Урок "Поняття стільки, скільки"

Про матеріал
Розробки уроків і презентацій з логіки у 2 класі за програмою та посібниками О. Митника. Завданнями курсу насамперед є не тільки формування вмінь розв’язувати логічні задачі , а й навчити учнів міркувати, грамотно обґрунтовувати свою точку зору, самостійно приймати рішення. Матеріали допоможуть вчителям - практикам у складному процесі навчання та виховання всебічного розвиненої, творчої учнівської особистості.
Перегляд файлу

«____»__________20___р.

Урок  8

Тема. Поняття стільки, скільки

Мета: розкрити зміст поняття стільки, скільки; навчити учнів самостійно встановлювати кількість предметів, орієнтуючись на зміст задачі, використовуючи зміст поняття стільки, скільки; розвивати просторову увагу, пам’ять, логічне мислення; виховувати наполегливість, прагнення доводити справу до кінця.

Обладнання: лічильний матеріал, картки

Хід уроку

І. Організація класу.

Дзвоник на ЗАНЯТТЯ скликає,

За парти дітвору саджає.

В науку нам відкриває путь.

Лиш увагу взяти не забудь.

ІІ. Логічна розминка.

1.Напиши цифри більше 1, але менше 10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  У мене є три олівці: жовтий, синій і зелений. Чи можна сказати, який з них самий коротший і який самий довший, якщо відомо, що:

а) зелений олівець коротший за жовтого, а жовтий коротший за синього;

б) жовтий олівець довший зеленого, а зелений довший синього;

в) синій довший жовтого, а жовтий-коротший за зелений.

3. Юрко сказав, що йому не більше 7 років, а Сашкові більше як 6. Скільки років кожному з них, якщо вони ровесники?

4. Країна Ребусляндія

Картинки по запросу ребус

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми і мети заняття 

Технологія «Мозкова атака».

- Як ви розумієте, що означають слова стільки, скільки?

  Продемонструйте цю закономірність за допомогою лічильного матеріалу.

Усі учні спостерігають за міркуваннями групи.

- Чи погоджуєтесь ви з думкою групи? Учні висловлюють свою думку.

2. Ознайомлення з поняттям стільки, скільки.

 Задача.

Дівчинка у правій руці тримає три олівці, а в лівій — три ручки. Кажуть, що у дівчинки ручок стільки ж, скільки олівців. Чи погоджуєтесь ви з цією думкою?

Задача.

Петро купив на ринку огірки, а Іван — огірки і помідори. У кошику Петра було стільки кілограмів овочів, скільки в кошику Івана. Яких овочів хлопці купили більше?

До задачі додається короткий запис:

Петро                      огірки

Іван            огірки        +       помідори

(Спочатку треба визначити різницю у кількості предметів обох видів. Чого було більше?

Вага овочів у двох кошиках однакова. Але в Івана цю вагу утворюють  види овочів: огірки та помідори. Якщо взяти до уваги, що Петро купив тільки огірки, то стане зрозуміло, що огірків хлопчики купили більше, ніж помідорів.)

3. Первинне закріплення.

Рольова гра «Оживи задачу»

Кожна група отримує роздавальний матеріал, розв'язує задачу й пояснює розв'язання за допомогою роздавального матеріалу та рольової гри:

1 група — огірки, помідори, цибуля, гарбузи, дині, кабачки.

2  група — кури, індики, качки, лелеки, голуби, гуси.

3 група — коропи, карасі, йоржі, соми, щуки.

 Фізкультхвилинка

ІV. Розвиток логічного мислення учнів.

1. Робота в парах з  використанням лічильного матеріалу.

 - 1 варіант викладіть будь – яку кількість зайчиків. 2 варіант – стільки ж білочок. 1 варіант зробіть так, щоб зайчиків було більше, ніж білочок. 2 варіант зробіть так, щоб і зайчиків, і білочок було порівну.

2.  Червона Шапочка несла у кошику 6 пиріжків з капустою і стільки ж пиріжків з м’ясом. Скільки пиріжків у кошику Червоної Шапочки?

3.Хитрий квадратик.

   

 V. Підсумок заняття.

Гра «Поміркуй»

Катя вища на зріст від Люди, Валя вища від Зої, а Зоя – від Каті. Хто з цих дівчат найвищий?

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
5156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку