Методична розробка інтегрованого уроку-подорожі з математики до осіннього лісу,проведеного в 2-А класі.
Тема:Узагальнення і систематизація набутих знань. Знаходження значень виразів,складання і розв’язування задач на 1 і 2 дії,повторення геометричного матеріалу,завдання з логічним навантаженням.
Мета:узагальнити набуті знання,розвивати вміння знаходити значення виразів на додавання і віднімання з переходом через десяток,виразів з дужками,здійснювати диференціацію на уроці,вчити складати і розв’язувати задачі на 1-2дії за малюнками, вправляти учнів у застосуванні математичних термінів,удосконалювати обчислювальні навички, розвивати пам’ять і логічне мислення,активізувати пізнавальну діяльність,виховувати прагнення до знань і бережне ставлення до природи.
Обладнання:предметні малюнки,човники,картки для опитування,осінні листки,геометричні фігури,макети дерев,казкова хатинка,комп’ютерна презентація.
Хід уроку
1.Організаційна частина
Привітання до гостей.
--Добрий день!У добрий час!Рада,діти,бачить вас! Зараз сядуть всі дівчатка,а за ними всі хлоп’ятка.
--Сьогодні наш урок-подорож проходить під девізом: «Математику вивчайте і ліси оберігайте!»
--Ласкаво просимо!Всіх,хто хоче знать,чому!Всіх,кому цікавий ліс!Всіх природолюбів і шукачів таємниць!
--А я вас прошу:
Не просто слухати,а чути.Не просто дивитись,а бачити. Не просто відповідати,а міркувати,дружно й плідно працювати,щоб почути у кінці,що у нашім другім класі діти просто молодці!
--Ліс прекрасний у різні пори року,а ми підемо до осіннього казкового лісу і повторимо вивчений матеріал.Я вже там побувала і назбирала вам повний кошик оцінок.
--Подорожувати будемо на човниках—почались дощі і в лісі багато калюж.Щоб відправитись у подорож—підрахуйте приклади на човниках.(взаємоперевірка)
2.Контроль,корекція і закріплення знань.
20 жовтня
Класна робота
--Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки.12-5=? 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7 7
--робота на картках,6 учнів:
4-1+5= 10-3+1= 18-9= 10+3=
4-1+6= 3+3+3= 9+6= 15-7=
6-3-1= 0+5+4= 11-6= 4+2=
4+5-7= 8+2-5=
--робота на дошці,загадки:
--Що за дивна непосида на стежину шишки кида,
З гілочки стриба на гілку?Рудохвоста жвава…білка.
--Він вухатий і біленький,і пухнастий,і м’якенький.
Довговухий по стрибайчик.Відгадайте,хто це?..зайчик
--Гостроносий і малий,він тихенький і не злий.
Шубку має з колючок.Як він зветься?...їжачок.
--Хто хоче допомогти звіряткам?
11-3= 12-6= 11-5=
8+4= 11-4= 14-7=
6+5= 18-9= 12-8=
7+3= 7+7= 9+3=
15-6- 9+4= 7+6=
--Усний рахунок.
--У осінньому лісочку хтось усівся на дубочку.
Вона удень відпочива.Ні,це не кішка,це…сова.
--В лісі на дубку сова вас чекає ледь жива!
А наш клас рятівників її врятує залюбки.
Допоможемо сові рахувати кругові!(приклади)
8+4= 11-3= 2+5= 12-2=
7+4= 10+3= 13-4= 9-7=
3.Розвиток математичних знань,самостійна робота, диференціація.
7+3-4= 12-(6-2)= 6+3= …..+4=14
18-8-2= 15-(8-3)= 7+7= 7+…=10
12-6-2= 13-(2+2)= 13-4= 10-…=8
7+2+4= 10-(4+3)= 11-5= …..-2=10
--Хто рівно сидить,в того спинка не болить.
Якщо сядемо красиво,то й напишемо на диво.
4.Хвилинка відпочинку.Ліс в житті людини.
--Ліс—легені планети і житло для багатьох тварин. Ліс—підіймає настрій і дає енергію життя.Ліс—це наше здоров’я і насолода для душі.
--Щось не хочеться сидіти,треба трішки відпочити.Діти з кленовими листками в руках.
-Травичка низенька-низенька,дерева високі-високі.
Вітер дерева колише,гойдає,птахи відлітають, листочки кружляють.
А ми сідаєм тихо-тихо,щоб не зробить природі лиха!
Лісова казка
Такий цікавий світ безмежний, багато загадок в нім є.
Десь вовк ступає обережний, а лось з струмка водичку п’є.
Надвечір соловей співає осінню пісеньку свою.
А білка сонечко стрічає, стрибає весело в гаю.
Летять метелики на квіти, гуде бджолиний дружний рій.
І дивляться на все це діти, бо загадковий світ такий,
Що хочеться його пізнати—він стільки радості несе!
А діти прагнуть розгадати і вивчити у світі все!
5.Розв’язання задач.
--На нашому шляху казковий будиночок. А хто в ньому живе?(баба Яга)Вона сміється і каже, що ви не вмієте розв’язувати задачі. Доведемо, що це не так.
--Картки з задачами. Малюнкові задачі на 1 дію. Задача про ведмедя і зайця. Задача на 2 дії про гриби. (складаємо)
Маслюків—6гр.
Лисичок--?,на 2гр. менше, ніж маслюків.
Скільки всього грибів?
Запис в зошит з коментуванням.
6.Геометричні і логічні завдання.
--Скласти прямокутники. Якої фігури не вистачає?
--Яка тварина заблукала до лісу? Чому?
Білка, заєць, лисиця, рак, їжак.
--У лісі літали 5 метеликів,4 синички і 2 горобці. Скільки птахів літало в лісі?
--Дуб,береза,каштан—які це поняття?(конкретні)
Доберіть загальне?(дерева)
А де вони ростуть?(ліс)Яке це поняття?(збірне)
А глухівський ліс?(одиничне)
Діти,я знайшла грибок,понюхайте.Що відчули?(запах)
Яке це поняття?(абстрактне)
7.Підсумок уроку.
--Майбутнє наших лісів—у наших руках.Лісовичок просить вас одягнути дерева вашими оцінками.Діти під звуки природи прикрашають яблуню,грушу і клен.
--Крім доброти дарує нам природа себе й свою немеркнучу красу.Як хороше у лісі!(відео)
--За роботу по заслузі щиро дякую вам,друзі!
Швидко спливають хвилини,ось і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу щастя,здоров’я й добра!
До нових зустрічей!
8.Домашнє завдання:с.42,№207,208,правила.
Прощання з гостями.