Урок "Порівняння натуральних чисел"

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу по тема: "Порівняння натуральних чисел"за підручником О.С.Істер.
Перегляд файлу

УРОК 6.

Тема уроку: Порівняння натуральних чисел.

Мета уроку:

навчальна: сформувати поняття порівняння двох чисел, поняття нерівності; домогтися засвоєння правила порівняння багатоцифрових чисел;

розвивальна: розвивати уважність; формувати уміння правильно і чіт­ко висловлювати власні думки;

виховна: виховувати наполегливість, дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння знань, формування вмінь.

Хід уроку

I. Організаційний етап.

Перевірити готовність класу до уроку. Налаштування на роботу.

II. Перевірка домашнього завдання.

Перевірити наявність виконання домашнє завдання.

III.  Формулювання мети і завдань уроку.

Тема, яку вивчають на цьому уроці, учням відома. Вони вмі­ють порівнювати невеликі натуральні числа. Щоб створити відповідну мотивацію, можна запропонувати таку задачу:

В Україні станом на 1 вересня 2013 року було 3 076 915 хлопчи­ків віком до 15 років і 3 076 951 дівчинка віком до 15 років. Порів­няйте кількість хлопчиків і кількість дівчаток.

Після цього учитель повідомляє тему і завдання уроку.

IV. Актуалізація опорних знань.

 Виконання усних вправ

З-поміж двох чисел виберіть більше:

а) 93 і 97;     б) 288 і 290; 

в) 153 і 152.

З-поміж двох чисел виберіть менше:

 а) 99 і 100;     б) 350 і 35;

в) 305 і 350.

V. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу.

Одне з двох різних натуральних чисел завжди більше або менше від другого. Це означає, що натуральні числа можна порівнювати.

Число 5392 більше за число 837 тому, що 5392 — чотирицифрове число, а 837 — трицифрове.

Числа 5392 і 4542 чотирицифрові, але 5392 більше ніж 4542, тому що тисяч у першому числі більше, ніж у другому.

Число 5392 більше за число 5237 тому, що хоч тисяч в обох числах порівну, але сотень у першому числі більше, ніж у другому.

Результат порівняння записують у вигляді нерівності, застосовуючи знаки « > » (більше) або « < » (менше).

Наприклад: 1) 6 > 2 (читаємо: «шість більше за два»); 2) 3 < 7 (читаємо: «три менше від семи»).

Запис 5 < 7 < 9 означає, що число 5 менше від числа 7, а число 7 менше від числа 9. Запис 5 < 7 < 9 називають подвійною нерівністю.

Можна сказати й інакше: число 7 більше за 5, але менше від 9.

Під час порівняння багатоцифрових натуральних чисел використовують такі правила.

1.  Якщо два натуральних числа мають різну кіль­ кість знаків (цифр), то більшим буде те, у якого більше знаків.

Наприклад:

2735 > 982; 10 271 < 100 271.

2. Якщо два натуральних числа мають однакову кіль­ кість знаків, то більшим числом є те, яке має більше одиниць у найвищому розряді. Якщо кількість одиниць у цьому розряді однакова, то порівнюють число
одиниць у наступному нижчому розряді і т. д.

Наприклад:

7592 < 8012; 7512 > 7437; 10519 < 10521.

Порівнювати можна не тільки окремі числа, а й значення числових виразів. Порівняємо, наприклад, добуток 25 3 і суму 32 + 41. Значення добутку дорівнює 75, а значення суми становить 73. Оскільки 75 > 73, то      25 3 > 32 + 41.

VI. Формування вмінь.

Виконання вправ.

Вправа  75. Замість зірочки постав «>», «<» або «=».

1) 3753 * 37 531;                    2) 82 371 * 9999;

3) 452 * 373;                           4) 542 982 * 542 928;

5) 5 725 001 * 5 725 001;       6) 42 370 * 42 371.

Вправа 77. Яке із чисел більше? Запиши відповідь за допомогою знака  «>».

1) 8237 чи 8198;                     2) 7352 чи 72 111;

3) 107 511 чи 107 521;           4) 52 372 чи 52 370.

Вправа 79. Що менше? Запиши відповідь за допомогою знака «<».

1) 5 км чи 5001 м;                   2) 51 см чи 5 дм;

3) 4 т 2 ц чи 41 ц;                    4) 7 кг 300 г чи 7199 г.

Вправа 81. Перепиши числа в порядку зростання: 742, 543, 547, 751, 692.

Вправа 83. Прочитай подвійні нерівності, де а — натуральне число:

1) 12 < а < 37;        2) 192 < а < 207;       3) 9272 < а < 12 152.

Вправа 85. Порівняй значення виразів:

1) 25 3 + 36   і   (12 + 35) 3;

2) 205 : 5 – 23   і   (278 - 125) : 9.

Вправа 87. Запиши всі натуральні числа, які більші за 2542 і менші від 2550. Скільки є таких чисел?

Вправа 88. Запиши у вигляді подвійної нерівності умови:

1) 4 <b, b < 17; 2) 8 < d, 32 > d;

3) 13 > с, 7 < с; 4) 12 > х, х > 10.

Вправа 91. Учень задумав число, що закінчується цифрою 8. Знайди це число, якщо воно більше за 211, але менше від 225.

Вправа 100. Розстав дужки в лівій частині нерівності так, щоб вона стала правильною:   1) 2 + 2 + 2 : 2 < 4 ;                             2)  2 – 2 + 2 + 2 > 9 .

VII. Підсумки уроку.

Цей етап уроку можна провести у формі гри із сигнальними картками різних кольорів. Учитель ставить запитання, кожне з              яких починається зі слів: «Чи правильно, що...». Учні, які вважа­ють твердження правильним, піднімають зелені картки; учні, які вважають твердження неправильним, піднімають червоні картки. Чи правильно, що...

... будь-яке п’ятицифрове число більше за будь-яке чотирициф­рове?

... існують шестицифрові числа, менші від п’ятицифрових?

... 706 707 менше від 707 706?

... 1 092 345 більше за 1 093 245?

... 1 км 23 м більше за 1230 м?

... З ц 1 кг менше від 310 кг?

VIII. Домашнє завдання.

§ 2 ст. 15 – 19

Вправа 86. Порівняй значення виразів:

1) 234 : 9 + 12     і    (49 - 25) 2;

2) (27 + 37) : 4    і    38 - 91 : 7.

Вправа 89. Запиши у вигляді подвійної нерівності твердження:

1) число 12 більше за 10, але менше від 20;

2) число а менше від 15, але більше за 10.

 

docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
3455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку