Година спілкування "Кримінальна відповідальність неповнолітніх"

Про матеріал

Цілі заходу:

- з'ясувати сутність кримінальної відповідаль­ності й порядок притягнення до кримінальної відповідальності неповнолітніх;

- визначити види кримінальних покарань;

- сприяти розвитку вміння учнів аналізувати життєві ситуації та приймати об'єктивні рішення;

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ НЕПОВНОЛІТНІХ

Година спілкування.

Цілі заходу:

  • з’ясувати сутність кримінальної відповідаль­ності й порядок притягнення до кримінальної   відповідальності неповнолітніх;
  •                 визначити види кримінальних покарань;
  • розвивати вміння учнів аналізувати життєві ситуації та приймати об’єктивні  рішення;
  •                 збагачувати їхній словниковий запас;
  •                 виховувати почуття відповідальності за свої дії та повагу до закону.

Обладнання: Кримінальний кодекс України, підручники: Правознавство (рівень стан­дарту, академічний рівень) автор С. Б. Гавриш, презентаційний матеріал,  відеосюжети з тематики заходу.

Форма заходу: дискусія з елементами бесіди.

Епіграф:

Хто почне красти голки, той дійде й до корів.

(Корейське прислів’я)

ХІД ГОДИНИ СПІЛКУВАННЯ

  1.                  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2.               ВСТУПНА ЧАСТИНА

Викладач. Тема нашої зустрічі — «Кримінальна від­повідальність неповнолітніх». Ви вже дорослі юнаки та дівчата й мусите знати про кримінальну відповідаль­ність, бути обізнаними в цій сфері, уміти орієнтуватися в життєвих ситуаціях. На жаль, сьогодні в Україні й світі таке явище, як дитяча та підліткова злочинність, досить поширене. Чому воно стало можливим у таких масштабах? Якими є шляхи його подолання?

У розв’язані поставлених завдань нам допоможуть _____________________________________________________________________________

Завдання 1

Люди здійснюють злочини з багатьох причин. Якими, на вашу думку, є причини правопорушень?

 Об’єктивні й суб’єк­тивні причини злочинів, здійснюваних неповнолітніми.

Причини злочинів

  1.                 Бідність сім’ї.
  2.                 Бажання стати суперменом.
  3.                 Прагнення модно та стильно одягатися.
  4.                 Низький рівень освіти людини.
  5.                 Порнографія та сцени насильства на екранах телевізорів, у мережі Інтернет.
  6.                 Озлобленість людини.
  7.                 Недостатнє фінансування державою освіти.
  8.                 Скорочення видань науково-популярного характеру.
  9.                 Інші (додайте свою відповідь).

Викладач. До слова запрошуємо_____________________________________________

Окрім зовнішніх чинників, на дії людини впливають ще й внутрішні: темперамент, особливості характеру, поведінки.

Завдання 2

З наведених рис характеру оберіть ті, що найбіль­ше провокують особистість на здійснення злочину.

Мстивість, сміливість, дружелюбність, довірливість, запальність, наполегливість, поступність, підступність, різкість, непохитність, сила волі, роздратованість, по­чуття власної гідності, самовпевненість, милосердя.

Викладач. Отже, ми з’ясували, які чинники штов­хають людей до скоєння злочину, а тепер розгляне­мо, які види відповідальності застосовуються в тих або тих випадках і в чому полягають особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх.

  1.              ОСНОВНА ЧАСТИНА. ДИСКУСІЯ

Учитель повідомляє, що обговорення зазначених питань буде відбуватись у формі дискусії.

Дискусія — це широке публічне обговорення якого-небудь проблемного питання. Учитель зна­йомить учнів із правилами проведення дискусії.

Пам’ятка Правила проведення дискусії

  1.                  Чітко сформулюйте власну думку.
  2.                  Сперечайтеся по суті, наводячи аргументи, факти.
  3.                  Уникайте реплік, що принижують людську гідність.
  4.                  Поважайте думку опонента.
  5.                  Прагніть установити істину, а не демонструйте власне красномовство.
  6.                  Будьте самокритичними. 

Бесіда:

  •                Що таке кримінальна відповідальність, якими є її ознаки й підстави?

(Кримінальна відповідальністьце вид юридичної відповідальності, що встановлюється державою в кри­мінальному законі, накладається на осіб, які винні у вчи­ненні злочину та мають нести зобов ’язання особистого, майнового чи організаційного характеру. Отже, по- перше, тільки Кримінальний кодекс України встановлює кримінальні покарання, дає вичерпний перелік покарань, передбачає підстави, порядок, межі їх призначення. По-друге, кримінальна відповідальність застосовується лише судом і лише до особи, винної у вчиненні злочину. По-третє, кримінальна відповідальність — це обов ’язки злочинця особистого (позбавлення волі), майнового (конфіскація майна) чи організаційного (позбавлення права мати певну посаду) характеру.)

Запитання для дискусії:

  •                Чи можна визначити кримінальну відповідаль­ність як право держави обмежувати права й свободи людини?
  •                Як ви розумієте принцип кримінального права «без вказівки закону немає ні злочину, ні покарань»

Викладач. Кримінальна відповідальність, як і кож­ний вид юридичної відповідальності, ґрунтується на конституційному принципі законності. Це озна­чає, що кримінальній відповідальності й покаранню підлягає лише особа, винна у вчиненні злочину.

За будь-який здійснений злочин настає кара — це життєва аксіома. Покарання є заходом примусу, що застосовується від імені держави за вироком суду до особи, визнаної винною у вчиненні злочину, і полягає в передбаченому законом обмеженні прав і свобод засудженого. Покарання має на меті не лише кару, а й вийравлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових злочинів як засудже­ними, так і іншими особами.

Запрошуємо до участі у дискусії_________________________________________________

Запитання:

  •                Які ж види покарань передбачені українським законодавством?

Запитання для дискусії:

  •                Чи мала б суспільні наслідки відсутність у за­конодавстві кримінальної відповідальності?

Викладач. Вік, із досягненням якого настає кримі­нальна відповідальність за злочин, — 16 років. Лише за злочини, вказані у статті 22 ККУ, відповідають особи віком до 14 років.

Робота з документом (витяги із ККУ).

Завдання 3

  •                За які злочини кримінальна відповідальність настає з 14 років?

(За вбивство, зумисне заподіяння тілесних ушко­джень, що спричинили розлад здоров ’я, зґвалтування, розбійний напад, крадіжку, злісне хуліганство, зумисне знищення або пошкодження державного майна чи майна громадян, що призвело до тяжких наслідків, а також за умисне вчинення дій, які можуть спричинити аварію.)

З досвіду судочинства _________________________________________________________

Запитання для дискусії:

  •                Які, на вашу думку, злочини, що вчиняються неповнолітніми є найпоширенішими?
  •                Чи є справедливим, що законодавство України пом’якшує кримінальну відповідальність неповно­літніх?

З досвіду судочинства _________________________________________________________

Викладач. Підстави й принципи кримінальної від­повідальності визначаються кримінальним правом. Кримінальне право є системою юридичних норм, які визначають не лише принципи й підстави кри­мінальної відповідальності, а й те, які суспільно небезпечні діяння є злочинами, та які покарання можуть бути застосовані до осіб, котрі вчинять злочин.

Учинення злочину неповнолітньою особою ККУ визнається обставиною, що пом’якшує покарання. Враховуючи біологічні, психологічні та соціальні особливості неповнолітніх, Кримінальний закон передбачає певні обмеження щодо видів та міри покарань, які можуть до них застосовуватися, а та­кож відмінні від повнолітніх осіб умови відбування покарання.

Ліквідація злочинності й правопорушень серед неповнолітніх є складовою та невід’ємною части­ною загальної проблеми викорінення злочинності в нашій країні.

Запитання для дискусії:

  •                Якими, на вашу думку, є шляхи подолання злочинності?
  1.              ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАХОДУ

Рефлексія

Назвіть своє ім’я та закінчіть речення: «Після проведеної дискусії я зрозумів (зрозуміла), що...».

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні

Отримайте безкоштовний сертифікат про публікацію авторської розробки

Кожна публікація гарантує участь у конкурсі для вчителів

Додати розробку