УРОК З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я. ( 5 клас)
Тема: Рухова активність
Мета: розширити і поглибити уявлення учнів про рухову активність, її корисний вплив на здоров’я; продовжити формування в учнів уміння і навички загартування, активізуючи їхній власний досвід; мотивуючи учнів до рухової активності, здорового способу життя; відпрацьовувати елементи оздоровчої ходьби та бігу.
Обладнання: підручник, зошит, схема «Типи рухової активності», таблиця, плакати з демонстацією різних видів спорту.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
І. Організаційний етап .
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Фізкультхвилинка.
ІV. Узагальнення, систематизіція й контроль знань та вмінь учнів.
V. Самостійна та групова робота учнів.
Динамічна пауза.
VI. Підбиття підсумків уроку.
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку.
І. Організація навчальної діяльності учнів.
1.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Ознайомлення з епіграфом до уроку:
Хочеш бути сильним – бігай!
Хочеш бути красивим – бігай!
Хочеш бути розумним – бігай!
Учні складають асоціативний кущ до епіграфу уроку.
Учні називають принципи здорового способу життя. (Якщо учні вагаються з відповідями, можна звернутися до підручника).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Фізичний розвиток підлітка.
Ми помітили , що після літніх канікул усі учні змінилися, стали вищими, міцнішими, сильнішими.
Найбільше в підлітків ростуть кістки кистей та стоп, вони ростуть швидше, ніж тулуб. Тому підлітки часто виглядають трохи « незграб- ними ». Ріст м’язів відстає від росту кісток, і вам буває складно управляти своїм тілом. Саме через це ваші рухи інколи можуть бути незграбними. Але слід пам’ятати про те, що ця незграбність і непропорційність - явище тимчасове. Поступово, з розвитком скелета й мускулатури, будь-який підліток навчиться управляти своїм тілом, рухи хлопчиків стануть вправними й чіткими, а дівчаток – плавними й красивими.
Учні підводять підсумки і висловлюють думки з поставленого питання «Що ж буде впливати на ріст і розвиток хлопчиків і дівчаток?». Формуємо в зошиті пам’ятку здорового способу життя.
Вплив рухової активності на здоров’я підлітків
Виділяють три рівні рухової активності: низький, помірний та інтенсивний.
Рухова активність
Зниження рухової активності спричиняє гіподинамію. Якщо вона триває довго, можливий її негативний вплив на здоров’я.
За результатами експерименту, середня тривалість життя тварин, які жили у просторому вольєрі, становить 529 днів, а тварин, які жили в тісному вольєрі і тому не могли рухатися, - лише 81 день: аж у вісім разів менша.
Зручності, що винайшли люди, комфортабельні квартири, водогони, транспорт, побутові прилади, призводять до зменшення кількості й інтенсивності руху, до гіподинамїї. Це негативно впливає на здоров’я.
Сплести пальці перед собою. Випрямити руки перед собою, вивернувши кисті. Вернутися в вихідне положення. Підняти руки вгору, вивернувши кисті.
Рух – це життя (заняття різними видами спорту та рухливими іграми)
Учні продовжують речення «Відпочинок – це…». На дошці вчитель записує запропоновані варіанти учнів і всі разом підсумовуємо, що найкращий відпочинок – це активний.
Активний відпочинок – найкорисніший, це рухливі ігри, танці, катання на роликах, велосипедах, відпочинок біля моря, річки, походи в гори, мандрівки, заняття спортом.
Спорт (грец. «гра», розвага) – фізичні вправи, ігри, які розвивають і зміцнюють організм та спрямовані на досягнення високих результатів.
Учні діляться на чотири групи, одна група називає заняття від якого настала втома, інша група рекомендує вид активного відпочинку для знаття втоми, і так по черзі.
Фізкультхвилинка
Мета: активізувати увагу, розвивати навички активного слухання, зміна діяльності з розумової на фізичну.
Учні стають біля парт, дивляться на вчителя, який той в свою чергу показує рухи і супроводжує голосом(плескання в долоні). Вчитель раптово зупиняється і той хто не встиг сідає за парту.
IV.Узагальнення, систематизіція й контроль знань та вмінь учнів.
Учні складають асоціативний кущ до вислову «Рух – це життя». Учитель спрямовує пошук асоціюй учнів у напрямку здорового способу життя. У кінці вправи учитель демонструє схему «Рух – це життя». Учні порівнюють асоціативний кущ.
VI.Самостійна та групова робота учнів.
Учні діляться на чотири групи, пропонують розробити поради, які будуть зручно виконувати щодня, щоб підвищити рухову активність та зміцнити здоров’я:
1 група – на перерві;
2 група – вдома під час виконання домашніх завдань;
3 група – відпочинок у вихідні разом з родиною;
4 група – перегляд телепередач та робота за комп’ютером.
Учні діляться на дві команди, і по черзі виходять до дошки та записують:
1 команда – види активного відпочинку;
2 команда – види спорту.
Виграє та команда, яка більше написала видів. Час фіксований – дві хвилини. Виходить всі по черзі кожен гравець команди.
VI.Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.
1.Підсумкове слово вчителя
Пам’ятайте, що рух – запорука здоров’я. Робіть ранкову зарядку; під час виконання домашнього завдання – розвантажувальні вправи. Ходіть і бігайте на здоров’я!
2.Оцінювання навчальних досягнень учнів і якості роботи на уроці. «Нагородити» епітетами, порівняннями.
VII.Домашнє завдання