15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Урок «Повторення таблиць множення і ділення чисел на 5. Застосування таблиць множення і ділення для обчислення виразів і розв’язування задач”.

Про матеріал
Урок на тему: «Повторення таблиць множення і ділення чисел на 5. Застосування таблиць множення і ділення для обчислення виразів і розв’язування задач” з використанням здоров'язберігаючих технологій (за методикою В. Базарного).
Перегляд файлу

Тема. «Повторення таблиць множення і ділення чисел на 5. Застосування таблиць множення і ділення для обчислення виразів і розв’язування задач”.

Мета. Закріпити навички табличного множення і ділення на 5;формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач, знаходження значень виразів; вдосконалювати вміння творчо працювати над умовою задачі; розвивати логічне мислення, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, любов до народних символів.

І. Організаційна частина

1. Привітання

Вчитель: Любі діти, у наш клас

                 Завітали люди щирі.

                 Привітайте в добрий час

                 Гостей посмішкою й миром.

Діти: Ми вам раді, добрі люди,

          І вітаєм щиро вас,

          Та запрошуєм ласкаво

          На урок у третій клас.

Вчитель: Стали, діточки, рівненько,

                  Посміхнулися гарненько,

                  Настрій на урок взяли

                  Й працювати почали.

Вчитель:  Діти,сьогодні ми святкуємо день народження нового дня. Я бажаю , щоб цей день подарував вам нові знання, став успішним для кожного з вас. Давайте налаштуємося на хорошу роботу.

 Уявіть, що у кожного з вас в руках запалена свічка. Закрийте очі. Зробіть глибокий вдих, поверніть голови в бік і тихо – тихо тоненькою цівкою видихніть так, щоб не погасити свічку. Ще раз вдихніть і різко одним видихом погасіть свічку. А тепер наберіть побільше повітря в легені і здміть всі перешкоди і труднощі на своєму шляху. Молодці! Відкрийте очі і тихо займіть свої місця.

 Вчитель:  Щоб ефективно далі працювати, потрібно  наші вушка та пальчики розім’яти.  Виконаємо комплекс вправ, які допоможуть нам у цьому.

( Зробити комплекс вправ, які стимулюють біологічно – активні точки та комплекс вправ, який допомагає активізувати розумову діяльність, покращує кровообіг мозку.)

Оцей пальчик – мій дідусь.

Оцей пальчик – баба

Оцей пальчик – мій татусь.

Оцей пальчик – мама.

А цей пальчик – хлопчик наш, І всі звуть його Івась.

Летіла бджола коло чола – бумць, полетіла.

Летіла оса коло носа – бумць, полетіла.

Летіла мушка коло вушка – бумць полетіла.

Вправа 4. Потирання долонь.

Вправа 5. Потягування мочок вух .

Вправа 6. Потерти легенько мочки вух.

Вчитель: Молодці, тепер ми пробудили наш організм і він готовий активно працювати далі.

ІІ. Усні обчислення

 Вчитель: Проведемо усні обчислення. ( На кольорових карточках написані приклади, а діти відповідають)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель: Візьміть аромомішечки, вдихніть аромати пахучих трав і покладіть їх на голову.  Тема нашого сьогоднішнього уроку «Повторення таблиць множення і ділення чисел на 5. Застосування таблиць множення і ділення для обчислення виразів і розв’язування задач.»  (Слайд 1.)

Урок наш незвичайний, виконуючи математичні завдання, ви познайомитися із рослинами-символами України, з яких ми сплетемо український віночок.

 Український віночок -  є частиною українського національного костюма. В давнину їх носили тільки дівчата. Плели з живих квітів. Вважалось, що в них є чаклунська сила, здатна захистити від будь-якого лиха. Тому український віночок не просто прикраса, а й оберіг. 

ІY. Робота над темою уроку

Вчитель: Встаньте, діти. Послухайте загадку, і відгадавши її ми виконаємо завдання першої квітки.

Синьоока чарівниця 
Часто в полі в нас вертиться. 
Де вінки вона спліта — 
Пшениці ростуть й жита. 
(Волошка) (Слайд 2. )

Вчитель: Синьоокі волошки завжди приваблювали своєю тендітною і скромною красою.  Цю квітку можна зустріти в житньому полі. Синій колір символізує чисту радість і сподівання, які живуть у кожній людській душі.

             Вчитель: Покладіть мішечки на парту. І займіть свої місця.

  1. Розв’язування прикладів

Вчитель: Волошку ми вплетемо у вінок, розв’язавши приклади. Працюємо ланцюжком. Відкрийте зошити і запишіть дату. ( Діти по черзі виходять до дошки і розв’язують приклади на синій і жовтій карточках. (Слайд 3. )

 

5∙ ( 8 : 4 )                                              5 ∙ 2 + 42=  

25 : 5 ∙ 7 =                                            15 :5 ∙ 9 = 

30 : 5 + 45 =                                         40 : 5 – 8 =

40 : 5 : 4 =                                             5 ∙ 9 – 9 =    

           Вчитель: Молодці! Вплетемо волошки у вінок

  Вправа «Кольоротерапія»

Вчитель: Зніміть взуття і станьте на масажні коврики. Будемо знімати втому очей та відшукувати потрібну картинку. ( В чотирьох кутках прикріплені картинки із квітами). 1- 2 -3 - 4.   4 – 3 – 2 -1.   1 – 3 – 4 - 2.

Вчитель: Послухайте загадку і відгадавши її, виконаємо завдання наступної квітки.

          Наче сонце, серединка,
          Пелюстків біла хустинка.
          Знає бджілка і мурашка,
          Що звуть квіточку ...
            (Ромашка) ( Слайд 4. )

Вчитель:   Ромашку вплітають у вінок як символ доброти і ніжності. Також вона символізує мир.  Ромашка не тільки лагідна та добра квітка, вона дуже корисна. Має лікарські властивості. Дівчата дуже люблять мити волосся відваром ромашки, щоб воно було довгим, красивим та шовковистим. А чай з ромашкою смачний і корисний. Його п’ють, коли болить живіт, ним полощуть горло.

3.Розв’язування рівнянь.

Вчитель: Виконавши завдання ромашки, ми вплетемо її у вінок. А завдання буде таким: розв’язати  рівняння. Правильні відповіді висять по всьому класу на карточках. Якщо ви розв’язали рівняння, то відшукуйте відповідь по класу. (Звучить спокійна музика. Рівняння написані на жовтих карточках.) ( Слайд 5.)

 

х ∙ 5 = 30                                                          х : 5 = 6

45 : х = 9                                                          35 : х = 7

х ∙ 4 = 32                                                           х ∙ 3 = 27

х : 5 = 9                                                              х : 5 = 5

Вчитель: Вплетемо ромашки у вінок

Вчитель: Відгадайте, яку квітку ми зараз вплетемо у вінок, виконавши її завдання.

Цвіте синьо, лист зелений, гай він прикрашає.

Хоч мороз усе побив – його не займає.

                                                    (Барвінок) ( Слайд 6. )

Вчитель: Відвар барвінку п’ють від простуди, ним прикрашають весільний коровай. Барвінок з’явиться у віночку, коли кожна група правильно розв’яже задачу.

4.Творча робота . Розв’язування задачі. (Робота в групах)

Задача. На одній клумбі посадили 5 кущів барвінку, а на другій у 6 разів більше, ніж на першій. Скільки кущів барвінку посадили на двох клумбах?        ( Слайд 7.)

Вчитель: Отже, обміркуйте і розв’яжіть задачу, а потім правильність її розв’язання перевіримо. ( Розв’язок задачі на моніторі) ( Слайд 6.)

Вчитель: Вплетемо  у вінок барвінок.

5. Хвилинка відпочинку. ( Слайд 7. )

(Діти на масажних ковриках виконують під музичний супровід фізкультхвилинку «Ми діти твої, Україно!»)

Вчитель: Відгадавши наступну загадку, ми вплетемо останню сьогодні квітку у вінок.

Запалали в чистім полі,          
Наче вогники червоні.
То палає в полі так 
Польовий червоний... 
(Мак) ( Слайд 8. )

6. Самостійна робота. Взаємоперевірка.

Вчитель: Мак нам пропонує дібрати числа, щоб нерівності були правильні.

                        2  ∙ 8  ˂ 2 ∙ □                          24 : 3 ˃ 24 : □    

                        3 ∙ 6 ˂   3 ∙ □                           45 : 5 ˃ 25 : □

Вчитель: Давайте зробимо взаємоперевірку. Молодці, діти. Вплетемо останню квітку. Мак символізує вічну боротьбу між добром і злом. Виконавши завдання ми подолали зло зло.  І ми сплели чарівний віночок.  Ви дуже гарно попрацювали, а поки ви виконували завдання до нас в клас завітала бджілка і сіла на віночок. Вона збирає пилок. Зараз ми разом з нею  знімемо втому очей і поліпшимо зір.

7. Комплекс вправ для зняття втоми очей і поліпшення зору на тренажері.

Вчитель: Я запрошую всіх підійти до тренажера і прослідкувати за рухом бджілки.

Вчитель: Полетіла бджілка по жовтій доріжці привіталася до гостей і  повернулася назад. Вирішила поглянути ліворуч, праворуч. І тут вона помітила червоний колір та подумала, що то маки. Покружляла по ньому. Побачила синій колір. Це, мабуть, волошки. І покружляла по волошковому полю. Вирішила бджілка відпочити і опустилася на травичку. А травичка зелена-зелена. Погляньмо на зелений колір.

Діти, давайте подякуємо бджільці за цікаву гру і випустимо її на волю.

Поверніться до гостей і попрощайтеся.

doc
Додав(-ла)
Гезун Наталія
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 лютого
Переглядів
259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку