Узагальнення основних понять цивільного права та ознайомлення з поняттями «спадкового права», «спадкування», «спадщина», «спадкоємиць», а також із процедурою оформлення заповіту. Здійснюється аналіз нормативно-правових джерел та визначення черг спадкування. Урок розроблений із застосування інтерактивних методів навчання та додані слайди презентації.
Тема: Поняття спадкового права. Порядок спадкування.
Мета: узагальнити основні поняття цивільного права; ознайомити з поняттями «спадкового права», «спадкування», «спадщина», «спадкоємиць» та із процедурою оформлення заповіту; вчити аналізувати нормативно-правові джерела та визначати види спадщини; сприяти розвитку вміння приймати рішення, відповідно норм законодавства, висловлювати та відстоювати власну думку; здійснювати вплив на виховання правової культури та розуміння необхідності діяти правомірно.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник, Цивільний кодекс, роздав.матеріал, юридичні задачі
Хід уроку
І. Організаційна частина
1. Метод «Градусник» (визначення емоційного клімату на уроці)
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
(про спадкування)
План.
Тема спадкового права – це тема нашого сьогодення, рано чи пізно ми зустрічаємося з цими поняттями і повинні бути компетентними у даній темі.
Проблемне запитання: чи може існувати заповіт без його юридичного підтвердження?
Спадкове право – це………………..
4 С: Спадкування –
Спадщина –
Спадкодавець-
Спадкоємиць –
Час відкриття спадщини -
Заповіт та вимоги до укладання
Заповіт – письмове розпорядження особи на випадок смерті.
Порядок складання.
Іменник – заповіт
2 прикметника – письмовий, таємний
3 дієслова – засвідчується, скасовується, змінюється
Кожен має право на заповіт
Синонім – розпорядження, остання воля, наказ
5 груп, кожна з якої матиме завдання визначити черги спадкування
Ролі: юрист, аналітик, дизайнер, презентатор
Громадянин Д. залишив заповіт ,яким розпорядився все належне йому майно (на суму 240 000 грн.) передати релігійній громаді. Але у нього залишилася дружина (49 р., інвалід, не працює), батько (68 р.), син (25 р. токар) та донька (11 р. школярка).
Викладач: відповідно ЦКУ ст.1241Право на обов’язкову частку спадщини.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
ІV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання