"Додавання десяткових дробів"

Про матеріал
тип уроку: засвоєння нових знань. Підручник Математика 5 клас. Тарасенкова Н. А.
Перегляд файлу

Математика 5 клас

 

Тема уроку:  Додавання десяткових дробів.

Мета уроку: сприяти формуванню в учнів основних понять теми, навички виконувати додавання десяткових дробів за правилом. Розвивати обчислювальні навички, кмітливість творчої здібності. Виховувати інтерес до математики, старанність.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, опорна схема, картки з проблемною ситуацією.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу. У кожного учня на парті є картка успіху, за якою учні оцінюють свою діяльність на уроці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Вправа «Знайди невідомий математичний об’єкт»

0,95 < 0,*6;   0,77* > 0,7778;

8,28* > 8,132;  25,1 > 2*,8;

0,67 > 0,6*89;  81,223 < 81,*23.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Проблемна ситуація:  Батьки Павлика поїхали в будівельний магазин купувати плінтус для кімнати, але забули виміряти, скільки метрів плінтуса їм потрібно купити. Вони  зателефонували Павлику, який був вдома, і доручили йому визначити, скільки метрів плінтуса потрібно для кімнати. Він виміряв довжину і ширину кімнати: довжина – 4,96 м, а ширина – 3,7 м. Що потрібно зробити Павлику з цими величинами, щоб допомогти батькам?

Після обговорення учні доходять висновку, що потрібно знайти периметр кімнати, тобто (4,96 + 3,7) ∙ 2.

Після того як учні переконалися у тому, що необхідно вміти виконувати дії над десятковими дробами, вчитель повідомляє, що завдання уроку: навчитись виконувати додавання десяткових дробів.

ІV. Актуалізація опорних знань

Виконання усних вправ

  1.               Знайдіть суму і відповідь виразіть у метрах

1 м 4 дм + 1 дм

  1.               Чи правильно виконано додавання. Виразіть відповідь у метрах

    1 м 3 дм 4 см

+

    6 м 5 дм 2 см

    7 м 8 дм 6 см

 

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

План

  1.               Пояснення матеріалу за опорною схемою.

Додавання десяткових дробів

 

  1.               Додавайте десяткові дроби порозрядно.
  2.               Зберігайте місце коми.

     14,10

+

       3,42

 

0,2850

+

17,0056

     17,52

 

   17,2906

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Робота з підручником. (с. 269 учні записують в зошитах правило додавання десяткових дробів).

VІ. Закріплення нового матеріалу

  1.               Виконання усних вправ:

№ 1229 (с. 271 підручник)

  1.               Розв’язування проблемної ситуації.
  2.               Виконання письмових вправ з повним обґрунтуванням біля дошки за ланцюжком:

№ 1231, 1233, 1235.

  1.               Гра «Знайди кому»

38 + 22 = 6;

3 + 519 = 819;

82 + 16 = 242.

VІІ. Підсумок уроку

І. Фронтальне опитування

  1.               Поясніть, як виконують додавання десяткових дробів.
  2.               Який з наведених записів правильний:

23,75   чи   23,75

      +            +

   5,8          5,8

 

ІІ. Оцінювання учнів за картками успіху

 

VІІІ. Домашнє завдання

  1.               Вивчити теоретичний матеріал §30.
  2.               Виконати вправи №1232, 1234.
docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
507
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку