Урок "Повернення канонів краси минулого"

Про матеріал
У даній роботі представлено розробку конспекту уроку Мистецтва для 9 класу та презентації до уроку. Матеріал розроблений за програмою «Мистецтво» для 5-9 класів (інтегрований курс «Мистецтво» 8-9 класи) автор Л.Масол. Урок відповідає темі I семестру «Стилі та напрями мистецтва». Розробка дає можливість кожному вчителю вибрати необхідний матеріал, використати його для демонстрації на мультимедійній дошці при викладі теми.
Перегляд файлу

                                                              Анотація

      У даній роботі представлено розробку конспекту уроку Мистецтва для 9 класу та презентації до уроку. Матеріал розроблений за програмою «Мистецтво» для 5-9 класів (інтегрований курс «Мистецтво» 8-9 класи) автор Л.Масол. Урок відповідає темі I семестру «Стилі та напрями мистецтва». Розробка дає можливість кожному вчителю вибрати необхідний матеріал, використати його для демонстрації на мультимедійній дошці при викладі теми.



Урок 13

Тема.Повернення канонів краси минулого.

Мета уроку: формування ключових компетентностей:

загальнокультурної, інформаційної;

між предметної естетичної компетентності: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;
соціальної компетентності: здатність до життєдіяльності в суспільстві;
предметних мистецьких компетентностей: ознайомити з стилями, які звернені до традицій, форм, засобів мистецтва минулого; аналізувати твори мистецтва; розвивати навички групової та індивідуальної роботи; розвивати пізнавальну й творчу активність, естетичний смак; виховувати інтерес до мистецької спадщини людства.
Завдання уроку: називати узагальнюючу характеристику  примітивізму, наводити приклади неокласицизму в архітектурі й музиці; описувати власні почуття від сприйнятого; використовувати особистий емоційний досвід у самостійній творчій діяльності.
Тип уроку.  Урок засвоєння нових знань.

Обладнання: для вчителя – ТЗН, презентація з творами в стилях ампір,неоготика, неоренесанс, відеоролики .
для учня – робочий зошит.

Поняття:

Структура уроку:

І. Організаційний момент (2 хв)
II. Мотивація навчальної діяльності (2 хв)
III. Повідомлення теми та завдань уроку (3 хв)
IV. Вивчення нового матеріалу (24 хв)
1. Робота в зошиті.
2. Розповідь вчителя.
V. Закріплення нового матеріалу (4 хв)
VI. Рефлексія (5 хв)
VII. Підсумок уроку (3 хв)
VIII. Домашнє завдання (2 хв)





                                                                      ХІД УРОКУ


                                   Краса - абсолютна. Людське життя, все життя підкоряється красі.

                                   Краса вже існувала у Всесвіті до людини.

                                   Краса залишиться у Всесвіті, коли людина загине, але не навпаки.

                                   Краса не залежить від незначної людини, що борсається у багнюці.

                                                                                                                               Джек Лондон

Слайд 1.
 

I. Організаційний момент
            Перевірка присутності учнів на уроці, наявність обладнання в учнів. Повідомлення про організацію роботи на уроці.

Слайд 2.
 

II. Мотивація навчальної діяльності


      У 20 ст. виникли мистецькі напрями, які орієнтувалися на ідеали та здобутки стилів минулого. Ностальгія за добрим і вічним вилилася в новому напрямі, який ми називаємо неокласицизм. Коли класицизм втратив свою роль, його замінили стилі, в яких використовували елементи мистецтва минулих століть, а саме: неоготика, неоренесанс, необароко і т.і.

Слайд 3.
 

III. Повідомлення теми та завдань уроку
             Тема нашого уроку –  «Повернення канонів краси минулого». Ми визначимо узагальнюючу характеристику  примітивізму, наведем приклади неокласицизму в архітектурі й музиці; будем описувати власні почуття від сприйнятого.

Основні завдання – на екрані.
 

IV. Вивчення нового матеріалу

1.  Робота в зошиті.
(Запис числа, теми уроку, поняття ампір, еклектика, арт – деко, неокласицизм.)
 

Слайд 4.

Ампі́р (фр. empire — буквально «імперія», «імперський»)  стиль у європейській архітектурі (і мистецтві загалом) кінця 18 — початку 19 ст.

Еклектика (від грец. – «здатний вибирати») – напрямок в архітектурі, в якому притаманне поєднання елементів різних стилів.

Арт – деко(з фр. – «декоративне мистецтво»)- еклектичний стиль у мистецтві, що сформувався на основі синтезу модернізму і неокласицизму.

Неокласицизм (від грец. – «Новий, зразковий»)- стиль у мистецтві, для якого характерне звернення до традицій минулого.

2. Розповідь вчителя.
    Як стиль в архітектурі еклектика виникла в 1830-1890рр. Передумовою до появи стилю еклектика, який змішав в собі різні великі стилі, такі як бароко, ренесанс, класицизм і т.і., стало направлення романтизму. Цей напрям у мистецтві відкидало усілякі канони традиційних стилів, і була свіжим креативним рухом тих часів. Закликаючи змішувати в інтер'єрах всілякі предмети та меблі, які були або красивими, або комфортабельними, або модними на ті часи. Одним із прикладів саме в українській архітектурі є «Львівська політехніка». В цій будівлі використані стилі неокласицизму та італійського неоренесансу.

   Слайд 5.
   Неовізантизм – є різновидом неокласицизму.  Він виявився у сакральній архітектурі. Прикладами є Володимирські собори у Києві та Херсонесі.
    Слайд 6.

    Стиль арт –деко є синтезом неокласицизму та модернізму, прикладом в архітектурі є театр на Єлисейських полях у Парижі. Найповніше риси цього стилю виявилися в дизайні інтер’єру меблів: Сміливі геометричні форми, візерунки та багаті орнаменти, використання дорогих матеріалів.

Слайд 7.

      Які класицистичні ознаки є спільними для споруд театру в стилі арт – деко та Театральної арки у стилі ампір?

Слайд 8.

      Порівняйте Колізеї різних епох.

Слайд 9.

       У живописі неокласицизм не набув такого поширення,як в архітектурі, так як художники дотримувалися різних авангардних течій. Прикладом мистецького світобачення була творчість Зінаїди Серебрякової (1884 – 1967).

Перегляд відео

Неприйняття художниками гострих суперечностей 20ст., намагання втекти від цивілізації зумовили виникнення примітивізму. До живописців примітивізму належить художник – самоук Ніко Піросмані. Його живописні твори викликали обурення, тому що в них відкривалося особливе бачення світу.

Слайд 10.

Сміливістю задумів та яскравістю кольору вирізняється творчість Анрі Руссо(1844 – 1910).

Слайд 11.

Марія Приймаченко – майстриня декоративного розпису, яка створила власні фантастичні образи – чудернацькі пташки, яскраві квіти, звірі.

Перегляд відео

3. практичне завдання

Зробити замальовку архітектурної будівлі в стилі ампір

 

V. Закріплення навчального матеріалу

Установити відповідність

Слайд 12.

Марія Приймаченко                              За обідом

Анрі Руссо                                              Чайки в човні

Зінаїда Серебрякова                               Жираф

 

VI. Рефлексія

Слайд 13.
1. Які стилі звернені до традицій, форм, засобів мистецтва минулого?

2. Наведіть приклади неокласицизму в архітектурі.

3. Що нового відкрили для себе?
4. Продовжте речення. Під час уроку я – дізналась/дізнався про ...

 

VII. Підсумок уроку
Слайд 14.

    Неокласицизм є реакцією проти декоративності модерну і стилістичної еклектики. Представники оновленого стилю спиралися на принципи класицизму, як врівноваженість усіх елементів композиції, симетричності та пропорційності.

Слайд 15.

VIII. Домашнє завдання

Підготувати презентацію про одного з представників неокласицизму

Слайд 16.

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ


 

  1. Цитати про красу – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://tsitaty.blogspot.com/2013/03/tsytaty-pro-krasu.html
  2. Вікіпедія– [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

             https://uk.wikipedia.org/wiki

  1. Мистецтво програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів – [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://mon.gov.ua/content/Освіта/31.pdf

  1. Відеоролик  - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=FkDlmbFWHY4
  2. Відеоролик - [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  https://www.youtube.com/watch?v=mPy-Gkm2Mys
  3. Відеоролик  - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=tSxkFSQaXXE

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
21 серпня 2019
Переглядів
2230
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку