Тема. ПОПЕРЕДНЄ ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПОНЯТТЯМИ «ПОЛОВИНА», «ТРЕТИНА», «ЧВЕРТЬ». ВПРАВИ НА ВИКОРИСТАННЯ ТАБЛИЦЬ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4 І ДІЛЕННЯ НА 4.
Мета: ознайомити учнів з діленням на рівні частини; дати уявлення про половину, третину і чверть числа; вправляти у виконанні дій з іменованими числами; формувати вміння складати задачі за схемами виразів; розвивати математичне мовлення, обчислювальні навички, увагу, спостережливість, пам'ять, мислення; виховувати акуратність.
Обладнання: мультимедійний комплект.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
Продзвенів дзвінок,
Починаємо урок.
Приготуйте без мороки
все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготувались?
Молодці!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Демонстрація навчальної презентації.
1. Усна лічба «Ланцюжок»
4 • 9 84 – 60 36 : 4
+ 44 : 4 • 9
2. Гра «Знайди невідоме»
•5 = 10 6 • = 18 •4 =12
3.Хвилинка каліграфії з логічним завданням.
— Запишіть частки з таблиці ділення на 4.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке половина, третина і чверть.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Робота за підручником Математика» Г. Лишенко (с. 94- 95).
Завдання 1. Усне виконання.
Відео «Половина, третина, чверть»
Завдання 2. Колективне опрацювання матеріалу: учні розглядають малюнок, виконують завдання.
Запам’ятай! Половина – це одна з двох рівних частин цілого.
Завдання3. Колективне опрацювання матеріалу.
— Першу смужку поділено на 3 рівні частини, а другу — на 4. Яка довжина третьої і четвертої частини смужки? Третя частина ще має назву третина, а четверта — чверть.
Завдання4. Учні на малюнку показують третю і четверту частини круга.
Завдання 5. Учні коментують, як знайшли половину числа 12, третину числа 12 і чверть числа 12.
Завдання 6. Колективне виконання задачі.
Завдання 7 з логічним навантаженням.
Завдання 8. Обчислення виразів.
Фізкультхвилинка.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
1. Розв'язування задач.
1) З 12 м тканини пошили 3 однакові сукні. Скільки метрів тканини потрібно для пошиття таких суконь?
2) На майданчику гралося 6 дівчаток і 14 хлопчиків. Четверта частина всіх дітей пішла додому. Скільки дітей пішло додому? Скільки дітей залишилося гратися на майданчику?
2. Офтальмологічна пауза.
3. Розв'язування логічних задач.
1) Катя з дуба груші рвала і до кошика складала: дві для татуся і дві матусі, три братикові і три Катрусі. Скільки всього було груш? (На дубі груші не ростуть.)
2) Гном Сплюшка ліг спати в суботу о 22 год, а прокинувся у понеділок об 11 год. Скільки часу проспав Сплюшка?
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ «Плюс –мінус – цікаво»
+ Все те, що сподобалось на уроці, що здавалося цікавим та корисним.
- Все те, що не подобалось, здавалося важким, незрозумілим та нудним.
? Факти, про які дізналися на уроці, чого б ще хотіли дізнатися.