Урок " Поняття. Види понять"

Про матеріал
Розробки уроків і презентацій з логіки у 2 класі за програмою та посібниками О. Митника. Завданнями курсу насамперед є не тільки формування вмінь розв’язувати логічні задачі , а й навчити учнів міркувати, грамотно обґрунтовувати свою точку зору, самостійно приймати рішення. Матеріали допоможуть вчителям - практикам у складному процесі навчання та виховання всебічного розвиненої, творчої учнівської особистості.
Перегляд файлу

«_____»_______________20___р.

Урок  3

Тема. Поняття.  Види понять. Загальні, конкретні та одиничні поняття.

Мета: закріпити  уявлення про загальні, конкретні та одиничні по­няття, навчити самостійно визначати вид поняття, добирати приклади зазначених видів; розвивати увагу; вміти класифікувати та порівнювати предмети; виховувати самостійність мислення, пози­тивну мотивацію до навчання шляхом інтеграції логіки з математикою, мовою, малюванням.

Обладнання: набір ілюстрацій, кольорові олівці, сигнальні картки

Хід уроку

  1. Організація класу

Учитель

Задзвенів для всіх дзвінок ,

Час почати наше заняття.

На уроці будем працювати,

Загальні, конкретні та одиночні

поняття вивчати.

II. Актуалізація опорних знань

Логічна розминка

       Назви зайве слово. Поясни свої дії:

  • щука, карась, окунь, рак;
  • ромашка, конвалія, бузок, волошка;
  • Сашко, Микола, Марійка, Олена, Кравчук;
  • гілка, яблуко, квітка, пташка, виноград;
  • заєць, олень, кабан, вовк, вівця;
  • вухо, обличчя, ніс, рот, око;
  • рись, ведмідь, тигр, кішка, лев;
  • змія, павук, ящірка, дерево, равлик;
  • м'яч, ковзани, гойдалка, ключка;
  • гусак, лебідь, павич, курка, кролик;
  • диван, ліжко, шафа, парта, зошит;
  • молоко, вершки, сир, сало, сметана.

 Робота з сигнальними картками

Учитель називає поняття, а учні мовчки сигналізують картками:  Україна - одиничне, діжка – конкретне, Венера – одиничне, рослини - загальне, Сонце  одиничне.

  1. Виконання вправ на закріплення знань про загальні, конкретні та одиночні поняття.

Індивідуальна робота з картками

Розподіли поняття: овочі, , меблі, сокира,  транспорт, квіти,  Іван Франко, тюльпан, груша, ромашка, троянда,  слива, молоток, Чорне море, викрутка, яб­луко, Донецьк,

ЗАГАЛЬНІ

КОНКРЕТНІ

ОДИНОЧНІ

 

 

 

Робота з підручником

Завдання 1. Пояснити свій вибір.

          Завдання 4. Прочитати назву кожної групи. Які слова зайві? Завдання 5 (самостійно). Прочитати свої записи. Пояснити вибір.

  1. Розвиток логічного мислення

Хвилинка міркувань

Завдання:

79

Відповідь: Канава, наперсток, нарцис, кімната, сигнал, народ, панамка, підвал,     ананас.

Робота з підручником

Завдання 3. Самостійно працюють над завданням за вказівкою.

  •                     Які поняття в цьому завданні загальні, а які — одиничні?

Завдання 7. Допомогти звіряткам зварити компот і борщ.

  •                     Чи можна дати одну назву всім поняттям у цьому завданні?

 Завдання 8. Розфарбувати прапорці відповідним кольором.

- Як ти гадаєш, поняття прапорець — загальне чи одиничне?

VI. Підсумок заняття 

  •                                                                                                                                                                                                       На які групи поділяють поняття за кількістю предметів?
  •                                                                                                                                                                                                        Чи важко було самостійно опрацьовувати матеріал у групі? 
  •                     Чи важко експертам подавати матеріал іншим учням?

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку