Урок". Повага й толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.

Про матеріал
Урок - тренінг для учнів 5 класу. Тема уроку :"Повага й толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом."Урок вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Основи здоров’я 5 клас   

Тема. Повага й толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.

Мета:  розкрити зміст понять «повага», «толерантність», «самоповага»; довести учням ідею неповторності й унікальності кожної особистості; сприяти формуванню ціннісних установок на толерантне  спілкування та навичок толерантної поведінки, звичок ; виховувати повагу один до одного, відповідальність за свої слова і вчинки, налагоджувати доброзичливі стосунки в колективі .

Обладнання:  короткометражний мультфільм, плакат для вправи « Очікування»,  картки із ситуативними завданнями, квітка толерантності, стікери, проектор,ноутбук.

 

Тип уроку : вивчення нового матеріалу.

 

Форма проведення :тренінг

                                                       Ми різні – в цьому наше багатство

                                                   Ми  разом – в цьому наша сила.

 

 

Хід заняття

 

  1. Організаційний момент.

Класна кімната оформлена для проведення тренінгу: стільці розставлені в коло, 3 парти для роботи в групах, матеріал   для тренінгу. Учасники та вчитель сидять у колі.

        1.Вправа «Вітання»

Сьогодні ми з вами   привітаємося у незвичній для нас формі . А чи знаєте ви як вітаються в Китаї ?Давайте привітаємося  , як китайці. А тепер з вами привітаємося як європейці. І привітаємося як мало азіатці. Як вітаються українці :«Добрий день!»

Ось у такій  незвичайній формі привітання ми висловили повагу одне до одного . А тепер ми з вами познайомимося.

 

 2. Вправа «Знайомство»

- Прошу вас закінчити речення , у якому необхідно розповісти про те, що ви вмієте  добре робити «Я, Таня , умію добре…» 

 

   3. Правила роботи в групі

Слово вчителя . Для спільної роботи на тренінгу повторимо правила роботи в групі. Учні висловлюють свої думки щодо правил, які пануватимуть на цьому тренінгу (бути активним, поважати думки інших,працювати за принципом «тут і зараз», правило піднятої руки, уважно слухати, правило піднятої руки)

 

4.  Мотивація навчання. «Долоньки».

Усі  долоньки схожі між собою. Але у світі не знайдеться двох однакових долоньок.Тому кожна – неповторна і по-своєму прекрасна. Так само різняться люди — зовнішністю (раса, шкіра, стать, вік, фігура тощо) і внутрішнім світом (характер, світогляд, віра, культура, освіта ). Доброта, ввічливість, людяність, як і інші якості, більше чи менше притаманні кожній людині. Відмінності, що існують між людьми, є предметом особистісного збагачення кожного з нас . Отже, ми різні – в цьому наше багатство, а якщо  ми  разом – в цьому наша сила .СЛАЙД

 

5. Повідомлення теми уроку

          

  6. Вправа «Очікування» . «Пташки».

 1.Учням пропонується висловити думки , про що вони хочуть почути на тренінгу, та записати на пташках, які літають навколо дерева,намальованого на аркуші паперу, а по закінченні «сідають»(або не «сідають ») на нього.

 

II .Основна  частина тренінгу.

1.Перегляд мультфільму

 

2.Вправа «Мозковий шторм» обговорення відеоролика.

Бесіда:

- Про що відеоролик?

-Чим відрізнявся від інших  цей мультяшник?

- Як ставилися до нього інші  мультяшники?

- Що вирішив зробити зелений мультяшник?Для чого?

- Що відбулося , коли пішов дощ?

-Чи заважають спілкуванню відмінності у зовнішності, у віросповіданні,  у світогляді?

 

3.Слово вчителя.

1.Люди, які нас оточують – різні. Але вони заслуговують на  повагу . Ви  маєте доброзичливо спілкуватися з  іншими людьми , розуміти їх, з повагою ставитися до їхніх почуттів, переконань, поглядів, незалежно від того , чи збігаються вони з вашими. Треба вчитися бути терпимим , толерантним.

 

4.Словникова робота. Слайд. Толерантність - (від лат. tolerantia — стійкий, терпимий, що допускає відхилення) — особистісна риса людини, терпиме ставлення до чужої думки, релігії, поведінки, повага до гідності й прав інших людей; здатність поставити себе на місце іншої людини. Це повага, прийняття й пра­вильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовиражен­ня й способів прояву людської індивіду­альності

 

5. Робота групах.

      1. Об’єднання в 3 групи за принципом «Дні тижні»

      2.Робота з картками.(інформація з підручника)

      3.Звіти групи

 

6 . Робота в групах. Вправа. «Квітка толерантності».

1. Об’єднання в 3 групи за принципом « Жовтий, синій ,зелений»

Оберіть з переліку рис характеру ті, які притаманні толерантній людині. Оформіть у формі пелюсток, з яких потім утворимо квітку толерантності.

 2. Робота учнів.

3. Створення «Квітки толерантності»

 

7. Слово вчителя.

Чи маєте ви названі риси характеру?

ЧИ подобається вам тактовні, лагідні, розсудливі люди, які співпереживають та співчувають вам, сприймають вас такими, якими ви є?.

Отже, ми повинні бути толерантними, жити й чинити так, щоб дорослим і дітям поряд з нами приємно і радісно.

 

РУХАНКА

Ми русяві і чорненькі, , (нахили вправо—вліво)

Ми біляві і руденькі,  (нахили назад—вперед

Ми високі і низенькі.( піднятися навшпиньки і простягнути руки вгору, присісти)

Ми великі і маленькі, (розвезти широко руки і звести)

Та усі одна сім’я,( взятися за руки)

В слові «ми» аж 19 «я»! (підняти вгору руки)

 

8.Робота в групах із ситуативними картками. Вправа «Ситуація»       

1. Об’єднання в 3 групи за принципом «1, 2, 3»

       2.Робота з картками.

       3.Звіти групи

Ситуація №1

У  загоні «Промінчик» дитячого оздоровчого табору відпочивали п’ятикласники. Серед усіх дітей лише дві дівчинки не мали модного одягу та айфонів. Через це їх ображали і не хотіли з ними спілкування. Як ви вважаєте, чи заслуговують дівчата на таке ставлення інших до себе? Поясність свою відповідь

Ситуація №2

           У 5 класі навчається дівчинка  з темним кольором шкіри. П’ятикласники не звертають на неї уваги, ображають, ніхто  з нею  не виявляє бажання сидіти  за однією партою. Чи вважаєте ви, що   поведінка п’ятикласників правильна? Чи можна їх назвати  толерантними?

Ситуація №3

          Першого вересня до 5 класу  прийшла новенька дівчинка – мусульманка. П’ятикласник став ображати дівчинку, а однокласників підмовив з нею не розмовляти, бо вона не така як усі. Чи поділяєте ви погляди  п’ятикласника? Поясніть свою думку.

9.Фронтальна бесіда.

1.Чи можна назвати командою родину, де мама виконує всю хатню роботу ,їй ніхто не допомагає?

2. Чи можна назвати командою клас , у якому ніхто не хоче брати участь у підготовці до свята?

3.Чи можна назвати командою друзів, які увесь час сваряться?

 

10.Слово вчителя. Ми сьогодні працювали успішно в групах, отже в командах. Завдання ви виконували швидко та активно, якісно. А що допомагало вам працювати в групах?

 

Відповіді учнів.(Працювали за правилами ,  уважно слухали та розуміли один одного,не ображали один одного, були доброзичливими, чемними, поважали думку співрозмовника).

 

Слово вчителя . Для того, щоб   уникати непорозумінь  в групах слід додержуватися правил толерантної поведінки, а також володіти навичками ефективного спілкування . Налагоджувати стосунки в групі – це значить вміти радіти успіхові іншої людини, вміти надавати і приймати допомогу, для кожного важливий успішний результат, нікого не ображати, виконувати обіцянки . Отже, ми різні – в цьому наше багатство. Ми  разом – в цьому наша сила.

 

 

III. Заключна частина

1.Рефлексія

1.Учні продовжують речення: «На цьому тренінгу я…»(дізнався, навчився)

2.Очікування.Учасники тренінгу переміщують пташок на гілочки дерева, якщо їхні очікування справдилися

3.Картка самооцінки учня . Ваші оцінки будуть опрацьовані і будуть

виставлені у журнал.

2.Домашнє завдання. Скласти 5 правил толерантного ставлення до інших. За бажанням намалювати малюнок «Я толерантна людина»

 

3.Ритуал прощання «Ось моя рука»

 Діти стоять в колі, беруть по черзі кожного за руку і говорять : «Ось моя рука я завжди тебе зрозумію, підтримаю у важку хвилину…»

 

Дякую вам за активну роботу. До побачення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ісакова Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
1742
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку