П Л А Н - К О Н С П Е К Т
квест – уроку з предмету «Захист Вітчизни»
учителя Карєва С.Є.
_________клас _______________ р.
Т Е М А : Розділ VІ. Тактична підготовка
Тема 2. Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок та груп Урок 7. Порядок дій у складі бойових груп
МЕТА:
Навчальна:
Розвивальна:
- тренувати способи пересування в бою у складі «двійок» та «трійок»;
- сприяти оволодінню учнями прийомами і способами знищення противника в бою у складі бойової групи;
- розвивати уміння співпрацювати в колективі, вносити свою частку в роботу групи, навички командної роботи та ефективної групової взаємодії;
- розвивати спеціальні військові компетенції щодо виконання бойових завдань;
- предметні компетенції уроку «Захист Вітчизни» з тактичної підготовки.
Виховна:
- створювати умови для формування високої патріотичної свідомості учнів та освітньої готовності до захисту Вітчизни.
Методи проведення: гра «військовий квест» з елементами рольової гри, тактика групової роботи, демонстрування прийомів, відпрацювання їх за елементами, практичне виконання, стройове тренування, використання ІКТ (інформаційно-комунікативних технологій), рефлексія.
Місце проведення: актова зала.
Навчальні питання:
Форма проведення: практичне заняття.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та матеріальне забезпечення:
Учні мають знати:
Учні повинні вміти:
Х І Д У Р О К У
ВСТУПНА ЧАСТИНА – 10 хвилин.
І. Організаційний етап (вступна частина) – 5 хв.
ІІ . Стройове тренування особового складу – 5 хв.
Тренування у виконанні стройових прийомів на місці: виконання команд « СТАВАЙ! РІВНЯЙСЬ! СТРУНКО! ВІЛЬНО! Ліво-РУЧ!, Право-РУЧ, Кру-ГОМ! Відділення – РОЗІЙДИСЬ! Відділення – ДО МЕНЕ! В одну шеренгу –ШИКУЙСЬ! Відділення, на перший та другий – РОЗПОДІЛИСЬ! Відділення, у дві шеренги – ШИКУЙСЬ! Відділення, в одну шеренгу – ШИКУЙСЬ!»
Дії викладача: Звертає увагу на одночасне та якісне виконання, виправляє помилки.
ОСНОВНА ЧАСТИНА – 30 хвилин.
ІІІ. Актуалізація опорних знань з тактичної підготовки та мотивація навчальної діяльності
Сьогодні наш урок проходитиме у формі квесту. Давайте пригадаємо, що таке квест?
Слово – командирам відділень (1,2,3).
ІV. Застосування вмінь і навичок, узагальнення і систематизація знань: поетапне проходження квесту.
Увага! Ви берете участь у військовому квесті «Порядок дій у складі бойових груп механізованого відділення». Наголошую, що це буде веб-квест: тобто, під час підготовки до квесту ви користувалися інформаційними ресурсами Інтернету та електронною версією нового підручника «Захист Вітчизни» у Вайбері.
Перш, ніж приступити до виконання веб-квесту, уважно причитайте інструкцію учасника:
Завдання для бойової групи № 1
1.3 Які ви знаєте види бою?(Загальновійськовий, вогневий, повітряний, протиповітряний, морський )
1.4 Основний спосіб знищення супротивника в загальновійськовому бою? (Вогонь)
1.5 Місце для ведення вогню і спостереження за противником?
(Вогнева позиція)
1.6 Маневр, який здійснюється підрозділами для виходу у фланг супротивнику (Охоплення)
1.7 Які бувають бойові групи за призначенням? (Маневрені і вогневі)
Підбиття підсумків бліц – турніру: максимальна кількість балів за усі правильні відповіді – 7 + додається 2 або 1 бал за швидкість виконання завдань. Оголошення балів за 1) етап квесту та загальної суми балів кожної мобільної групи.
Слово учителя перед виконанням 2) блоку завдань: «Бойова група – це найменше військове формування в складі механізованого відділення в багатьох арміях світу. Збройні конфлікти новітньої історії, особливо в зоні ООС (операції Об’єднаних сил) на сході України, спонукали до створення мобільних груп – «двійок», «трійок». Мета формування таких груп – створити більш мобільний, гнучкий, розосереджений бойовий порядок підрозділу для боротьби з малими мобільними групами супротивника в населених пунктах, горах. У цьому випадку підвищується роль, самостійність і відповідальність кожного військовослужбовця за виконання бойового завдання».
Перший номер першої бойової групи………. (прізвище) – старший стрілець (СС). Мої завдання:
Другий номер першої бойової групи………. (прізвище) – кулеметник (Км)
Мої завдання:
Третій номер першої бойової групи………. (прізвище) – стрілець (С)
Мої завдання:
Завдання для бойової групи № 2
1.1Що таке тактична підготовка? (Навчання особового складу веденню бойових дій)
1.2 Назвіть критерій тактичної підготовленості особового складу (Перемога в бою)
1.3 Назвіть види загальновійськового бою (Оборона та наступ)
1.4 Що таке оборона? (Оборона — вид бою, мета якого зірвати або відбити наступ переважаючих сил противника та завдати йому значних втрат)
1.5 Що таке наступ? (Наступ – вид бою з метою розгрому супротивника та оволодіння важливими рубежами місцевості та об’єктами)
1.6 Маневр, який здійснюється підрозділами для виходу з-під ударів сил супротивника, що переважають, недопущення оточення (Відхід)
1.7 Для найкращої взаємодії, взаємоконтролю та взаємодопомоги бойові групи розбиваються на…( «двійки» або «трійки»)
Четвертий номер ………. (прізвище) – командир відділення, снайпер (Сн):
П’ятий номер ………. (прізвище) – стрілець - гранатометник (Гм)
Шостий номер - …………. (прізвище) – стрілець - помічник гранатометника (СПГм)
Завдання для бойової групи № 3
Сьомий номер ………. (прізвище) – механік - водій (МВ):
Восьмий номер ………. (прізвище) – навідник – оператор (НО):
Дев’ятий номер - ………….(прізвище) - кулеметник (Км)
Підбиття підсумків 2) блоку завдань – доповідей про склад бойових груп: максимальна кількість балів – по 3 бали за усі правильні і чіткі відповіді (за кількістю членів у групі). Оголошення балів за 2) етап квесту та загальної суми балів кожної бойової групи.
Слово учителя перед виконанням 3) блоку завдань: « Для успішного ведення бою солдата озброюють та екіпірують. Масовою індивідуальною зброєю бійців ЗСУ є автомат Калашнікова (АК). Екіпіровка учнів на сьогоднішньому практичному занятті – це:
3) блок завдань квесту полягає в тому, щоб продемонструвати порядок використання певного виду екіпіровки.
3.Завдання – демонстрація екіпіровки:продемонструвати сигнали керування за допомогою сигнальних прапорців.
Підбиття підсумків 3) блоку завдань – демонстрацій екіпіровки: максимальна кількість балів – по 2 бали за усі правильні і чіткі покази - демонстрації ( 1 бал – за показ з помилками). Оголошення балів за 3) етап квесту та загальної суми балів кожної бойової групи.
Слово учителя перед виконанням 4) блоку завдань: «У всіх видах боїв основою бойових дій є пересування. Залежно від характеру місцевості, умов, обстановки і вогневих дій противника, солдат, перебуваючи у пішому строю, може пересуватися:
1) кроком (бігом),
2) перебіганням,
3) переповзанням.
Наступне завдання нашого військового квесту - виконати практичні вправи: способи пересування в бою у складі «трійок». Кожна мала група буде виконувати вправи по черзі.
Група № 1, приступити до виконання вправ «Способи пересування в бою у складі «трійок»……………………………………………………………………………………………
Група № 2, приступити до виконання вправ «Способи пересування в бою у складі «трійок»…………………………………………………………………………………………..
Група № 3, приступити до виконання вправ «Способи пересування в бою у складі «трійок»…………………………………………………………………………………………..
4. Завдання – вправа «Способи пересування в бою у складі «трійок»
Підбиття підсумків 4) блоку завдань – виконання практичних вправ «Способи пересування в бою у складі «трійок» - максимальна кількість балів – 5 за правильне і чітке виконання вправ. Оголошення балів за 4) етап квесту та загальної суми балів кожної бойової групи.
Слово учителя перед виконанням 5) блоку завдань: « В умовах загарбання (окупації) Росією Криму та війни на Сході України інтереси національної безпеки і оборони України вимагають підсилення військово-патріотичного виховання молоді, оволодіння нею військовими знаннями, формування готовності юнаків до захисту Вітчизни. Тому заключне завдання квесту буде певним кроком на шляху формування освітньої готовності юнаків до захисту Вітчизни. Воно покликане перевірити, як ви орієнтуєтеся в основних військових поняттях сучасності ».
5. Завдання – орієнтування в основних військових поняттях сьогодення «Перегрупування»
Кожен учасник квесту отримує аркуш з надрукованим фрагментом поняття. Ваша задача – знайти інші елементи (фрагменти) цього поняття у інших учасників, скласти їх до купи, згрупуватися і пред’явити: вишикуватися з картками у потрібному порядку і чітко по черзі оголосити результат. Кольорові картки отримують старші груп – командири відділень. Ваша задача – найти розшифровку поняття і сформувати таким чином новий склад бойової групи. Від злагодженої роботи кожного в команді залежить результат кожної бойової групи, які були сформовані на початку квесту. Тобто, якщо новостворена команда правильно об’єдналася і чітко оголосила результат, то максимальний бал за цей етап квесту - 3 бали – отримує та команда, чий командир у ній представлений.
ООС |
30 КВІТНЯ 2018 РОКУ ОПЕРАЦІЯ ОБ’ЄДНАНИХ СИЛ ЗМІНИЛА АТО, ЩО ПОЧАЛАСЯ У КВІТНІ 2014 РОКУ |
ВІЙСЬКОВА ОПЕРАЦІЯ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ЦІЛІСНОСТІ, СУВЕРЕНІТЕТУ І НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ |
|
ГІБРИДНА ВІЙНА |
ВІЙНА, ОСНОВНИМ ІНСТРУМЕНТОМ ЯКОЇ Є СТВОРЕННЯ ДЕРЖАВОЮ – АГРЕСОРОМ У КРАЇНІ, ОБРАНІЙ ДЛЯ АГРЕСІЇ, ВНУТРІШНІХ ПРОТИРІЧ І КОНФЛІКТІВ З ЇХ ВИКОРИСТАННЯМ ДЛЯ ПОЛІТИЧНИХ ЦІЛЕЙ АГРЕСІЇ |
ТИПОВІ КОМПОНЕНТИ:
|
|
НАЦІОНАЛЬНА БЕЗПЕКА |
ЗАХИЩЕНІСТЬ ДЕРЖАВНОГО СУВЕРЕНІТЕТУ ТА ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ЦІЛІСНОСТІ |
ЗАХИЩЕНІСТЬ ДЕМОКРАТИЧНОГО КОНСТИТУЦІЙНОГО ЛАДУ ТА ІНШИХ НАЦІОНАЛЬНИХ ІНТЕРЕСІВ УКРАЇНИ ВІД РЕАЛЬНИХ ТА ПОТЕНЦІЙНИХ ЗАГРОЗ |
Підбиття підсумків 5) блоку завдань – орієнтування в основних військових поняттях сьогодення «Перегрупування»: новостворені мобільні групи демонструють і оголошують отримані результати, після чого повертаються до складу своїх бойових груп. Оголошення балів за 5) етап квесту та загальної суми балів кожної бойової групи за проходження квесту.
Слово учителя після виконання всіх завдань: « Учасники квесту, вам пропонується продовжити фразу: «Військовий квест для мене був……………, тому що…….»
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА – 5 хвилин.
V. Підсумки заняття. Сьогодні на уроці у формі військового квесту ми
Оцінки за урок: «Перша бойова група -….
Друга бойова група - ….
Третя бойова група - ….
Помічник - відповідальний за штабну роботу (прізвище) - ….
Домашнє завдання – параграф 30 стор.137 – 142, дати відповіді на запитання після параграфу.
Команда вчителя: «Відділення, рівняйсь, струнко! Особовому складу відділення
за успішне проходження військового квесту оголошую ПОДЯКУ!»
_Служимо народові України!
_До побачення, товариші!
_До побачення, товаришу полковнику!
_Вільно! Кінець заняття!
Конспект підготував учитель ЗВ _______________С.Є. Карєв
1