Урок "Порівняння процесів дихання, фотосинтезу та хемосинтезу"

Про матеріал

Мета: повторити механізм та сутність світлової й темнової фаз фотосинтезу, значення фотосинтезу дихання та хемосинтезу, їх планетарну роль; розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, мову, уміння аналізувати й узагальнювати інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки; виховувати дбайливе ставлення до рослин, екологічне мислення; формувати науковий світогляд, інтерес до предмета.

Обладнання й матеріали: підручник, робочий зошит

Тип уроку. комбінований.

Перегляд файлу

Урок № ___

Біологія

9 клас

 

Тема: Порівняння процесів дихання, фотосинтезу та хемосинтезу

 

Мета: повторити механізм та сутність світлової й темнової фаз фотосинтезу, значення фотосинтезу дихання та хемосинтезу, їх планетарну роль; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, мову, уміння аналізувати й узагальнювати інформацію, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати дбайливе ставлення до рослин, екологічне мислення; формувати науковий світогляд, інтерес до предмета.

Обладнання й матеріали:  підручник, робочий зошит

 Тип уроку. комбінований.

ХІД  УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Заповнення таблиці

Ознаки

Фотосинтез

Хемосинтез

Джерело енергії

Світло

Хімічні реакції

Місце в клітині, де відбувається

Хлоропласти

На поверхні клітин (на цитоплазматичній мембрані)

Пігменти

Хлорофіл

Що відбувається з киснем

Виділяється

Використовується

Для яких організмів характерний

Рослин (фотоавтотрофів)

Бактерій (хемоавтотрофів)

 

2. Розв’язування кросворду

По горизонталі:

1. Енергія, яку використовують хемосинтезуючі організми.

2. Група організмів, здатних до хемосинтезу.

3. Сукупність реакцій синтезу та розпаду речовин.

4. Хемосинтезуючі бактерії за типом живлення.

5. Речовина, під час окиснення сполук якої отримують енергію сіркобактерії.

6. Процес синтезу органічних речовин з використанням сонячної енергії

7. Речовина, яку нітрифікуючі бактерії окиснюють до нітратів та нітритів.

8. Молекула, у якій запасається енергія в клітинах.

9. Бактерії, які окиснюють водень.

10. Руда, яка утворюється внаслідок життєдіяльності залізобактерій.

ХЕМОСИНТЕЗ

 

ІІ. Повторення матеріалів попередніх уроків.


  1. Які типи пластид існують?
  2. У якій органелі відбувається процес клітинного дихання?
  3. Чи можуть процеси бродіння відбуватися в організмі людини?
  4. Що таке життєдіяльність клітин?
  5. Назвіть етапи зовнішнього обміну речовин, енергії та інформації клітини.
  6. Що таке мембранне транспортування?
  7. Назвіть типи мембранного транспортування клітини.
  8. Що таке метаболізм?
  9. Назвіть два типи метаболізму клітини.
  10. Що таке клітинне живлення?
  11. Які є типи живлення?
  12. Що таке катаболізм?
  13. Назвіть особливості катаболізму.
  14. Назвіть основні шляхи розщеплення органічних сполук.
  15. Що таке біологічне окиснення й гідроліз?
  16. Що таке дихання клітин?
  17. Назвіть основні типи клітинного дихання.
  18. Що таке анаеробне дихання?
  19. Назвіть основні механізми анаеробного дихання.
  20. Що таке аеробне дихання?
  21. Назвіть основні процеси аеробного дихання.
  22. Що таке фотосинтез?
  23. Що таке хлорофіл?
  24. Що таке світлова фаза фотосинтезу?
  25. Що таке темнова фаза фотосинтезу?
  26. Як фотосинтез визначає аеробне дихання організмів?
  27. Що таке хемосинтез?
  28. Наведіть приклади хемоавтотрофних організмів.
  29. Що таке пластичний обмін?
  30. Назвіть основні синтетичні процеси клітин й організмів.
  31. Що таке екскреція клітин?
  32. Що таке секреція клітин?

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань.

 

ІV. Підведення підсумків уроку.

Обговорення та виставлення оцінок

 

V. Надання та пояснення домашнього завдання.

 

 

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
22 листопада 2018
Переглядів
31366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку