Урок "Повітря і погода. Види опадів. Прогноз погоди. Вплив погоди на життя, здоров'я та господарську діяльність людини"

Про матеріал
Розробка уроку "Пізнаємо природу" 5 клас з використанням навчального посібника авторів Д.Біда, Т.Гільберг, Я.Колісник. Тема: "Повітря і погода. Види опадів. Прогноз погоди. Вплив погоди на життя, здоров'я та господарську діяльність людини". Мета: допомогти сформувати поняття "погода", ознайомити з сучасним метеорологічним обладнанням для прогнозування погоди, метеорологічними приладами, сприяти формуванню вмінь працювати у спільноті, брати участь у прийнятті спільних рішень, виділяти головне, вести власні спостереження за погодою.
Перегляд файлу

Розробка уроку на тему: «Повітря і погода. Види опадів. Прогноз погоди. Вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини»

(5 клас)

 

Мета: допомогти сформувати поняття «погода», ознайомити з сучасним метеорологічним обладнанням для прогнозування погоди, метеорологічними приладами та їх призначенням, розвивати навички складати прогноз погоди, сприяти формуванню вмінь працювати у спільноті, виділяти головне, аналізувати, порівнювати, розвивати логічне мислення, робити висновки про вплив погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

Обладнання: підручник (електронний), презентація, мультимедійний комплект.

Тип уроку: розвиток компетентностей.

Предметні компетентності: мовленнєва, логіко-змістова, комунікативна, пізнавальна, здоров’язбережувальна.

Очікувані результати:

називає: показники погоди, види опадів;

наводить приклади: метеорологічних приладів та їх призначення;

застосовує: знання для ведення спостережень за погодою за допомогою народних прикмет і місцевих ознак;

бере участь у прийнятті спільних рішень;

використовує окремі способи пошуку інформації для складання списку сфер людської діяльності, які залежать від погоди.

робить висновок: про вплив погоди на життя людини.

 

Хід уроку

 

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності

Привітання з учнями, підготовка учнів до уроку.

З яким настроєм прийшли на урок?

Створення сприятливої атмосфери, налаштування на позитивну співпрацю.

«Мій настрій і погода»

(обирають собі смайлик).

 

 

 

 

 

      

 

        


1.Актуалізація знань.

 

Прийом «Так-ні»

1.Повітря-це суміш різних газів (Так)

2.Склад повітря під час дихання змінюється (Так)

3.Повітря добре проводить тепло (Ні)

4.Більшу частину повітря становить азот (Так)

5.Повітря під час нагрівання стискується (Ні)

6.Азот не бере участі у процесі дихання (Так)

7.Найбільше у повітрі кисню (Ні)

8.Повітря перебуває у газоподібному стані (Так)

9.Повітря рухається вертикально, знизу вгору (Так)

10.Повітря не підтримує горіння (Ні)

 

2. Мотивація

Про неї кажуть: тепла, гарна, безвітряна, мінлива, сонячна, дощова, холодна, спекотна, морозна, чудова. Нею ми цікавимось щодня. Часто від неї залежить наш настрій, вибір одягу, щоденні плани.

Ми згадуємо про неї коли плануємо відпочинок, похід у ліс за ягодами та грибами, під час посівних робіт.

Мова іде про….

 

ІІ. Етап цілевизначення і планування

Мета уроку:

  • охарактеризувати основні показники погоди;
  • з’ясувати призначення метеорологічних приладів;
  • пояснити вплив погодних умов на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

 

Очікувані результати:

знаннєві: називають основні показники погоди, метеорологічні прилади;

діяльнісні: застосовують знання для складання прогнозу погоди;

ціннісні: усвідомлюють важливість знань для людей про погоду та її зміни.

 

Визначення особистісних цілей учнів.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

 

Розгляньте хмаринку слів.

Про що іде мова?

 

 

Погода-це стан нижнього шару атмосфери в даний час і в даному місці.

Старослов’янське слово «погода» походить від слова «год», те, що повторюється щороку.

 

Показники погоди:

 

Постійні спостереження за погодою ведуть на метеорологічних станціях. Отримані дані допомагають складати прогноз погоди.

 

Види опадів.

Встановити відповідність між видом опадів і його умовним знаком.

 

1.

а) роса

2.

б) дощ

3.

в) туман

4.

г) іній

5.

д) сніг

6.

е) град

 

Фізкультхвилинка (гімнастика для рук)

 

Робота учнів з електронним підручним мал.139 (сторінка 133).

Збір необхідної інформації для прогнозування погодних умов відбувається на аерологічних, наземних, супутникових і морських станціях.

 

Сучасне обладнання для прогнозування погоди.

 

 

Метеозонд — Вікіпедія

Метеорологічний радар — Вікіпедія

Нове слово в українській науці. Фоторепортаж з борту науково-дослідного  судна "Ноосфера" — DSnews.ua

Скільки супутників на орбіті Землі? — Журнал The Universemagazine Space Tech

Метеозонд

Метеорологічний радіолокатор

 

Науково-дослідне судно

Штучний супутник

Безпілотний аеростат, прилади якого вимірюють тиск повітря, вологість і температуру.

Визначає розміри хмар, а також пов’язані з ними небезпечні явища (зливи, грози, град).

Призначене для метеорологічної дослідницької роботи в акваторії морів, річок, озер.

Веде спостереження за станом нижнього шару атмосфери, хмарності, сніговим і льодовим покривом.

 

 

 

 

 

Заповнення таблиці

«Метеорологічні прилади»

 

Назва метеорологічного приладу

Зображення фото

Призначення, одиниці вимірювання

1.Термометр

Термометр TFA вуличний/кімнатний 123009 - зображення 1

Вимірюють температуру повітря (°С).

2.Барометр-анероїд

Барометр-анероїд — урок. Фізика, 7 клас.

Вимірюють атмосферний тиск  (мм. рт. ст).

3.Флюгер

Флюгер Вильда — Википедия

Визначають напрямок і швидкість вітру (м/с).

4.Психрометр

Психрометр — Википедия

Визначають вологість повітря (відносна вологість - %).

5.Снігова рейка

Вимірювання снігового покриву на метеостанції

Вимірюють висоту снігового покриву (см).

6.Опадомір

Осадкомер Третьякова купить по цене 3300 грн в Харьковская обл., г. Харьков  - АЛЛХИМ ООО

Вимірюють кількість опадів (мм) шару води.

Хвилинка-цікавинка

Унікальна погода на горі Вашингтон

Рівень суворості погоди досягає екстремальних значень на горі Вашингтон, висота якої становить 1917 м.

Географічне розташування гори таке, що тут дуже часто спостерігаються найсильніші західні вітри (зафіксовано порив вітру 103,3 м/с (372 км/год). Таку швидкість вітру можна порівняти з проходженням торнадо.

Суворість погоди на горі Вашингтон виражається не лише величезними швидкостями вітру, але й високою відносною вологістю та вкрай низькими температурами.

Снігові бурі на вершині є звичним явищем у кожному місяці року, а середня потужність снігу становить близько 645 см на рік! На вершині гори також дуже часто спостерігаються значні відкладення паморозі, а дальність видимості під час хуртовини знижується практично до 0 метрів.

 

 

Скринька «Народних прикмет про погоду»

 

Український народ здавна визначав погоду, спостерігаючи за рослинами, поведінкою тварин, зірками.

Прогноз

 

довготривалий

короткочасний

 

Якщо 19 січня холодна, ясна погода-літо буде сухе.

Якщо 19 січня похмура і сніжна погода-рясний врожай.

Якщо 23 січня на деревах є іній, літо-з опадами і прохолодне.

 

Якщо 28 січня зірки блищать, то бути морозу. Сніг вдень-сильний мороз вночі.

Якщо 27 січня багато зірок, то незабаром буде тепло і сніжно. Якщо ворона зранку каркає, то слід чекати заметіль.

 

 

ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний

1.Узагальнення знань і вмінь

Скласти правильні твердження або речення, використовуючи слова з хмаринки слів.

 

 

2.Підсумок

     Погода-це стан нижнього шару атмосфери в даний час і в даному місці.

Показники погоди-температура повітря, хмарність, атмосферний тиск, вологість, опади, швидкість, сила і напрям вітру. Постійні спостереження за погодою ведуть на метеорологічних станціях за доиомогою приладів: термометра, барометра, флюгера, психрометра, снігової рейки та інших. Погодні умови впливають на життя, здоров’я та господарську діяльність людини.

 

Причини важливості вивчення прогнозу погоди:

  • безпека життя і здоров’я людей (стихійні лиха);
  • забезпечення комфорту (планування відпочинку);
  • економічна стабільність (скорочення збитків промисловості і сільського господарства від негативного впливу середовища);
  • робота цивільної та військової авіації і флоту.

 

3.Рефлексія (саморефлексія)

«Мікрофон»

  • я працював/ла….
  • урок важливий, тому що…
  • мені було цікаво…
  • було складно…
  • у мене вийшло…
  • я змогла…
  • я вже знаю…
  • я змінив своє ставлення…

 

Визначення свого настрою (смайлик).

 

V. Етап повідомлення домашнього завдання

(інструктаж щодо виконання)

Прочитати параграф 35.

Скласти есе «Погода та здоров’я людей»

docx
Додано
29 січня 2023
Переглядів
2394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку