«_____»_______________20___р.
Урок 3
Тема. Поняття. Види понять. Загальні, конкретні та одиничні поняття.
Мета: закріпити уявлення про загальні, конкретні та одиничні поняття, навчити самостійно визначати вид поняття, добирати приклади зазначених видів; розвивати увагу; вміти класифікувати та порівнювати предмети; виховувати самостійність мислення, позитивну мотивацію до навчання шляхом інтеграції логіки з математикою, мовою, малюванням.
Обладнання: набір ілюстрацій, кольорові олівці, сигнальні картки
Хід уроку
Учитель
Задзвенів для всіх дзвінок ,
Час почати наше заняття.
На уроці будем працювати,
Загальні, конкретні та одиночні
поняття вивчати.
II. Актуалізація опорних знань
Логічна розминка
Назви зайве слово. Поясни свої дії:
Робота з сигнальними картками
Учитель називає поняття, а учні мовчки сигналізують картками: Україна - одиничне, діжка – конкретне, Венера – одиничне, рослини - загальне, Сонце одиничне.
Індивідуальна робота з картками
Розподіли поняття: овочі, , меблі, сокира, транспорт, квіти, Іван Франко, тюльпан, груша, ромашка, троянда, слива, молоток, Чорне море, викрутка, яблуко, Донецьк,
ЗАГАЛЬНІ |
КОНКРЕТНІ |
ОДИНОЧНІ |
|
|
|
Робота з підручником
Завдання 1. Пояснити свій вибір.
Завдання 4. Прочитати назву кожної групи. Які слова зайві? Завдання 5 (самостійно). Прочитати свої записи. Пояснити вибір.
Хвилинка міркувань
Завдання:
Відповідь: Канава, наперсток, нарцис, кімната, сигнал, народ, панамка, підвал, ананас.
Робота з підручником
Завдання 3. Самостійно працюють над завданням за вказівкою.
Завдання 7. Допомогти звіряткам зварити компот і борщ.
Завдання 8. Розфарбувати прапорці відповідним кольором.
- Як ти гадаєш, поняття прапорець — загальне чи одиничне?
VI. Підсумок заняття