Урок з математики у 6 класі, присвячений Дню вишиванки.
Тема: Повторення навчального матеріалу. Розв’язування вправ і задач.
Мета: навчальна: повторення та систематизація основних понять за 6 клас;
розвивальна: розвивати логічне мислення в учнів, пам’ять та увагу
учнів;
виховна: виховувати пізнавальний інтерес до математики; сприяти вихованню патріотизму та знанню історії та традиції свого народу.
Епіграф уроку: «Математик, так само, як художник -
створює візерунки. Просто вони складені з ідей та міркувань»
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання з класом та перевірка присутніх.
Притча Плутарха.
У давньогрецького письменника Плутарха є така притча про працівників, що везли тачку з камінням. Працівників було троє. До них підійшла людина і задала кожному одне й саме питання:
- Чим займаєтеся?
Перший відповів:
- Везу цю кляту тачку.
Другий сказав:
- Заробляю собі на хліб.
Третій з наснагою вимовив:
- Будую прекрасний храм.
Працівники виконували одну і ту саму роботу, але думали про неї і виконували її по-різному. Отже, яку б ви роботу не виконували, обов’язково повинні усвідомлювати корисність своєї роботи, робити її з інтересом, бажанням. І тоді будь-яка робота буде приносити радість вам і вашим друзям. Давайте і ми з вами попрацюємо на уроці так, що наша праця принесла нам задоволення і радість..
Презентація про вишиванку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
До вашої уваги на дошці зображені зашифровані слова, давайте спробуємо їх відгадати.
(вишивка)
(ножиці)
(малюнок)
Вправи на спостережливість.
А зараз давайте послухаймо ще одну цікаву інформацію про вишиванку.
ЗАКОДОВАНІ ІМЕНА В ОРНАМЕНТІ
Для наших предків вишивка мала велике значення. Вони могли буквально “читати” вишивку як книги, тому що кожен символ в орнаменті має своє значення.
Кожен символ - це потужний оберіг. Абетку вишивки видав у своїй книзі Володимир Підгірняк, дослідник української вишивки. Він побачив певні закономірності в орнаментах, які наштовхнули його на виявлення в них закодованої інформації.
Ось так виглядають звичні поширені імена українців, які закодували в українській вишивці.
Цікаво, правда?
ІІІ. Розв’язування задач.
Сьогодні задачі прикладного змісту потрібні нам у повсякденному житті. Отже, давайте зараз розглянемо саме такі.
ЗАДАЧА 1
Для виготовлення серветки нам потрібно:
Витрати на електроенергію не враховуємо, бо можна вишивати лише за денного світла.
ЗАДАЧА 2
Довжина деталі на кресленні, зробленому в масштабі 1:5, дорівнює 7,2 см. Яка довжина цієї деталі на другому кресленні, зробленому в масштабі 1:3?
Яка собівартість вишитої серветки?
Діти, у кожного з вас на парті лежать листки з QR кодом. За допомогою гаджетів і кодів виконайте завдання, пов’язане з процесом вишивання.
ІV. Домашнє завдання:
Розробити власний візерунок орнаменту та побудувати його у координатній площині .