Урок "Поняття та його ознаки"

Про матеріал
Розробка уроку з логіки у 2 класі за програмою та посібниками О. Митника. Завданнями курсу насамперед є не тільки формування вмінь розв’язувати логічні задачі , а й навчити учнів міркувати, грамотно обґрунтовувати свою точку зору, самостійно приймати рішення.Матеріали допоможуть вчителям - практикам у складному процесі навчання та виховання всебічного розвиненої, творчої учнівської особистості.
Перегляд файлу

«_____»_______________20___р.

Урок  1

Тема. Поняття.  Поняття та його ознаки

Мета: дати уявлення учням про поняття та ознаки понять (колір, роз­мір, форму); формувати вміння вербалізувати наочний образ. розвивати увагу; вміти класифікувати та порівнювати предмети; виховувати самостійність мислення, пози­тивну мотивацію до навчання шляхом інтеграції логіки з математикою, мовою, малюванням.

Обладнання: ілюстративний матеріал, іграшковий мікрофон, аркуші паперу, кольорові олівці, палички для лічби.

Хід уроку

І. Організація учнів.

Учитель

Приготуйтеся швиденько,

Станьте біля парт рівненько .

Заняття розпочинаєм,

Багато нового пізнаєм.

II. Ознайомлення з підручником

        1.Читання вірша О. Гриценко на с. 3

      2. Розповідь вчителя про курс «Логіка»

Як від занять фізкультурою міцнішають ваші м’язи, так і від постійних тренувань у розв’язуванні різноманітних логічних задач, голово­ломок міцнішатиме ваш розум. Завдяки заняттям з логіки ви навчитесь швидше думати й знаходити сміливі, а часом і несподівані розв’язки жит­тєвих ситуацій. Більшість завдань пов’язана з тими чи іншими подіями, числами, малюнками. Перед розв’язуванням деяких із них потрібно оз­найомитися з певними правилами, які полегшать пошук розв’язання.

Логіка — наука про закони й форми правильного мислення. Іншими словами, логіка — це наука про міркування.

Логіка – наука

Точна і серйозна,

І прожить без неї, діти,

Нам ніяк не можна!

III.  Робота над темою заняття

  1. Ознайомлення з поняттями та його ознаками .
  2. Відгадай загадки.

Швидко плавають, завзято

Мешканці цієї хати.

Це не річка, і не море —

Стіни в неї геть прозорі.

                    (Акваріум)

Колесо маленьке,

Поживне, смачненьке.

Я один його не з'їм,

Поділю хлоп'ятам всім.

                          (Бублик)

По лісу кружляє,

 У полі свистить.

У відчинені вікна

Раптово влетить.

 Ніхто і не знає,

 Чого він кружляє.

                   (Вітер)

Була зелена я, маленька,

 А потім стала червоненька.

На сонці почорніла я —

Це значить, що достигла я.

                         (Вишня)

Не машина, а залізний,

Зі шляпкою, та не гриб.

                           (Цвях)

— У повсякденному житті нас оточує багато різних речей. У логіці речі прийнято називати предметами. Наприклад, олівець, яблуко, квітка, до­шка — це предмети. Предмети можуть відрізнятися або бути схожими один на одного. Якщо ми хоч раз бачили якийсь предмет, то вже може­мо його уявляти — згадати його ознаки: розмір, колір, форму. А для цьо­го досить лише почути назву цього предмета.

  1. Читання вірша  про поняття О. Гриценко на с. 6
  2. Обговорення змісту вірша:

- Без чого, діти, не набути нам уміння?

- Що має предмет?

- Які ознаки предметів допомогли вам відгадати загадки?

IV.  Закріплення знань про поняття

  1. Технологія колективно- групового навчання «Мікрофон»

Учні по черзі передають будують висловлювання про предмет ( відповіді на загадки),  вказують на роз­мір, колір, форму та інші ознаки предмета.

Наприклад, ОЛІВЕЦЬ.

1-й учень. Олівець дерев’яний .

2-й учень. Олівець простий.

3-й учень. Олівець довгий.

Висновок:      Думка про предмет, виражена словом або словосполученням,— це поняття

Фізкультхвилинка

  1. Робота з підручником:

3авдання 1, 2 . Працюємо разом.

V. Вправи і завдання, спрямовані на формування в учнів уміння знаходити спільну ознаку предметів

1. Гра "Я спостережливий!"

Діти діляться на дві команди. Кожна команда протягом 10 хвилин записує предмети за групами:

а) червоного кольору;

б) чорного кольору;

в) зеленого кольору;
г)        круглих;

д)        прямокутних;

За більший список по кожної групи нараховується команді 5 балів.

VI. Розвиток уяви учнів

Завдання 3. Учні домальовують будинок і двір, квіти, дерева на свій розсуд.

 Які поняття ти додаси до свого малюнка?

Презентація картин

Завдання 4. Підводимо дітей до висновку, що не можна дати одно­значної відповіді: частіше людина нижча за дерево, але може бути й ви­щою (дерево маленьке — саджанець).

Завдання 5. Самостійна робота.

VII. Розвиток мислення учнів

Завдання з паличками (с. 8)

Педагог звертає увагу на друге завдання: з двох паличок можна скласти квадрат, не ламаючи паличок, тільки за умови, якщо покласти їх на край столу — дві палички будуть двома сторонами квадрата, а іншими двома сторонами буде кут столу.

VIII. Підсумок заняття

— Крейда, лисиця, букет квітів, речення — це поняття. Наведіть ще кілька прикладів понять.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Берковська Людмила Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
1699
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку