Тема: Повторення вивченого матеріалу. Додавання та віднімання в межах 5. Склад чисел 2 – 5. Узагальнення та систематизація знань учнів.
Мета:
різнобічний розвиток особистості дитини та її світоглядних орієнтацій засобами математичної діяльності, формування математичної й інших ключових компетентностей, необхідних їй для життя та продовження навчання
повторення утворень чисел 1 - 5;
закріплення вмінь написання цифр 1 - 5, навичок порівнювати числа в межах 5; вправності учнів у порядковій і кількісній лічбі; розвиток мислення;
формування спостережливості, допитливості, довільності поведінки, міжособистісної позитивної комунікації, відповідальності, діяльнісного і різнобічного освоєння навколишньої дійсності та ін.
формування вміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.
Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
- формування у дітей досвіду використання математичних знань та способів дій для розв’язування навчальних і практичних задач;
- розвиток математичного мовлення учнів, необхідного для опису математичних фактів, відношень і закономірностей;
- формування в учнів здатності міркувати логічно, оцінювати коректність і достатність даних для розв’язування навчальних і практичних задач.
Формування таких ключових компетентностей:
математична: виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;
вільне володіння державною мовою: уміння усно висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;
компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій: формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених досліджень (склад чисел), пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження
інформаційно-комунікаційна компетентність: використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;
навчання впродовж життя: опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;
громадянські та соціальні компетентності: співпраця з іншими для досягнення спільної мети, активність в житті групи, повага до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;
культурна компетентність: залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне мистецтво) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;
підприємливість та фінансова грамотність: ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.
Обладнання:
клас, прибраний відповідно до уроку; таблиці; підручники, зошити, пенал з канцелярським приладдям; презентація: «уявний» мікрофон;
зона з килимом;
таблиці, картки з завданнями
Хід уроку
І. Організація класу (у колі) 0,5хв СЛ 1
Задзвенів для всіх дзвінок –
Час почати нам урок.
А зараз, оберіть собі друга з яким працюватимете і займіть килимок.
ІІ. Актуалізація опорних знань 2,5хв
1.Гра «Лічба» 0,5хв
Порахуйте від 1 до 7, від 8 до 2, від 4 до 10, від 9 до 4, від 9 до 15, від 15 до 20.
2.Викладання цифр з ЛЕГО 1хв СЛ 2
- Порахуйте квадрати і т.д. Скільки їх? Якою цифрою позначаємо число…? Викладіть з ЛЕГО.
3. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми 1хв СЛ 3
Діти, я сьогодні отримала повідомлення від Маші. Вона загубила ключик від дверей Палацу Знань, де мешкає цариця всіх наук Математика. А ключик знайшли лісові звірята і вирішили, що віддадуть його Маші, коли вона доведе, що знає математику.
Країна Математика знаходиться дуже далеко в лісі. Ліс цей незвичайний , математичний. Маша просить, щоб ми їй допомогли подолати різні перешкоди, труднощі та завдання.
- Чи готові ви, діти?
- Тоді вирушаємо в дорогу. Ми сьогодні повторимо цифри, які вивчили, як вони пишуться, їх склад, дії додавання та віднімання.
IIІ.Основна частина. 28хв
А ось на нашій стежці з'являються Вовчики. Вони не пропустять нас поки ми не виконаємо їхні завдання. СЛ 4
Я передаватиму кубик і до кого він потрапить виконуватиме дію, яку я назву.
Покажіть число 3(3)
Покажіть попереднє число до 2 (1)
Покажіть наступне до числа 3 (4)
Позкажіть результат дії додавання 4 та 1(5)
Покажіть результат дії віднімання 3 та 1 (2)
Покажи число (5)
Покажи попереднє до 5 число (4)
Покажи на кубі найменше число.
Покажи на кубі найбільше число.
Молодці , ви добре впорались із цим завданням. Тож рушаємо далі.
А ось нас зустрічає Зайчик, який для Маші приготував задачі. Допоможемо їй впоратись? До вирішеної задачі скласти вираз на дошці.
2. Віршовані задачі 3хв СЛ 5
Прибирали три синиці,
Свою хату – годівницю.
Їм ще дві допомагали –
Відром воду подавали. (3 + 2 = 5) ЩЕЛЧ СЛ5
По дорозі вовчик біг
Ніс п’ять яблук на пиріг.
Чотири впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5 – 4 = 1) ЩЕЛЧ СЛ5
Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки.
А за нею ще дві білки.
Я прошу вас, діти милі,
Щоб ви білок полічили. (1 + 1 + 2 = 4) ЩЕЛЧ СЛ5
Молодці, і з цим завданням ви впорались. Зайчик дякує вам за допомогу.
3.Розігрування вистави. Лічба 2хв СЛ 6
А назустріч нам Їжачок. Він хоче подивитися, які всі уважні і пропонує розіграти невеличку виставу.
Я читатиму вірш, а вам необхідно піднімати той малюнок, про який іде мова.
У п’ятірки – п’ять малят,
П’ять гарненьких кошенят,
В неї клопоту багато:
П’ять обідів зготувати,
Молочком всіх напоїти,
На прогулянку сходити,
А як втомляться малята –
В п’ять колисок вкласти спати.
Які всі молодці. Були дуже уважні.
А далі на лісовій стежині зустрілась Білочка. Вона готує запаси на зиму та хоче перевірити, як ми знаємо склад числа.
4. Робота з предметними малюнками та математичними матеріалами. 3хв СЛ 7
Діти, закрийте очі і викладіть таку саму кількість цеглинок, як я називатиму грибочків. У білочки було … грибочків. А тепер докладіть стільки цегликок, щоб їх стало 5 і т.д.
Білочка побачила, що ми розумнички.
Але ми всі заморилися і нам час відпочити.
5. Фізхвилинка музична 2хв
Діти, займіть, будь ласка, свої місця за партами.
6.Математика самостійно 2хв СЛ 8
А зараз Пандочка пропонує вам попрацювати самостійно.
Впишіть у клітинки число, яке разом з написаним утворить число, яке написане посередині.
Коментування.
Молодці. Впоралися.
7. Робота в групах 5хв СЛ 9
А тепер завдання від Тигра.
І група – викласти числа у порядку зростання і сказати, що вийшло.
ІІ група – викласти числа у порядку спадання і сказати, що вийшло.
ІІІ група – побудувати будиночок для Тигра.
IV група – вирішити нерівності і сказати, що любить Тигр.
V група – скласти транспорт для Тигра.
8.Математика письмово –10хв СЛ 10
Пані Ведмедиця каже, що не пропустить нас далі, поки ми не покажемо, що вміємо писати і рахувати.
З підручника цифри, 4 приклади. СЛ 10 ЩЕЛЧ
VІ. Підсумок уроку. 4хв
А Ведмедик вирішив перевірити, які ми всі були працьовиті.
1.Естафета-відпочинок 2хв
Покладіть червону цеглинку, зліва зелену, справа від червоної жовту. Що нагадує? Побудуйте башточку. З інших зробіть таку саму. А тепер, зробіть так, щоб всі башточки були різної висоти.
Рефлексія 2хв
- Що вас найбільше зацікавило?
- Які труднощі у вас виникли ?
Діти тепер звірята віддали ключик Маші і вона потрапила до Палацу Знань! СЛ 11
- А у вас є малюнки Маші на сходинках. Найважче було Маші, яка на 1 сходинці, а найлегше тій, яка на 3. А та Маша, яка посередині все виконувала, але відчувала невеличкі труднощі. Намалюйте себе поруч з Машою з якою були ви. СЛ 12
СЛ 13