Панасенко Юлія 32-ПО
Клас: 2
Тема: Порядок виконання дій у виразах. Складені задачі, які містять знаходження частки
Мета: ознайомити учнів із правилом порядку виконання дій у виразах без дужок; вдосконалити вміння розв’язування задач; вдосконалити навички обчислення іменованих чисел; виробляти культуру математичних записів; розвивати логічне мислення; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики;
Обладнання: підручник (Листопад 2 клас)
Тип уроку: комбінований
Література:
https://pidruchnyk.com.ua/1303-matematyka-lystopad-2-klas.html
Хід уроку
І. Організація початку уроку
1.Привітання
Ось дзвінок сигнал подав-
До роботи час настав.
Ось і ми часу негаймо,
А урок свій починаймо.
2. Знайомство
-Добрий день діти. Мене звати Юлія Володимирівна. Сьогодні я буду проводити у вас урок з математики.
3. Перевірка готовності учнів до уроку
-Діти, давайте перевіримо чи все потрібне для уроку знаходиться на вашій парті? Вам знадобиться: щоденник, зошит, ручка, олівець і лінійка.
-Бачу всі готові тож розпочинаємо урок.
4. Емоційне налаштування
-Діти, сьогодні на уроці нам з вами знадобиться такий вантаж: математичні знання, кмітливість і хороший настрій. Давайте посміхнемось один одному та будемо працювати. Урок – це країна знань, будьте ж допитливими, цікавими.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємось про порядку виконання дій у виразах без дужок; вдосконалите вміння розв’язування задач та навички обчислення іменованих чисел;
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Діти, відкрийте свої робочі зошити. Запишемо число класна робота сьогодні
Друге березня Класна робота
-Подивіться на слайд презентації. Яку цифру знайшли? (2)
-Яке сьогодні число(2 березня)
-А що ви можете сказати про число 2? (Одноцифрове,парне,сусіди числа 1 та 3)
-А зараз давайте каліграфічно пропишемо перший рядок цифру 2. Над тією цифрою,яку ви написали найкраще і яка вам подобається найбільше намалюйте будь-ласка корону.
2. Математичний диктант
Діти, а зараз давайте з вами проведемо математичний диктант. З нового рядка пишемо відповіді через клітинку.
Перевірка: Діти, я буду називати прізвище певного учня, а він буде казати,яку відповідь записав, так ми будемо визначати правильні відповіді.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Діти, відкрийте підручник на ст. 113 та погляньте на вправу 685. Нам треба назвати, яку дію треба виконати першою в кожному виразі.
Прочитаймо всі разом.
Записуємо перший приклад 34+2*9. Яку дію першою виконаємо?(множення)
- Що на що будемо множити?(2*9)
- Скільки буде? (18)
- Яку другу дію нам потрібно виконати?
- Що на що будемо додавати? (34+18)
- Скільки буде? (52)
Відповіді: 34+2*9=34+18=52, 6*3+27=18+27=45, 72-24:3=72-8=64, 56+5*3=56+15=71, (45-24):3=21:3=7, 2*(99-90)=2*9=18, 90-7*2+5=90-14+5=90-19=71, 6+6*3-15=6+18-15=6+3=9
V.Закріплення знань, формування умінь та навичок
- Розглянемо завдання 688 на стр.114
- Прочитайте умову задачі.
- Прочитайте запитання задачі.
— Скільки молока розлили у банки? (12 л.) У які банки розлили? (Трилітрові.) Що запитується в задачі? Якою дією розв'яжемо задачу? Запишіть розв'язання.
12 л : 3 л = 4
- Про що це ми дізнались? ( скільки банок знадобиться). Запишемо відповідь.
-Прочитайте другу задачу.
- Прочитайте умову задачі.
- Прочитайте запитання задачі.
- Скільки було молока? (12 л.) Що з ним зробили? Розділили між покупцями? Скільки їх було? (3.) Що запитується в задачі? Якою дією розв'яжемо задачу? Запишіть розв'язання.
12 л : 3 = 4 л
- Про що це ми дізнались? ( скільки літрів молока отримав кожний покупець). Запишемо відповідь.
- Зверніть уваги коли ми ділили 12л на 3 ми в відповіді отримували теж літри. Коли ми ділили 12л на 3л ми в відповіді отримали просте число 4 без літрів. Ця інформація нам знадобиться для виконання наступного завдання. Переходимо до нього.
2. Завдання 689
1) Пояснення вчителем перших двох виразів.
10 кг : 2 = 5 кг
Правило. Якщо іменоване число поділити на неіменоване число, то одержимо іменоване число.
10 кг : 2 кг = 5
Правило. Якщо іменоване число поділити на іменоване число, то одержимо неіменоване число.
2) Самостійна робота (розв'язування решти виразів).
-Давайте перевіримо відповіді (10кг:2=5кг, 10кг:2кг=5, 6м:3=2м, 6м:3м=2, 15л:3=5л, 15л:3л=5)
- Молодці, діти. У кого немає жодної помилки,скористайтеся будь-ласка функцією у нашому чаті «Підняти руку». А у кого є помилки, виправте їх на правильну відповідь та наступного разу будьте більш уважними.
3. Задача 690
Прочитай задачу.
Прочитай умову задачі. Прочитай запитання задачі.
Про що йдеться в задачі?
Скільки маркерів лежить в пеналі? (2)
Скільки олівців? (6)
Скільки ручок? ( невідомо, але сказано що у 3 рази менше ніж олівців)
Що запитується в задачі? (Скільки всього предметів лежить у пеналі)
Запишемо коротку умову до задачі.
Що позначає число 2?
Що позначає число 6?
Що відомо про ручки? (Їх утричі менше.)
Чи можемо ми відповісти на запитання задачі?
Чому? (Необхідно знайти кількість ручок.)
Якою дією це зробимо?(дією ділення)
Складіть приклад. (6:3)
Скільки буде? (2)
Про що це ми дізналися? (скільки ручок лежать в пеналі)
Запишемо 1) 6:3=2(шт.) – ручки
Чи можемо ми тепер відповісти на запитання задачі? (так)
Якою дією? ( дією додавання)
Складіть приклад. (2+6+2)
Скільки буде? (10)
Про що це ми дізналися? (скільки всього предметів лежить у пеналі)
Запишемо. 2) 2+6+2=10(шт.)-всього
Відповідь: 10 шт.
VI.Підсумок уроку. Домашнє завдання з коротким інструктажем
-А зараз відкрийте свої щоденники та запишіть домашнє завдання на наступний урок.
Вам потрібно буде виконати №691, №692. Погляньте на них. У номері 691 вам потрібно обчислити вирази,скориставшись правилом про порядок дій при виконання виразів. У номері 692 вам потрібно вирішити задачу. Чи є якісь питання стосовно домашнього завдання?
2.Рефлексія
1.Гра «Мікрофон»
- Що нового ви вивчили на уроці?
- Що було найлегше?
- Що було найважчим?
- Які завдання викликали труднощі?
- Який висновок ви зробили з сьогоднішнього уроку?
3.Підсумок
Діти, сподіваюся, що сьогоднішній урок став для вас пізнавальним ви добре зрозуміли матеріал та удосконалили його на практиці.
Ось закінчено урок,
І дзвенить для вас дзвінок!
Працювали добре, друзі,
Відпочиньте по заслузі!