Тема. Закріплення вивчених таблиць множення і ділення
Мета: закріпити та перевірити набуті знання з теми «Множення і ділення на 2.3.4», уміння знаходити частини числа (половину, третину, чверть); вдосконалювати навички розв’язувати задачі, обчислювати приклади; розвивати математичне мовлення, критичне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати уміння працювати у команді, парі.
Тип уроку: закріплення
Форма уроку: математичні перегони
Хід уроку:
1. Організація класу. Повідомлення теми і мети уроку
Станьте всі рівненько, привітайте наших гостей (добрий день). Сідайте.
2. Актуалізація опорних ЗУН. Мотивація навчальної діяльності
Щоб дізнатися яку форму матиме наш сьогоднішній урок, вам потрібно розташувати букви відповідно до нумерації - перша буква зашифрованого слова – під номером 1, друга – 2…і прочитати слово.
«Математичні…»
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
п |
е |
р |
е |
г |
о |
н |
и |
Так, сьогодні ми будемо учасниками математичних перегонів. А головне – узагальнимо та перевіримо набуті знання з теми «Множення і ділення чисел на 2, 3, 4». Звичайно дійти до фінішу буде не просто. На нас чекатимуть перешкоди, але я впевнена, що згуртована, швидка, командна робота не залишить нікого позаду.
2.1.Усні обчислення
Для того, щоб розпочати перегони, ми маємо пересвідчитись, чи всі учасники на місці. Кожний член екіпажа має свій порядковий номер. Якщо значення виразу який ви почуєте співпаде з вашим номером – ваш час заявити про участь у перегонах (треба встати з місця).
Перш ніж розпочати, пригадаймо, як називають числа при множенні? Діленні? Отже, результат дії множення – добуток, ділення – частка. Організувати перевірку допоможуть команди: «Увага», «Руш»
- Добуток чисел 2 і 3 (6)
- Частка чисел 16 і 4 (4)
- Частка чисел 27 і 3 (9)
- Добуток чисел 4 і 2 (8)
- Частка чисел 20 і 4 (5)
- Частка чисел 21 і 3 (7)
- Частка чисел 9 і 3 (3)
Молодці, бачу, що усі команди спритні, кмітливі, дружні та уважні, готові розпочати змагання. Не забувайте, що результат команди залежить від кожного із вас, тому будьте чесні та виховані. Запрошую усіх на старт. Перша команда проходитиме дистанцію на автомобілі - … , друга - …, третя… Ви побачили, що автомобілі мали свої номери – 2, 3, 4. Кожний із вас має номер у своєму зошиті. Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота та продовжіть ряд чисел збільшуючи наступне число на 2, 3, 4.
3. Закріплення вивченого
Щоб ваш автомобіль потрапив на стартову лінію, команді слід якомога швидше заповнити пропуски у віконцях автомобілів. Для цього пригадаймо, як знайти половину числа? Третину? Чверть?. Молодці. Команди готові. На старт, увага, руш. (звук перегонів)
- Половина числа 6
- Третина числа 18
- Чверть числа 20
- Чверть числа 8
- Половина числа 18
- Третина числа 15
- Половина числа 12
2.2. Перша перешкода «Хто швидше?»
«Обчислювальна»
Щоб наблизитись до фінішу ми маємо утворити місток із розкиданих прикладів, які ви бачите навколо себе. По черзі по одному учаснику.
3 * 8 + 35 = 26 + 3 * 6 =
16 : 2 + 42 = 2 * 9 + 45 =
67 – 4 * 5 = 4 * 8 + 61 =
«Фіз.заправка»
Водії болідів формули 1 піддаються високим перевантаженням і температурам під час гонки, за цей час вони втрачають до 4 кг ваги.
Водії повинні знімати кермо, щоб потрапити всередину автомобіля.
Номери гонщикам присвоюються відповідно до положення кожної команди на чемпіонаті попереднього сезону. Номер 13 не видається нікому.
«Задачна»
1. За 2 хвилини учасник «Формули – 1» долає відстань 10 км. Скільки кілометрів подолає гонщик за 7 хвилин?
2. Всього у змаганнях з авторалі брали участь 36 спортсменів. З них чверть – жінки. Скільки чоловіків брало участь у змаганнях?
3. На автогонках 7 спортсменів отримали кубок за зайняте І місце. ІІ місце посіли на 4 спортсмена більше, а ІІІ – на 2 менше, ніж ІІ. Скільки автогонщиків зайняли ІІІ місце?
«Геометрична»
Члени команд візьміться за руки і утворіть: коло, відрізок, прямокутник, трикутник, півколо, зірку, ламану, овал, пряму лінію.
4. Робота у парах
Заповніть пропуски. Ви маєте добутки, які утворюються при множенні двох чисел. Вам потрібно здогадатись, що це за числа.
24 = 15= 27 = 28 =
|
40 = 32= 42= 14= |
5. Підведення підсумків
Вітаю вас із завершенням математичних перегонів. Кожний екіпаж із гідністю перетнув фініш і довів свою освіченість, інтерес до вивчення математики та жагу до перемоги.
У якості нагороди пропоную кожному із вас створити власний кубок, який ви подаруєте своєму найближчому напарнику – сусіду по парті. Сподіваюсь, сьогоднішній урок навчив вас не лише швидко обчислювати приклади та розв’язувати задачі, а й працювати у команді, парі, відчувати відповідальність та значимість своєї роботи.
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
24 = 15= 27 = 28 = |
40 = 32= 42= 14= |
1. За 2 хвилини учасник «Формули – 1» долає відстань 10 км. Скільки кілометрів подолає гонщик за 7 хвилин?
|
3. На автогонках 7 спортсменів отримали кубок за зайняте І місце. ІІ місце посіли на 4 спортсмена більше, а ІІІ місце – на 2 менше, ніж ІІ. Скільки автогонщиків посіли ІІІ місце?
|
2. Всього у змаганнях з авторалі брали участь 36 спортсменів. З них чверть – жінки. Скільки чоловіків брало участь у змаганнях?
|
- Половина числа 6 ________________ - Третина числа 18 ________________ - Чверть числа 2 ________________ - Чверть числа 8 ________________ - Половина числа 18 ________________ - Третина числа 15 __________________ - Половина числа 12 ___________________
|
- Половина числа 6 ________________ - Третина числа 18 ________________ - Чверть числа 2 ________________ - Чверть числа 8 ________________ - Половина числа 18 ________________ - Третина числа 15 __________________ - Половина числа 12 ___________________
|
- Половина числа 6 ________________ - Третина числа 18 ________________ - Чверть числа 2 ________________ - Чверть числа 8 ________________ - Половина числа 18 ________________ - Третина числа 15 __________________ - Половина числа 12 ___________________
|