1 червня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність як структурний компонент у траєкторії професійного самовизначення учнів

Урок "Потреби,навички і звички

Про матеріал
Потреби, навички і звички (конспект уроку основ здоров’я в 6 класі) Тема розділу «Психічна та духовна складові здоров’я. Мета: • формувати уявлення про потреби навички, звички, про чинники, що впливають на формування звичок; • навчити аналізувати свої звички, розвивати вміння і навички здорового способу життя; • мотивувати учнів формувати корисні для здоров’я звички.
Перегляд файлу

Потреби, навички і звички

(конспект уроку основ здоров’я в 6 класі)

Тема розділу «Психічна та духовна складові здоров’я»

Тема уроку:  Потреби, навички і звички.

Мета:

  • формувати уявлення про потреби навички, звички, про чинники, що впливають на формування звичок;
  • навчити аналізувати свої звички, розвивати вміння і навички здорового способу життя;
  • мотивувати учнів формувати корисні для здоров’я звички.

Очікувані результати:

  • Ознайомимося  з поняттям  «потреба», «навичка», «звичка»;
  •  Навчимося  розпізнавати різницю між корисними та шкідливими звичками;
  •  Усвідомимо   необхідність  формування корисних звичок;
  • Сформуємо  бажання жити  без шкідливих звичок.

Основні терміни: навичка, звичка, корисні та шкідливі звички,чинник ризику. 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, м’яка  іграшка «Здоровчик», прислів’я, кросворд, аркуш А-4, фломастери,  «Складові здоров’я».

Структура уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

ІV. Підбиття підсумків уроку.

V. Рефлексія.

VІ. Домашнє завдання.

 Здоров'я настільки переважує решту благ життя,

 що здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.

 (Артур Шопенгауер)

ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап

 Добрий день! Я дуже радий  бачити вас усіх красивими,бадьорими,усміхненими. Пригадаємо правила,  яких потрібно дотримуватися під час уроку:

  •  бути доброзичливим;
  • поважати інших;
  • говорити по черзі і по змісту питання;
  • кожен має право на свою думку;
  • бути позитивним ;
  • бути толерантним;
  • бути активним.

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

У кожного з вас багато мрій,бажань, планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте нове,цікаве, відкриваєте для себе світ. Як ви гадаєте без чого людина не може повноцінно розвиватись,  відчути красу життя? ( без здоров’я). У нас на уроці присутні гості, які Вас не знають  і тому почнемо наш урок із знайомства.  Передаючи м’яку іграшку , яка називається   «Здоровчик», називаєте своє ім’я і продовжуєте  речення «Здоров’я для мене – це....». 

(Ймовірні відповіді учнів)

Отже ,  з вище сказаного, дамо визначення терміну «здоров’я». Здоров’я    – це не тільки відсутність хвороб, а повне фізичне( учні називають складову), соціальне    ( учні називають складову), психологічне ( учні називають складову) і духовне ( учні називають складову) благополуччя.

Активний діалог

  • Від чого  залежить наше здоров’я ? (Імовірні відповіді учнів - сон, праця, харчування, відпочинок)
  • Чи залежить здоров’я безпосередньо від нас самих?(Так) Наскільки в відсотках ? (Більше 50% )
  • Як ми це можемо назвати? (Спосіб життя - це те, що ми робимо або будемо робити).
  •  Продовжіть речення « Ви прокинулися зранку і вам ….» ( потрібно  чистити зуби, харчуватися, ходити до школи .)

Отже, щоб людина жила, працювала і розвивалася вона має потреби, а потреба буде формувати навички і звички.

  Тема сьогоднішнього  уроку : Потреби, навички і звички. (зачитую очікувані результати). Епіграфом до нашого уроку стануть слова філософа Артура Шопенгауера:  Здоров'я настільки переважує решту благ життя,

 що здоровий жебрак щасливіший за хворого короля.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

    1. Інформаційний блок

    З віком потреби людини  змінюються. Малюку потрібні насамперед харчу­вання, захист і піклування дорослих – потреби існування. Згодом підліток  цікавиться всім, що його оточує. Для підлітка важливі  спілкування з однолітками, успіхи в навчанні та спорті, визнання друзів і повага оточуючих – потреба розвитку.

 

         Пригадайте, чи доводилося вам під час виконання певних дій відчувати потребу або бажання робити це знову і знову? Наведіть приклади (їздити на велосипеді, мити посуд).

Навички - це коли людина навчилася  робити щось. Коли пишеш, то не замислюєшся, як писати літеру, коли ходиш — не думаєш, з якої ноги ступати і як утримувати рівновагу.

Звичка — це  спосіб  поводитися,  не замислюючись,  чому ти  це робиш.

Наприклад, якщо маєш звичку щоранку робити зарядку, то вже не вирішуєш щоразу, робити її чи ні. Це і є ваші звички. Звички бувають корисні, які зміцнюють здоров’я людини і свідчать про рівень її культури, та шкідливі, що сприяють погіршенню здоров’я людини. Ще окремо виділяють нейтральні звички. Вони ніяк не впливають на здоров’я і спосіб життя людини, а просто вирізняють людину серед інших.( Порядок одягання, читати книги, тримати ручку, робити бутерброд, зачісувати волосся)

2. Практичний етап

 Робота в групах

Учні об’єднуються в чотири групи.

Перша група складає перелік  корисних звичок: пунктуальність, охайність,ввічливість, заняття спортом, виконання ранкової гімнастики, загартування, дотримування правил особистої гігієни.

Друга група учнів складає перелік  шкідливих звичок: неорганізованість, брехливість, переїдання, куріння, вживання алкоголю, наркотиків і токсичних речовин, недотримання режиму дня.

Третя група складає перелік  нейтральних звичок : спосіб зачісування, тримати ручку, ходьба, читання тощо.

Четверта група складає перелік чинників, які впливають на формування звичок:

  • батьки
  • друзі
  • родичі
  • нерозуміння негативних наслідків поганих звичок
  • кумири
  • вчителі
  • спадковість.

(презентація напрацювань)

3. Фізкульхвилинка

Йшли ведмедики малі, Нахилились до землі.

Потім встали, руки вбоки,

І зробили три підскоки. Потім розминали плечі:

Руки вгору, опустили

І на стільчик тихо сіли.

Учитель: є звички, які в житті нам допомагають,- корисні – і звички, які заважають вести повноцінне життя, впливають на здоров'я людини, - шкідливі. Багато шкідливих звичок ми здобуваємо під впливом оточуючих нас людей. Недарма говорять: поганий приклад заразливий. Дійсно, у неблагополучному соціальному середовищі ймовірність виникнення шкідливих звичок є набагато більшою. Позбутися їх нелегко.

Проте поганому впливу соціального середовища можна протистояти. Якщо підліток  приймає правильні рішення й упевнено їх дотримує, то він зможе уникнути небезпеки для свого здоров’я . Будь-якої шкідливої звички можна позбутися.

 Отже, наступне наше завдання: кожна група  розглядає шкідливу звичку, яка притаманна підлітку і  записує в план порятунку від неї. Цей план ви  зачитаєте і віддасте «здоров’ячку». Він   буде ретельно стежити, щоб підліток позбувся шкідливої звички .

У своїй розмові підліток використовує багато  нецензурних слів.

Підліток вживає слабоалкогольні напої.  

Підліток займається тютюнопалінням . 

Підліток не чистить зранку зуби .

Наш план рятування від шкідливої звички

Шкідлива звичка, від якої він  хоче позбутися _______________

Час для роботи над собою _____________________________

Йому знадобиться допомога ____________________________

Ми повинні зробити ___________________________

Позбувшись звички, він _________________________________

(кожна група презентує напрацювання)

ІV. Підбиття підсумків уроку.

V. Рефлексія

Притча: У лісі росте маленька травичка, яка має маленькі корінці. Більша травичка має міцніше коріння, кущі ще міцніші, дерево має великі корені. Корінь — це звичка. Яку рослину легше вирвати? (Маленьку травичку) У ч и т е л ь. Правильно. Маленькі корінці — маленькі звички, їх легко позбутися. Тому позбудьтеся своїх шкідливих звичок тепер, а не відкладайте на пізніше. Пригадаємо,  про що ми говорили на уроці.

Чи співпадає це  з очікуваними результатами?

Висновок : у народі кажуть  « Посієш вчинок – пожнеш звичку,посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю». Отже, бажаю вам щасливої долі та здоров’я, як і сказано в епіграфі до нашого уроку.

VІ. Дом. Завд

. &11. Розв’язати кросворд.

     Запитання:  

  • 1. Яку медаль мріє отримати кожен спортсмен?
  • 2. Хто підтримує людину у будь – якій ситуації?
  • 3. Які спортивні змагання відбуваються раз на 4 роки?
  • 4. Що відчуває спортсмен після перемоги?
  • 5. Як називають спортсмена, який завжди вірить у перемогу?
  • 6. Що допомагає спортсмену перемогти у змаганнях?
  • 7. Який снаряд штовхають атлети?

 

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

О

Л

О

Т

У

 

Р

У

Г

 

Л

І

М

П

І

А

Д

А

А

Д

І

С

Т

Ь

 

П

Т

И

М

І

С

Т

 

І

Р

А

Д

Р

О

 

 

 

docx
Додано
5 лютого
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку