка присутності учнів на уроці.

II. Актуалізація опорних знань (5 хв.)

Вправа «Асоціації на папері»

Кожній групі потрібно записати слова, які в них асоціюються з поняттям «рани» та пов’язані між собою якоюсь ознакою.

(Рани: поверхневі, глибокі; непроникні, проникні; сліпі, наскрізні, дотичні; колоті, різані, розміжжені, вогнепальні, рубані, вкушені, осколкові; ускладнені, неускладнені)

Представники груп по черзі називають слова-асоціації. Учні викреслюють назви, які повторюються в їхніх записах. Переможцем виявляться та група , у якої залишиться найбільше термінів.

Одним із ускладнень ран є кровотечі.

Завдання для І групи:

Назвати способи тимчасової зупинки зовнішньої венозної кровотечі. (Накласти тугу пов’язку; максимально зігнути кінцівку у суглобі)

Завдання для ІІ групи:

Назвати способи тимчасової зупинки зовнішньої артеріальної кровотечі. (Затиснути пальцем судину, що кровоточить; накласти кровоспинний джгут або закрутку)

III. Повідомлення теми, мети та завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності (3 хв.)

Переломи кісток – це досить поширена травма. Кожен день ми стикаємося з різними видами транспортних засобів, хтось працює в шахті, або професійно займається альпінізмом. Дану травму можна отримати де завгодно при найбільш непередбачуваних обставинах. У будь-якому випадку, лікування переломів кісток – це довгий процес, який обмежує людину в її потребах і приносить одні тільки неприємності. Важливо знати, як вести себе в даній ситуації, особливо якщо це сталося саме з вами.

Учні записують тему та формулюють мету уроку.

IV. Сприйняття і первинне осмислення нового матеріалу (17 хв.)

Розповідь вчителя з елементами бесіди

Перелом – це раптове пошкодження цілісності кісток. Вони найчастіше виникають внаслідок різких рухів, ударів, падіння з висоти, стискання та з інших причин.

Схема 1. Класифікація переломів

http://ua.textreferat.com/images/referats/16234/image001.jpg

Переломи без зміщення – це переломи, під час яких не виникає зміщення відламків кісток один відносно одного.

Тріщини – це переломи, в результаті яких порушується яка-небудь частина поперечника кістки. Найчастіше виникає поздовжня щілина.

Переломи зі зміщенням – це переломи, коли зміщуються поверхні відламків.

Переломи одиничні – це переломи, внаслідок яких утворю­ються тільки два відламки.

Переломи множинні – це переломи з утворенням трьох або більше відламків чи осколків кісток.

Переломи закриті – це переломи, під час яких не розри­вається шкірний покрив (мал. 1, а, б).

Переломи відкриті – це переломи, під час яких у місці травми утворюється рана (мал. 1, в). Такий перелом завжди супроводжується кровотечею.

http://ua.textreferat.com/images/referats/16234/image002.jpg

Мал. 1. Переломи кісток:

а – закритий одиничний; б – закритий множинний; в – відкритий.

 

Найважче зростаються переломи, що супроводжуються опіками, радіаційними ураженнями, електротравмами тощо. Переломи, що виникають у результаті вогнепального поранення, також дуже небезпечні, оскільки під час проникнення кулі відбувається подрібнення багатьох кісток, розтрощення тканини або повна ампутація частини кінцівки.

За формою переломи бувають поперечні, косі, спіральні, поздовжні.

Ознаки переломів:

Абсолютні

(дозволяють безпомилково встановити перелом)

Відносні

(трапляються не тільки при переломах)

- ненормальна рухливість кістки в місці перелому;

- різкий біль при спробах рухатися;

- укорочення або викривлення кінцівки;

- набряк на місці перелому;

 

- наявність у рані уламків кістки

- крововилив у тканини, синці або зовнішня кровотеча;

- порушення функцій кінцівки

 

У тяжких випадках переломи супроводжуються різноманітними ускладненнями. Особливо часто розвивається травматичний шок – тяжкий, загрозливий для життя патологічний процес, що призводить до розладу всіх життєво важливих функцій організму (центральної нервової системи, системи кровообігу, дихання, обміну речовин).

У розвитку шоку виділяють дві фази:

- фаза збудження – протягом 10 хвилин хворий виявляє неспокій, кричить від болю, просить допомоги, балакучий;

- фаза гальмування – хворий хоча і притомний, але не благає про допомогу, загальмований, всі життєві функції пригнічені, температура нижча за норму, тіло холодне, обличчя бліде, пульс слабкий, дихання ледь помітне. Такий стан пізніше переходить у втрату свідомості і закінчується смертю.

V. Узагальнення і систематизація вивченого (11 хв.)

Для закріплення матеріалу пропоную відповісти на питання:

  1. Що таке перелом?
  2. Яка існує класифікація переломів?
  3. Чим відрізняються переломи одиничні та множинні, відкриті за закриті, зі зміщенням та без?
  4. Перерахуйте основні ознаки переломів.
  5. Які ускладнення можуть супроводжувати переломи?

VI. Підсумки уроку (5 хв.)

Аргументоване виставлення оцінок.

Загальні зауваження щодо роботи класу, учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання (2 хв.)

 Повторити конспект уроку, підготувати презентацію або реферат по темі уроку.

 

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
4264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку