Календарно-тематичне планування із основ здоров’я 5 клас
Програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (рівень стандарту)
Підручник Т. Бойченко, «Основи здоровя», 5 клас, Кіїв, «Генеза», 2013
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
(35 годин, 4 години – резервний час; 1 година на тиждень)
|
практичні |
контрольні |
тематичні |
тренінги |
І семестр |
18 |
1 |
2 |
4 |
ІІ семестр |
15 |
1 |
2 |
3 |
Всього на рік |
33 |
2 |
4 |
7 |
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
||
|
|
Розділ 1. Здоров’я людини. |
||
1. |
02.09 |
|
|
Вступний тренінг. Життя і здоров’я людини ( за проектом ВЖР) здоровий спосіб життя. Принципи здорового способу життя. П.р.№1. « Моделювання поведінки у разі погіршення самопочуття» П.р.№2. « Відпрацювання навичок вимірювання температури тіла» |
2. |
09.09 |
|
|
Безпека і небезпека для життя. Принципи безпечної життєдіяльності П.р.№3. « Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні у небезпечну ситуацію |
3. |
16.09 |
|
|
Безпека на дорозі. Безпека пішохода. Види пішохідних переходів. Дорожня розмітка. Перехід багатосмугової дороги. П.р.№4.«Відпрацювання навичок аналізу дорожньої ситуації, у т.ч. й умовах обмеженої оглядовості. П.р. №5«Прийняття зважених рішень щодо переходу дороги» П.р. №6« Моделювання ситуації відмови від пропозицій перейти дорогу у небезпечному місці» |
4. |
29.09 |
|
|
Безпека на зупинках громадського транспорту. Безпека пасажира. П.р. №7 «Відпрацювання навичок поведінки у транспорті» П.р. №8 «Моделювання поведінки пасажира при аварії в громадському транспорті. |
5. |
30.09 |
|
|
Правила користування громадським транспортом. Етика пасажира. Поведінка пасажира в разі ДТП. П.р.№9. «Моделювання поведінки пасажира в разі аварії в громадському транспорті» |
|
|
|
|
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я. |
6. |
07.10 |
|
|
Уміння вчитися. Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра.. виконання домашніх завдань.. облаштування робочого місця. |
7. |
14.10 Виконати 07.10 |
|
|
Умови успішного навчання. Розвиток здібностей. П.р.№10 «Відпрацювання навичок планування часу з урахуванням усіх правил здорового способу життя». «Мій розпорядок дня». |
8. |
21.10 |
|
|
Створення мотивації до навчання. П.р.№11. «Визначення індивідуальних особливостей сприйняття» Тематична атестація. |
9. |
04.11 |
|
|
Типи сприйняття інформації. Активне слухання. Прийоми для кращого запам’ятовування. Підготовка до контрольної роботи. П.р.№12 «Відпрацювання навичок активного слухання. Відпрацювання навичок ефективного самонавчання». П.р. №13 «Відпрацювання навичок підготовки до контрольної роботи» |
10. |
11.11 |
|
|
Повага до себе та інших. Тренінг №1. «Ти – Особливий». Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага й толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. |
11. |
18.11 |
|
|
Почуття й емоції. Вияви почуттів. Способи висловлювання почуттів. Співпереживання і співчуття. Тренінг №2: «Ми – особливі» (за проектом ВЖР) П.р. №14. «Виконання вправ для розвитку самоповаги і поваги до інших людей»
|
12. |
25.11 |
|
|
Тренінг №3. «Про почуття і відчуття» ( проектом ВЖР) |
|
|
|
|
Розділ 3. «Фізична складова здоров’я» |
13. |
02.12 |
|
|
Рухова активність. Попередження травм під час рухливих ігор і занять фізичною культурою та спортом. П.р.№15. «Моделювання ситуацій надання невідкладної допомоги та самодопомоги при спортивних травмах»
|
14. |
09.12 |
|
|
Правила безпечної поведінки в басейні та на льоду. П.р.№16 «Моделювання ситуації надання допомоги і самодопомоги тому, хто провалився під лід» |
15. |
16.12. |
|
|
Профілактика порушень постави та гостроти зору. П.р.№17. « Розрахунок максимальної ваги портфеля» П.р. №18 « Виконання вправ для формування правильної постави та гімнастики для очей». Контрольний зріз. |
16. |
23.12 |
|
|
Відпочинок школяра. Ознаки перевтоми. Умови здорового сну. Тематична атестація. |
17. |
|
|
|
Вплив телебачення і комп’ютера на здоров’я людини. П.р. № 19 « Розробка пам’ятки щодо перегляду телепередач, користування комп’ютером.
|
|
|
|
|
Розділ 4. Соціальна складова здоров’я. |
18. |
|
|
|
Соціальний добробут. Права дитини. Обов’язки учня і громадянина. П.р. № 20 « Аналіз літературних джерел про права дитини». Створення пам’ятки: «Права та обов’язки дитини» |
19. |
|
|
|
Спілкування і здоров’я. Ефективне спілкування. Тренінг №4. « Що сприяє порозумінню між людьми». (за проектом ВЖР) П.р. № 21. «Відпрацювання навичок ефективного спілкування» |
20. |
|
|
|
Вплив поведінки на здоров’я. Переваги упевненої поведінки. Тренінг №5. «Упевнена поведінка» ( за проектом ВЖР) |
21. |
|
|
|
Спілкування з дорослими. Повага до батьків і вчителів. Взаємодопомога членів родини. П.р.№ 22. «Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, вчителів, інших дорослих. Тренінг № 6. «Спілкування з дорослими» (за проектом ВЖР) |
22. |
|
|
|
Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями й дівчатами. Протидія виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. Тренінг № 7 «Спілкування з однолітками» (за проектом ВЖР)
|
23. |
|
|
|
Безпека спілкування в Інтернеті. П.р.№23 «Безпека спілкування в Інтернеті»
|
24. |
|
|
|
Соціальна небезпека інфекційних захворювань та запобігання дискримінації людей за будь якою ознакою, в т.ч. за станом здоров’я (ВІЛ, туберкульоз, ОРВІ) та інвалідністю. П.р.№ 24. «Аналіз витрат сім’ї під час хвороби ОРВІ одного з членів родини».
|
25. |
|
|
|
Поняття про туберкульоз та ВІЛ-інфекцію. Тематична атестація
|
26. |
|
|
|
РОЗДІЛ 5 Безпека в побуті і навколишньому середовищі. Пожежна безпека. Пожежна безпека. Умови й причини виникнення пожеж. «Трикутник вогню». Принципи запобігання і гасіння пожеж. |
27. |
|
|
|
Способи гасіння невеликих пожеж. Особливості гасіння електроприладів. Захист органів дихання під час пожежі. П.р.№25. «Відпрацювання навичок захисту органів дихання від отруйних газів. Відпрацювання навичок евакуації з приміщення школи». |
28 |
|
|
|
Дитина в автономній ситуації. . Екстремальні ситуації з незнайомцями. П.р. №26 «Моделювання безпечної поведінки із незнайомими людьми». |
29. |
|
|
|
Безпека в побуті. Ризики побутового травмування, телефонного і телевізійного шахрайства. Проникнення в оселю зловмисників. П.р. №27 «Обстеження безпеки своєї оселі». |
30. |
|
|
|
Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки. П.р. №28 «Відпрацювання навичок відмови від ігор у небезпечних місцях». П.р. №29 «Відпрацювання алгоритму безпечної поведінки в місцях великогоскупчення людей». |
31. |
|
|
|
Безпечне довкілля. Наслідки забруднення довкілля для життя і здоровя людини. Способи збереження природного середовища. П.р.№30. «Створення саморобок для повторного використання пластикових упаковок». |
32. |
|
|
|
Стихійні лиха. Правила поведінки під час сильного вітру, грози та в разі потрапляння в зону підтоплення. П.р. №31. «Моделювання безпечної поведінки під час сильного вітру, грози, підтоплення». |
33. |
|
|
|
Підручні рятувальні заходи. П.р.№ 32 «Виготовлення рятувальних засобів з підручних матеріалів. |
34 |
|
|
|
Відпочинок на природі. Правила купання у водоймах. Контрольний зріз. |
35. |
|
|
|
Дії в небезпечних ситуаціях на воді. П.р. №33. «Моделювання ситуації надання допомоги постраждалому при тепловому або сонячному ударі. Тематична атестація. |