Урок ""Повторення вивченого про частини мови"

Про матеріал
Конспект уроку розроблений за підручником "Українська мова. 6 клас", автори А. Онатій, Т. Ткачук. Матеріал уроку сприяє формувати в учнів та учениць ключових компетентностей шляхом залучення іх до виконання різноманітних вправ, використання мультимедійної презентації. Запропоновано ігрові елементи, роботу в малих групах.
Перегляд файлу

ТЕМА. Повторення вивченого про частини мови

Мета: повторити відомості про частини мови, їх класифікацію;

формувати вміння розпізнавати самостійні та службові частини мови в реченні та тексті;

усвідомити різницю між самостійними та службовими частинами мови; розвивати логічне мислення школярів, уміння аналізувати й узагальнювати, сприяти творчій активності учнів;

виховувати інтерес учнів  до уроків рідної української мови.

Очікувані результати: учні актуалізують знання  з розділу «Морфологія», удосконалять навички знаходити в текстах самостійні і службові частини мови  та вигук.

Обладнання: презентація, підручник, картки

 Тип уроку: урок повторення набутих знань.

 

Перебіг уроку

І Організація класу

  1.  Добрий день, діти!

Прозвучав гучний дзвінок,

Нас він скликав на урок.

Тож часу не гаймо –

Роботу починаймо.

  1. Визначення емоційного стану

На початку з’ясуймо,  з яким настроєм ми прийшли на урок.

Валентине, мені потрібна твоя допомога. Порахуй будь ласка, скільки дівчаток і хлопчиків піднімають руки. Підніміть руки ті, хто має гарний настрій. Наклей стікери біля відповідного собачки. Дякую.

А зараз підніміть руки, хто чомусь засмучений.

Валентине, порахуй

 

ІІ Повторення вивченого.

Ми з вами закінчили вивчення одного з розділів науки про мову. Який це розділ? СЛОВОТВІР.

Що він вивчає?

 ТВОРЕННЯ НОВИХ СЛІВ.

За допомогою яких значущих частин слова можна утворити нові слова?

ПРЕФІКСИ І СУФІКСИ

Які способи творення слів ви пам’таєте?

СУФІКСАЛЬНИЙ, ПРЕФІКСАЛЬНИЙ, СУФІКСАЛЬНО-ПРЕФІКСАЛЬНИЙ,БЕЗАФІСНИЙ, СКЛАДАННЯ ОСНОВ, АБРЕВІАЦІЯ, ПЕРЕХІД З ОДНІЄЇ ЧАСТИНИ МОВИ В ІНШУ

 

ІІІ Оголошення теми мети. Цілевизначення

 Сьогодні ми розпочинаємо вивчення це одного розділу науки про мову. Як він називається, ви дізнаєтесь розв’язавши мовний приклад.

МОПС-ПС+Р+ФОКС-КС+ЛОРД-РД+ГІЯ= МОРФОЛОГІЯ

ЗАПИСКВАННЯ ДАТИ, ТЕМИ

ДЗ П36. Вправа 180. *182

 Я пропоную Вам наступні цілі.

-         повторити усі частини мови;

-         навчитися розрізняти і вирізняти самостійні і службові частини мови;

-         навчитися складати казки, використовуючи усі частини мови.

Відповідно до цілей нашого уроку поставте собі завдання

Сьогодні на уроці я хочу

 IV Вивчення нового матеріалу

Щоб допомогти вам у вирішенні поставлених задач пропоную вам послухати одну казкову історію, зізнаюсь, що я була безпосередньою учасницею згаданих подій. Слухайте уважно й скажіть: Де відбувалися події?

Кого ми зустріли на галявині?

Порахуйте скільки частин мови живе в країні Морфологія?

Я, як і кожен із вас, маю домашнього улюбленця – невеликого лабрадора з кличкою Бела. Дуже вона любить подорожувати. Пішли ми з нею до лісу.

Різні дива бувають на світі... От і ми потрапили в незвичну крану Морфологія. Вийшли на галявину... І раптом під ялинкою побачили невеликий вогник. Зупинилися, прислухаємося, придивляємося...
          Біля маленького вогнища сиділи якісь маленькі істоти, вони про щось тихенько сперечалися. Я почула тоненький голос: "Усі ми, частини мови, буваємо самостійні та службові. Нам нарешті треба визначити, хто з нас найголовніший..."
          З їхньої розмови я дізналася, що самостійні частини мови - це іменник, прикметник, числівник, займенник, прислівник та дієслово. А службові - частка, сполучник, прийменник. А це хтось особливий сидів між ними - це вигук.

Уявляєте яка почалася суперечка? На жаль піднявся сильний вітер і я не змогла почути розмову.

Сподіваюся на вашу допомогу. Я впевнена, що ви мені дасте відповіді на всі запитання?

Де відбувалися події?

Кого ми зустріли на галявині?

Порахуйте скільки частин мови живе в країні Морфологія?

Чому між ними виникла суперечка?

А як ви думаєте: які частини мови мають більше значення?

РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ

Попрацюймо з підручником

До вас на допомогу поспішає експерт. Розгорніть підручники  на С.89-90. Розгляньте матеріал на С. 89 та 90 протягом 2-3 хвилини.

Як поділяються частини мови?

Які належать до іменних?

Яка частина мови називає дію?

Назовіть службоіві частини мови?

Як називається частина мови, яка виявляє почуття?

Вправа.179. 1 читає Еля

  1. Заповнити таблицю.
  2. Виписати словосполучення.

Фізкультхвилинка

3 Робота біля дошки Запишіть словосполучення (6)

4 Інтерактивні вправи

Тренувальні вправи

Якщо ви правильно розподілите частини мови у колонки, то зможете прочитати вислів, підкресливши другу від початку букву.

    Знайомий, один, пахучий, пусто, обов’язок ,два, дев’яносто, вночі, спритний, думка, тридцятий, окуляри, жадібно, сімсот, сумно, світанок, найкращий, вправна, скоро, великий, привабливі, дихання, чудово, вільний.

    Іменник             Прикметник         Числівник    Прислівник       

Чим ви керувалися, розподіляючи слова?

Вправа «Що ми бачимо в ілюмінатор» ( робота в групах) Подивіться у вікно й запишіть

  1. Назвати 5 іменників, назв істот і неістот, яких би ви там бачите
  2. Назвати 5 прикметників на визначення фарб осені
  3. Записати 5 прислівників, які стосуються сьогоднішньої погоди
  4. Записати 5 числівників, які стосуються нашого сьогоднішнього уроку.
  5. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

     Наша подорож закінчується, нам час повертатися на рідну планету. Рефлексія. Вправа «Чарівний МІКРОФОН».

     Передавайте мікрофон один одному і скажіть: що для вас цікавим було на уроці, що ви запам’ятали, чого навчилися?

РЕФЛЕКСІЯ

docx
Додав(-ла)
Кощей Алла
Додано
22 січня
Переглядів
58
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку