Урок "Потреба легкого укривання багаторічників"

Про матеріал
Урок з квітникарства у 7 класі Даний урок буде цікавий вчителям квітникарства, розкриває тему необхідності догляду за зимуючими багаторічниками.
Перегляд файлу

Тема: Потреба легкого укривання зимуючих багаторічників на зимовий період. 

Практична робота: укривання рослин торф’яною сумішшю.

Мета:

  • Поглибити знання учнів про зимуючі квітково-декоративні рослини, особливості підготовки до  зимового періоду.
  • Формувати вміння на практиці готувати зимуючі багаторічники до зими.
  • Сприяти розвитку уваги, спостережливості, пам’яті учнів, корекції та розвитку зв’язного мовлення, збагаченню словника.
  • Виховувати бажання доглядати за квітково-декоративними рослинами, працелюбність.

Обладнання: ноутбук, презентація, ілюстрації, ігровий та роздатковий матеріал по темі, лопати, відра.

 

ХІД УРОКУ

 

І.  Організаційний момент.

ІІ. Психологічна підготовка учнів до уроків.

  1. Відгадування загадки:

Влітку диво це знайду

Полі, в лісі і в саду.

Ці рослини кольорові,

Запашні, такі чудові........(Квіти)

Про які рослини ми вивчаємо на уроках квітникарства?

Де вони ростуть?

Слайд 1

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Вправа «Мозкова атака»

- На які групи поділяють квітково-декоративні рослини?

- Які квіткові рослини називаються однорічними?

- Назвати однорічні рослини.

- Які квітково-декоративні рослини  називаються багаторічними?

Слайд 2

- На які види поділяються багаторічні квіти?

- Які багаторічники називають незимуючими?

- Які багаторічні рослини називають зимуючими?

Слайд 3

- Що спільного(відмінного) між зимуючими і незимуючими багаторічниками?

- Яку будову мають квіткові рослини?  

- Що віднесемо до надземної частини рослини?

Слайди 4-5

- Що віднесемо до підземної частини рослини?

- Що відбувається з надземною (підземною) частиною багаторічників з настанням холодів?

 

  1. Гра «Впізнай рослину!»

(Показую зображення рослин, діти називають їх та визначають : зимуюча чи незимуюча рослина).

  1. Робота з карткою: ( підкреслити зимуючі багаторічні рослини)

 

Півонія, чорнобривці, флокси, жоржини, іриси

              

Айстри, гладіолуси, півонія, хризантеми, хости

 

  1. Підсумок перевірки – повторення. З настанням холодів надземна трав’яниста частина декоративних квіткових рослин гине. Тому її ми видаляємо з квітника. Корені однорічних рослин також видаляємо, а корені незимуючих багаторічників викопуємо та зберігаємо до весни. Корені зимуючих багаторічників залишаються зимувати у грунті.

- Але чи завжди  це безпечно, чи завжди багаторічники витримують випробування холодом?

Про це  ми дізнаємося на сьогоднішньому уроці.

 

ІV. Робота по темі уроку.

  1. Оголошення теми і мети уроку:

Отже, сьогодні на уроці ми  будемо говорити про потребу легкого укривання зимуючих багаторічників на зимовий період.

Навчимося утеплювати корені рослин.

- Як ви думаєте, навіщо нам потрібно вивчати цю тему?

(В нашій школі ми вирощуємо квіти, серед яких є зимуючі багаторічники і потрібно знати , як правильно доглядати за ними. У кожного вдома є квітник, у якому також вирощують багаторічні квіти).

 

  1. Розповідь вчителя з використанням ілюстраційного матеріалу.

 

а) Умови, необхідні для росту рослин:

  Квіткові рослини, які зимують на квітниках дуже різноманітні. Це півонії, флокси, троянди, нарциси, тюльпани, хризантеми, фіалки, морозець та інші. (Демонструю ілюстрації, малюнки квітів).

Ці квіти не схожі між собою за зовнішнім виглядом. Спільне те, що вони- зимуючі багаторічні квіткові рослини. Багаторічники можуть рости на одному місці 4 -5 років і вимагають менших затрат часу і праці порівняно з культурою однорічників.

- Які ж умови потрібні для росту і розвитку цих рослин?

Слайд 6

 

 Відсутність хоча б однієї з цих умов призведе до загибелі рослини.

 

в) Осінній догляд за зимуючими багаторічниками.

- Як ми вже знаємо, півонії, флокси, троянди, дрібноквіткові хризантеми це багаторічники наших квітників – зимуючі багаторічні рослини. Корені цих рослин зимують в грунті.

 Корені з підземними пагонами та бруньками  півоній, флоксів, дрібноквіткових хризантем  витривалі до холоду. Земля та сніг захищають їх від вимерзання.  Але якщо зима безсніжна, а морози великі (більше 20° С) -  земля глибоко промерзає і рослини можуть загинути. Тому, восени потрібно  подбати про захист коренів зимуючих багаторічників. Тож, щоб не ризикувати,  зберегти рослини, їх корені можна  утеплити (вкрити різними матеріалами):

Торфяною сумішшю

Тирсою

Соломою

Сухим листям

Гілками хвойних дерев

Нагорнути на корені землі.

Також, восени розпушують грунт навколо кущів зимуючих багаторічників. Пухкий грунт буде краще пропускати повітря та вологу до коренів рослин.

 

 

Фізпауза

 

V. Закріплення теоретичного матеріалу.

1. Робота з текстом.

Читання тексту: мовчазно, вибірково.

Знайти в тексті відповідь на запитання:

- Як захистити зимуючі багаторічники від вимерзання?

2. Робота з зошитом:

Запис числа, теми уроку.

Короткий запис основних відомостей по темі.

Слайд7

Для накривання рослин на зимовий період можна використати:

Торф’янe суміш

Тирсу

Солому

Сухе листя

Гілки хвойних дерев

Нагорнути на корені землю.

 

  1. Робота з реченням (доповни речення).

 

За потреби кущі зимуючих багаторічників на зиму …..(утеплюють, залишають без укриття, викопують).

Найкраще для утеплення підійде ...(торф’яна суміш, гній,  шишковина)

Землю навколо багаторічників ...(розпушують, перекопують на штик, притоптують)

 

 

VІ. Практична робота: укривання рослин торф’яною (грунтовою) сумішшю.

  1. Оголошення теми практичної роботи.
  2. Ознайомлення учнів із завданням та планом виконаня практичної роботи: накопування компостного грунту та підсипання кущів півоній. Укривання гілками ялини хризантем.
  3. Повторення учнями плану виконання практичної роботи.
  4. Вступний інструктаж.
  • Який інвентар нам знадобиться, щоб утеплити наші рослини?  Що ми ним будемо робити?
  • Яких правил безпечної роботи слід дотримуватися при роботі з лопатою?
  1. Показ вчителем техніки виконання роботи.
  • Повторення правил техніки безпеки при роботі з лопатою та правил гігієни праці.
  • Визначення завдань і розподіл між учнями.

6.Самостійна робота учнів.

7. Поточний інструктаж.

Корекція роботи учнів, дотримання учнями правильної робочої пози,  дотримання правил безпечної праці та гігієни праці;

8. Підсумок практичної роботи.

  • Що зробили і яка оцінка якості роботи;
  • Що нового дізналися?
  • Які вміння і навички набули?
  • Чи зможете самостійно  виконати таку роботу і пояснити для чого це потрібно?

 

VІІ. Рефлексія.

Рояв’язування кросворда.

Визначити назву рослини за ілюстрацією.

Розмістити назви квітів у клітинках.

- погрупуйте дані рослини за видами (ЗИМУЮЧІ, НЕЗИМУЮЧІ)

- як слід доглядати за зимуючими багаторічними квітково-декоративними рослинами восени?

 

 

 

Ф

Л

О

К

С

И

 

 

П

І

В

О

Н

І

Я

 

Г

Л

А

Д

І

О

Л

У

С

Х

Р

И

З

А

Н

Т

Е

М

А

 

 

Ж

О

Р

Ж

И

Н

А

 

 

- Чи сподобалося вам заняття?  Чому?

- Що не сподобалося? 

- Як це можна виправити?

- Оцінки за урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 листопада 2022
Переглядів
479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку