Урок "Пошук інформації в мережі Інтернет"

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики "Пошук інформації в мережі Інтернет" + презентація
Перегляд файлу

Урок інформатики у 5 класі

ТЕМА: ПОШУК  ІНФОРМАЦІЇ  У  МЕРЕЖІ  ІНТЕРНЕТ.

МЕТА:

  •                навчальна: ознайомити учнів з поняттям «ключові слова», формувати вміння визначати ключові слова для здійснення пошуку необхідних інформаційних матеріалів в Інтернеті; користуватися пошуковими системами, аналізувати відомості знайдені в Інтернеті, попередити про наявність в Інтернеті неправдивої інформації;
  •                розвиваюча: розвивати наочно-образне та алгоритмічне мислення, пам’ять, світогляд учнів, увагу, кмітливість; формувати вміння виділяти головне, порівнювати та аналізувати;
  •                виховна: виховувати в учнів інформаційну культуру, навички безпечної роботи в мережі Інтернет, активність, вміння самостійно здобувати знання.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення: урок-подорож.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Слово вчителя

Доброго дня, мої юні друзі!

Сьогодні в вас, діти, урок незвичайний,

Хвилюється вчитель, багато гостей

Та прошу вас, друзі, в процесі навчання

Старанними бути урок увесь цей.

Запорукою гарного уроку є хороший настрій.

Я бажаю вам, нашим гостям і собі отримати задоволення від уроку. Я бажаю вам хороших знань.

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні я вас запрошую у подорож, але не просту, а казкову подорож океаном комп’ютерних знань на чудовому кораблі «Інформатика». Таким чином ми з вами побуваємо на уже знайомому нам острові «Комп’ютерні мережі», який ви відвідали минулого уроку.

Щоб дістатися нам острова «Інтернет», потрібно буде відвідати декілька острівців. Як ми будемо подорожувати, до яких островів причалювати, вам підкаже карта, що знаходиться на екрані. (слайд 3)

Отже, тема нашого уроку сьогодні «Пошук інформації у мережі Інтернет». (слайд  4) Запишіть тему в зошит.

Мета нашого уроку … (слайд 5)

Ну, що готові в путь? Отож, вперед!

Учитель. Щоб потрапити на перший острів «Техніка безпеки» (слайд 6)

повторимо правила поведінки у комп’ютерному класі. Це небезпечний острів, тому щоб туди потрапити, треба швидко давати відповіді: так чи ні. Проведемо гру «Світлофор». Якщо ви згодні з твердженням відповідаєте так (зелена смужка), якщо не згодні – ні (червона смужка).   (слайд 7)

Готові?  

Гра «Світлофор»

  1. Безпечна відстань від очей до екрана монітора – 50 см. (Так)
  2. Персональний комп’ютер розміщують лише на рівній поверхні. (Так).
  3. Можна використовувати сторонні предмети під час роботи за комп’ютером. (Ні).
  4. Можна торкатися проводів живлення, розеток, задньої панелі системного блока чи монітора? (Ні).
  5. Робоче місце має бути чистим. (Так).
  6. Руки повинні бути чистими і сухими? (Так).
  7. На робоче місце можна приносити їжу та напої? (Ні).
  8. Час безперервної роботи за комп’ютером має перевищувати 15 хв? (Ні).
  9. При виникненні незвичайної ситуації з комп’ютером негайно повідом учителя у школі, а вдома – дорослих. (Так).
  10.          Заходити до комп’ютерного кабінету тільки з дозволу вчителя, не поспішаючи, не торкаючись обладнання. (Так).
  11.          Можна вмикати та вимикати комп’ютери без дозволу вчителя. (Ні).
  12.          Після закінчення роботи закрити всі активні програми та коректно вимкнути комп’ютер. Прибрати робоче місце. (Так).

Пам’ятайте! Якщо не дотримувати правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп’ютером може завдати шкоди вашому здоров’ю. (слайд 8)

Молодці! Острів ваш! Я думаю, перебуваючи на ньому, ніщо не загрожуватиме вашій безпеці.

Ну що, помандруємо далі?  

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 На минулому уроці ми познайомилися з поняттям «комп’ютерна мережа». Тому попереду острів «Комп’ютерні мережі»    (слайд 9)  

Давайте пригадаємо разом.

Вправа «Закінчи речення»

Я буду розпочинати речення, а ви будете піднімати сигнальні картки зеленого кольору, якщо знаєте продовження. (слайд 10)

  •            Комп’ютерна мережа – це… (сукупність комп’ютерів, які об’єднані між собою).
  •            Комп’ютерні мережі бувають…? (локальні і глобальні).
  •            Локальні комп’ютерні мережі відрізняються від глобальних тим, що … (комп’ютери розміщені на невеликій відстані один від одного).
  •            Прикладом глобальної комп’ютерної мережі є … (Інтернет).

Давайте з’ясуємо для чого нам потрібна мережа Інтернет?

Виконаємо вправу «Сніжинка» (слайд 11) 

  •            За допомогою Інтернету ми можемо… (спілкуватися з друзями і рідними, шукати потрібну інформацію, купувати товари, читати потрібні книжки, листуватися з друзями, ділитися інформацією, слухати музику, дивитись фільми…).

Інтернет можна порівняти з великою бібліотекою, де можна знайти відомості на ті теми, які нас цікавлять. Але є й різниця: в бібліотеці ми шукаємо потрібну книжку, а в Інтернеті ми шукаємо потрібний …     (сайт).

А хто пам’ятає, що таке сайт? (Сукупність веб-сторінок, які об’єднані

спільною темою).

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Кожна книжка в бібліотеці має своє місце на поличці, щоб її можна було швидко знайти.

Проблемне запитання (слайд 13)

Як знайти потрібну інформацію в Інтернеті?

А як знайти потрібний сайт? (Кожен сайт має свою адресу).

Дуже часто бувають такі ситуації коли ми не знаємо адреси потрібного сайту, або й взагалі не знаємо на якому сайті шукати потрібні відомості. Що ж нам робити у таких випадках?

Я розповім вам, як вийти з цієї ситуації. І ми з вами потрапляємо на острів «Пошукові системи» (слайд 14)

ІV. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя. Для пошуку інформації в Інтернеті існують спеціальні сайти, які називаються пошукові системи, за допомогою яких ми зможемо знайти потрібні дані за темами (спорт, книги, фільми, музика, погода тощо) або ключовими словами (слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей).

Запис у зошит. Пошукова система - це спеціальний сайт, призначений для пошуку відомостей в Інтернеті за ключовими словами.

 Пошукові системи існують різні. Наприклад, Yandex, Google, Мeta. Погляньмо, як користуватися сторінкою пошукової системи і які елементи сторінки ви вже бачили?  (слайди 14 - 15)

Кожна пошукова система має свій веб-сайт із го­ловною сторінкою, адресу якого слід увести в адресний рядок. Спільним для головних сторінок різних пошукових систем є наявність рядка пошуку, до якого користувач із клавіатури має вводити ключові слова, і кнопки Шукати (Пошук, Знайти тощо).

Запис у зошит. Ключове слово - слово або кілька слів, за якими здійснюється пошук потрібних відомостей.

  •               Що ми побачимо, увівши ключове слово та натиснувши Enter?

Ми побачимо цілий список із різних гіперпосилань.  (слайд 16)

 Розглянемо для прикладу пошук за ключовими словами. Наприклад, щоб дізнатися, якою буде погода завтра у нашому селищі, достатньо ввести через пропуск (або знак « + ») у відповідне поле пошуку два слова (погода Березнегувате) і натиснути на клавішу вводу чи кнопку Пошук. Отримаємо список посилань на сайти, які мають шукану метеоінформацію. Тепер достатньо вибрати одне з них або декілька для по­рівняння.

Якщо ви знайшли на одній з веб-сторінок потрібні вам відомос­ті, то пошук можна вважати завершеним. Якщо потрібний мате­ріал не знайдений, то можна змінити ключові слова та виконати повторний пошук.

Пошук можна виконувати з використанням різних пошукових систем.

Інтернет подібний до океану. Як в океані багато живих створінь, так і в Інтернеті багато різних веб-сайтів. Постійно з’являються нові сайти та сторінки, кожного дня добавляється багато нових відомостей.

Запитання класу

  •            Чи всі сторінки містять корисну для нас та правдиву інформацію?

Так само, як в океані плавають як чудові так і небезпечні створіння, які можуть завдати шкоди, так і тут можуть зустрічатися непотрібні, неправдиві або навіть небезпечні сайти.

  •            Чому ж так відбувається?

В Інтернеті люди вислов­люють власні думки, погляди, інформацію, яка ніким не переві­ряється. Тому слід уважно ставитися до знайденої інформації, зокрема перевіряти дату розміщення матеріалу, наявність відо­мостей про автора, узгодженість отриманої інформації з вашими знаннями.

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Мандруючи океаном комп’ютерних знань, ви вже напевно, втомилися і хочете трішечки відпочити. Отже, наступний наш острів «Сонячна зарядка». (слайд 17) 

Проводиться музична фізкультхвилинка.

Молодці! Ви  відвідали острів «Сонячна зарядка», і добре відпочили на ньому. Думаю, що ваш настрій також став сонячний. Рушаємо вперед.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Наступний наш острів незвичайний, він запрошує до комп’ютерів, це острів «Інтернет». Щоб потрапити на цей острів вам потрібно виконати завдання на картках за комп’ютерами. (слайд 18 - 19)

Будь-ласка займіть свої місця біля комп’ютерів.

Виконуються практичні завдання за комп’ютерами.

  •                   Інструктаж учителя, визначити ключові слова для пошуку інформації.
  •                   Практична робота за комп’ютерами.
  •                   Учитель роздає завдання на картках.

Завдання 1. Використовуючи одну з пошукових систем знайти в інтернет-енциклопедії Вікіпедія і записати інформацію про район, в якому ви проживаєте:

Назва району                    – _______________________

Рік заснування району      – _______________________

Площа району                 – ______________________ .

Кількість населення       – ________________ людей.

 

Завдання 2. Використовуючи одну з пошукових систем знайти таку інформацію:

  1. З якими країнами межує Україна?______________________________
  2. Яка найбільша річка в Україні?_______________________________
  3. Яке найбільше озеро в Україні?_______________________________
  4. Які тварини мешкають в Україні?______________________________

Учні отримують стікери відповідного кольору (рожевий – 11 балів, салатовий – 10 балів, жовтий – 9 балів…) в залежності від кількості виконаних завдань.

Учитель. Ви виконали всі завдання, ваші очі стомилися, тому я запрошую вас відвідати острів «Зоровий»   (слайд 20  )

Учитель. Відпочили ваші очі, тож берімося до справи.

C:\Documents and Settings\Admin\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\Безымянный.bmpНаступний наш острів – це острів «Кросворд». Перед вами на екрані кросворд, який необхідно розгадати, щоб потрапити на цей острів.   (слайд 21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.               "Дверцята" до іншої веб-сторінки в Інтернеті.
  2.               Комп'ютери, які з'єднані між собою утворюють.
  3.               Як називають слово, яке використовують для пошуку потрібної інформації?
  4.               Назва пошукової системи.
  5.               Як книжки в бібліотеці, так ... в Інтернеті.
  6.               Глобальна мережа комп'ютерів називається…
  7.               Що означає кнопка, яку ми натискаємо після введення ключового слова?
  8.               Програма для роботи в Інтернеті.
  9.               Вона є в кожної сторінки в Інтернеті.

Відповіді до кросворду демонструються на екрані (слайд 22 - 32)

 

Дуже добре, ви швидко відвідали і цей острівець. Молодці! Вирушаймо далі!

Учитель. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які приготував вам океан. Ви покинули останній острів, але я впевнена, не назавжди, бо плавання по безкрайому океану комп’ютерних знань у вас ще буде неодноразово. Вам прийдеться здійснити ще не одну важливу подорож в інформаційному просторі. Головне – не боятися труднощів, бути цілеспрямованим і наполегливим на власному шляху до успіху.

 

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1.               Вправа «Мікрофон»
  •                   Для чого використовуються пошукові системи?
  •                   Які пошукові системи ви знаєте?
  •                   Як здійснити пошук інформації в мережі Інтернет?
  •                   Чи можна стверджувати, що інформація, знайдена в мережі Інтернет є достовірною та актуальною?
    1. Тренінговий прийом "Валіза" (самооцінювання знань учнів)

http://volevikt.at.ua/_si/0/s09460732.jpg

На дошці прикріплені зображення валізи, пральної машини та кошика для сміття. Кожен учень отримує стікер, на якому записує власний результат засвоєння теми. Якщо отримані учнем знання є для нього нові та корисні, він прикріплює свій стікер до валізи, щоб забрати знання з собою та використовувати на практиці. Якщо є нові знання, але їх треба ще раз «прокрутити», стікер відправляють до пральної машини.

VІІ. ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ (відповідно до кольору стікера, отриманого протягом уроку)

Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.

За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!

 

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (на окремих картках)

Опрацювати матеріал отриманий на уроці.

  1. Правила Інтернет-безпеки та Інтернет-етики для дітей.
  2. Підготувати коротке повідомлення про Вікіпедію.

 

 

 

 

 

 

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Казкова подорож океаном комп'ютерних знаньІнформатика

Номер слайду 3

Карта

Номер слайду 4

Пошук інформації в Інтернеті

Номер слайду 5

Мета уроку:- навчитися користуватися пошуковими системами;- визначати ключові слова для здійснення пошуку;- аналізувати відомості знайдені в Інтернеті

Номер слайду 6

Карта. Техніка безпеки

Номер слайду 7

Гра ”Світлофор”

Номер слайду 8

Пам`ятайте!Якщо не дотримуватись правил техніки безпеки та поведінки, робота за комп'ютером може завдати шкоди вашому здоров'ю.

Номер слайду 9

Карта. Техніка безпеки. Комп'ютерні мережі

Номер слайду 10

1. Комп'ютерна мережа – це… сукупність комп`ютерів, які об`єднані між собою2. Комп'ютерні мережі бувають…? локальні і глобальні3. Локальні комп`ютерні мережі відрізняються від глобальних тим, що…комп'ютери розміщені на невеликій відстані один від одного4. Прикладом глобальної комп`ютерної мережі є…Інтернет. Вправа “Закінчи речення”

Номер слайду 11

За допомогою Інтернету ми можемо…спілкуватися з друзями і рідними. Шукати потрібну інформацію. Ділитися інформацією. Купувати товари. Читати книжки. Слухати музику, дивитися фільми

Номер слайду 12

Проблемне питання: Як знайти потрібну інформацію в Інтернеті?

Номер слайду 13

Карта. Техніка безпеки. Комп'ютерні мережіПошукові системи

Номер слайду 14

Пошукові системи. Браузери

Номер слайду 15

Номер слайду 16

РЕЗУЛЬТАТИ ПОШУКУ

Номер слайду 17

Карта. Техніка безпеки. Комп'ютерні мережіПошукові системи. Сонячна зарядка

Номер слайду 18

Карта. Техніка безпеки. Комп'ютерні мережіПошукові системи. Сонячна зарядкаІнтернет

Номер слайду 19

Робота в парах

Номер слайду 20

Карта. Техніка безпеки. Комп'ютерні мережіПошукові системи. Сонячна зарядкаІнтернет. Зоровий

Номер слайду 21

Карта. Техніка безпеки. Комп'ютерні мережіПошукові системи. Сонячна зарядкаІнтернет. Зоровий. Кросворд

Номер слайду 22

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}

Номер слайду 23

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПЕРПОСИЛАННЯ

Номер слайду 24

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПЕРПОСИЛМАЕНРНЕЯЖУ

Номер слайду 25

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПЕРПКЛЮЧОВЕСИЛМАЕНРНЕЯЖУ

Номер слайду 26

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПЕРПКЛЮЧОВЕСИЛМАЕНРНЕЯНДЕКСЖУ

Номер слайду 27

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПЕРПКЛЮЧОВЕССАЙТИЛМАЕНРНЕЯНДЕКСЖУ

Номер слайду 28

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПЕРПКЛЮЧОВЕССАЙТИЛМАІНТЕРНЕТРНЕЯНДЕКСЖУ

Номер слайду 29

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПОШУКЕРПКЛЮЧОВЕССАЙТИЛМАІНТЕРНЕТРНЕЯНДЕКСЖУ

Номер слайду 30

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПОШУКЕАДРЕСАПКЛЮЧОВЕССАЙТИЛМАІНТЕРНЕТРНЕЯНДЕКСЖУ

Номер слайду 31

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПОШУКЕАДРЕСАПКЛЮЧОВЕССАЙТИЛМАІНТЕРНЕТРНЕЯНДЕКСЖБРАУЗЕР

Номер слайду 32

Кросворд{8799 B23 B-EC83-4686-B30 A-512413 B5 E67 A}ГІПОШУКЕАДРЕСАПКЛЮЧОВЕССАЙТИЛМАІНТЕРНЕТРНЕЯНДЕКСЖБРАУЗЕРМОЛОДЕЦЬ

Номер слайду 33

Чи сподобалася вам подорож?Я дізнався…Я навчився…У мене були труднощі…Підсумок уроку:за принципом “уявного мікрофона”

Номер слайду 34

САМООЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ

Номер слайду 35

Релаксація “Комплімент”

Номер слайду 36

Домашнє завдання: Опрацювати матеріал уроку, завдання на картках

Номер слайду 37

Дякуємо всім!

zip
Додано
30 березня 2021
Переглядів
3528
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку