Урок Поштові служби Інтернету. Практична робота « Робота с електронною скринькою»

Про матеріал

Мета уроку:

дидактична: допомогти учням одержати уявлення про електронну пошту, познайомитися з роботою поштових клієнтів, дати основні поняття, необхідні для роботи на комп'ютері, навчити відправляти і одержувати повідомлення по електронній пошті;

виховна: показати важливість знань і умінь у сфері інформаційних комп'ютерних технологій, виховування інформаційної культури учнів

розвиваюча: розвивання пізнавальних інтересів, навиків роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати.

Перегляд файлу

Поштові служби Інтернету. Практична робота « Робота с електронною скринькою»

Мета уроку:

дидактична: допомогти учням одержати уявлення про електронну пошту, познайомитися з роботою поштових клієнтів, дати основні поняття, необхідні для роботи на комп'ютері, навчити відправляти і одержувати повідомлення по електронній пошті;

виховна: показати важливість знань і умінь у сфері інформаційних комп'ютерних технологій, виховування інформаційної культури учнів

розвиваюча: розвивання  пізнавальних інтересів, навиків роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати.                                                                                      

Обладнання: дошка, комп'ютер, комп'ютерна презентація.

Хід уроку:

I. Орг. момент.

        Пояснення ходу уроку

II. Перевірка та актуалізація знань.

1. Перевірка знань за попередньою темою. (Комп’ютерне тестування)

2. Актуалізація знань. Тема попереднього уроку - комп'ютерні мережі. Ми говорили про те, які мережі бувають: наприклад, по територіальній поширеності мережі можуть бути локальними, глобальними, і регіональними. Поговорили про найпопулярнішу службу Інтернету - World Wide Web (скорочено WWW або Web), яку ще називають Всесвітньою павутиною.

На цьому уроці ми познайомимося ще з одним з сервісів Інтернету. Це електронна пошта.

Електронна пошта (e-mail) — найпоширеніший сервіс Інтернету, оскільки вона є історично першою інформаційною послугою комп'ютерних мереж і не вимагає обов'язкової наявності високошвидкісних і якісних ліній зв'язку.

III. Теоретична частина.

Що таке пошта - ми знаємо. Це традиційні засоби зв'язку, що дозволяють обмінюватися інформацією, принаймні, двом абонентам. Для того, щоб цей обмін відбувся, необхідно написати послання і, вказавши адресу, опустити в поштову скриньку, звідки лист неминуче потрапить на поштовий вузол. Якщо вказана адреса відповідає загальноприйнятим стандартам, то через деякий час листоноша покладе його в поштову скриньку адресата. Далі абонент розкриє послання, і - обмін інформацією відбувся.

Електронна пошта (e-mail) — це самостійна служба Інтернету з дуже поважним віком — їй більше 20 років.

Широку популярність електронна пошта завоювала тому, що має декілька серйозних переваг перед звичайною поштою. Найважливіше з них — це швидкість пересилки повідомлень. Інша перевага полягає в тому, що електронний лист може містити не тільки текстове повідомлення, але і вкладені файли (програми, графіку, звук і ін.). Проте не рекомендується пересилати поштою дуже великі файли, оскільки це уповільнює роботу мережі. Для того, щоб цього не відбувалося, на деяких поштових серверах вводяться обмеження на розмір пересилаються.

Крім того, електронна пошта дозволяє:

• посилати повідомлення відразу декільком абонентам;

• пересилати листи на інші адреси;

• включити автовідповідач, на листи, що все приходять, автоматично відсилатиметься відповідь;

• створити правила для виконання певних дій з однотипними повідомленнями (наприклад, видаляти рекламні повідомлення, що приходять від певних адрес) і так далі.

Так само у електронної пошти є переваги перед телефонним зв'язком. Телефонний етикет дуже строгий. Є безліч випадків, коли не можна подзвонити людині по міркуваннях етикету. У електронної пошти вимоги набагато м'якше. По електронній пошті можна звернутися до малознайомої людини або дуже зайнятої людини. Якщо він зможе, то відповість.

Для роботи з електронною поштою необхідні спеціальні поштові програми, причому для будь-якої комп'ютерної платформи існує велика кількість поштових програм. Можна виділити декілька програм - поштовий сервер і поштовий клієнт. Поштові сервери працюють на вузлових комп'ютерах Інтернету, а поштові клієнти повинні бути у кожного користувача e-mail. Найпростіший поштовий клієнт — програма Microsoft Outlook Express. Вона входить в стандартний пакет Windows (починаючи з Windows 98) і тому є в наявності на кожному комп'ютері, що працює в цій операційній системі.

Поштові програми звичайно надають користувачу також численні додаткові сервіси по роботі з поштою (вибір адрес з адресної книги, автоматичну розсилку повідомлень за вказаними адресами і ін.).

Будь-який користувач Інтернету може одержати свій «поштову скриньку» на одному з поштових серверів Інтернету (звичайно на поштовому сервері провайдера), в якому зберігатимуться відправлені і одержувані електронні листи.

Адреса електронної пошти. Для того, щоб електронний лист дійшов до адресата, воно, окрім самого повідомлення, обов'язково повинне містити адресу електронної пошти одержувача листа.

 Адреса електронної пошти записується по певній формі і складається з двох частин: імя_користувача@імя_сервера

імя_користувача має довільний характер і задається самим користувачем;

iмя_сервера жорстко пов'язане з вибором користувачем серверу, на якому він розмістив свій поштову скриньку.

Адреса електронної пошти записується тільки латинськими буквами і не повинен містити пропусків.

Протоколи електронної пошти.

У кожної мережної служби повинен бути свій протокол. Він визначає порядок взаємодії клієнтської і серверної програм. Від нього залежить, що може запитати та або інша сторона, а що — не може; на що може відповісти сторона, а на що — не повинна. Він же визначає, в якій формі повинен бути зроблений запит і як повинен бути представлена відповідь.

В електронній пошті e-mail використовують не один прикладний протокол, як в інших службах Інтернету, а два. По одному протоколу відбувається відправка пошти, а по іншому — її прийом. Необхідність в двох протоколах пов'язана з вимогами безпеки. Так, наприклад, при відправці повідомлень можна не перевіряти особу відправника — це аналогічно тому, що лист кинутий у вуличний поштову скриньку. Інша справа — отримання повідомлень. Тут треба пред'явити свої права і пройти ідентифікацію. Так, наприклад, при отриманні рекомендованих листів в поштовому відділенні завжди необхідно пред'явити паспорт Для відправки на сервер і для пересилки між серверами використовують протокол, який називається SMTP (Simple Mail Transfer Protocol — найпростіший протокол передачі повідомлень). Він не вимагає ідентифікації особи.

Для отримання пошти, що поступила, використовується протокол РОРЗ (Post Office Protocol 3 — протокол поштового відділення, версія 3). Він вимагає ідентифікації особи, тобто повинно бути пред'явлено реєстраційне ім'я (Login) і пароль (Password), який підтверджує правомочність використовування імені.

Спам.

За зручність, доступність і практичну безкоштовність електронної пошти, рівно як і за користування іншими «безкоштовними» ресурсами Інтернету, вам неминуче доведеться платити, витрачаючи величезні зусилля на боротьбу з рекламними листами, які щодня звалюватимуться у вашу поштову скриньку.

Докучливі рекламні листи, що переповнюють наші поштові ящики, стали навряд чи не найголовнішою напастю наших днів. Аналітики підрахували: кількість «спамовых» листів сьогодні складає майже половину(!) від всіх одержуваних нами повідомлень.

Смішно, що свою назву поштове сміття успадковувало... від звичайних м'ясних консервів компанії Hormel Foods, що випускалися в США ще з 20-х рр. минулого сторіччя! Низька вартість цього тушкованого м'яса з свинячих ніжок зробила її найпопулярнішим блюдом на столах збіднілого під час кризи «середнього класу», а пізніше, під час Другої світової війни — основним блюдом в раціоні солдатів союзницьких армій.

В післявоєнні роки компанії довелося «стимулювати» попит за допомогою галасливої реклами: «спам» панував скрізь — на сторінках газет, на екранах телевізорів, не говорячи вже про спеціалізовані кулінарні книги, присвячені блюдам з тушкованого м'яса!

Кульмінацією «спамовой лихоманки» стало комічне шоу знаменитої англійської групи "Monty Piton Flying Circus", з тріумфом що пройшло по телеекранах Америки на початку 70-х рр. — вся його дія відбувалася в «спамовом» ресторані, і слово «спам» звучало з екрану мало не кожну секунду. Офіціантки розносили по столиках блюда, виготовлені винятково із спама, а з естради звучала натхненна ода чудо-консервам у виконанні хору вікінгів...

Поняття ж «поштового спама» з'явилося на світ завдяки активній діяльності подружжя американських адвокатів Лоренса Кантера і Марти Сигел: на початку 1978 р. їх компанія року буквально потопила нечисленних тоді користувачів Мережі в масі рекламних листів...

На жаль, ніякої комерційної вигоди (окрім, хіба що, сумнівної слави) першовідкривачі «спама» чи так і не отримали: обурені адресати їх листів добилися того, що обидва перших «спамерів» були позбавлені адвокатської ліцензії, а їх компанія була закрита. Втім, це не заважало Кантеру і Сигел надалі заробляти на життя написанням керівництва на тему «Як правильно рекламувати ваш бізнес в Інтернеті»...

Щоб потрапити в список до спамерам іноді достатньо всього один раз «засвітити» свою електронну адресу в Інтернет, залишивши повідомлення в гостьовій книзі, реєструючись на якому-небудь форумі... Але як же врятуватися від спама? Необхідно знати прийоми спамеров і дотримувати декілька правил.

Вдаються спамери до хитрощів, наприклад, якщо до вас приходить електронний лист з рекламою якої-небудь послуги і пропозицією у разі вашого відхилення написати за вказаною в листі адресою дев'яносто дев'ять шансів із ста, що це — робота спамера. Відповідайте на це: лист ввічливою відмовою, і спамер зрозуміє, що адреса працює і господар його почитає

Частково позбавити себе від спама можна завдяки використовуванню декількох поштових ящиків. Одна адреса використовується тільки для приватного листування, не засвічуючи його в Мережі, і видаючи лише сам довіреним людям. Для листів в групах новин, гостьові книги і т.д. використовуйте другий ящик. Нарешті, третій указуйте при реєстрації на різних сайтах — вам спочатку буде ясно, що окрім сміття там нічого цінного бути не може.

Хоча навіть після цього сподіватися на те, що ваш поштову скриньку буде захищений від спамерів з вашої сторони просто безглуздо! Проте не варто панікувати, знайшовши в поштовому ящику перше рекламне повідомлення. Треба просто видалити повідомлення і перейти до наступного повідомлення. Особливо докучливих «спамерів» можна відлучити від вашого поштового ящика за допомогою механізму фільтрації пошти.

   Але і цього мало — багато рекламних листів приходять з «разової» адреси, яка  наступного дня міняється спамером на іншій. Тут фільтри вже не допоможуть... Та  можуть допомогти спеціальні антиспамерські програми.

ІV. Фронтальна бесіда з учнями.:

  • Що таке електронна пошта?
  • Якими перевагами володіє електронна пошта в порівнянні із звичайною паперовою поштою?
  • Що таке поштовий сервер?
  • Що таке поштовий клієнт?
  • Як записується поштова адреса?
  • Що таке спам?
  • Що потрібно робити із спамовими листами?

 

 V. Практична робота. «Робота з електронною поштою»

Мета:

вивчити засоби та правила роботи з електронною поштою, ознайомитись з конфігурацією, основними функціями та можливостями поштової програми Outlook Express та застосувати здобуті знання на практиці.

Хід роботи

1.Знайдіть в Internet  відповіді на наступні питання:

1 варіант  Правила безпеки в Інтернет для дітей та підлітків.

2 варіант  Поведінка у мережі Інтернет.

3 варіант -   Неприємності у мережі Інтернет.

2. Створити нове повідомлення, введіть адресу і тему (адреса saеm.r@gmail.com

  тема: «Безпека в Інтернет»,  від  своє прізвище, ім’я)

4. Введіть текст повідомлення. Напишіть, що таке Інтернет та основні служби Інтернету.  В тексті можете використовувати смайлики.

5. Приєднайте до листа документ Word з відповіддю на питання

 

doc
Додав(-ла)
Негуляєва Ю.О.
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
1318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку