Урок "Повторення вивченого про іменник"

Про матеріал
Тема.Повторення вивченого про іменник Мета: -формування предметних компетентностей: закріпити знання ,вміння і навички з теми «Іменник»,розвивати увагу,мислення,учити застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях;розвивати швидкість мислення,кмітливість , увагу;збагачувати словниковий запас дітей;виховувати почуття відповідальності,бережливе ставлення до природи. - формування ключових компетентностей: Уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший; Загальнокультурні:сприяти дотриманню норм культурної поведінки Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань Обладнання:ілюстрації до загадок,схеми для повторення,індивідуальні картки із завданнями, матеріал для виготовлення пано «Іменник».кубики Блума.
Перегляд файлу

Українська мова

 3 клас

Тема.Повторення вивченого про іменник

Мета:

-формування предметних компетентностей:

закріпити знання ,вміння і навички з теми «Іменник»,розвивати увагу,мислення,учити застосовувати набуті  знання у нестандартних ситуаціях;розвивати швидкість мислення,кмітливість , увагу;збагачувати словниковий запас дітей;виховувати почуття відповідальності,бережливе ставлення до природи.

- формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду роботи на інший;

Загальнокультурні:сприяти дотриманню норм культурної поведінки

 Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Обладнання:ілюстрації до загадок,схеми для повторення,індивідуальні картки  із завданнями, матеріал для виготовлення пано «Іменник».кубики Блума.

 Хід уроку

І Організація класу

 Привітання

Пролунав дзвінок,починається урок .

З Божої ласки, з маминої казки,з гомінких пісень.

Добрий день вам.діти .

 -Добрий день.

Пропоную дітям  стати в коло та передати «Квітку настрою»

Діти, весняне сонечко зігріло нас своїми промінчиками  та передало до класу  маленьку  жовту квіточку. Вона схожа на  сонечко.   Ми передамо її із долоньок в долоньки та розсіємо по класу добро.

Я даю тобі цю сонячну квітку,щоб на уроці та протягом дня  вона приносила гарний настрій…

 Щоб урок пройшов не марно ,

треба сісти рівно й гарно.

То ж бо ми часу не гаймо,

працювати починаймо!

ІІ Основна частина

1.Повідомлення теми і мети ,мотивація.

 На сьогоднішньому уроці української мови ми маємо виконати важливе завдання.Будемо  доглядати  ось це деревце.

А що потрібно рослинці для життя?

/Сонячне світло  і тепло ,вода,поживні речовини,повітря/

Ми зміцнемо коріння ,подбаємо про  густу крону,поллємо його рясним дощиком. І якщо робитимемо все правильно,встигнемо виконати всі завдання,має наше деревце зацвісти.

Разом з деревцем  міцнішатимуть і наші знання з вивченої теми.

2.Закріплення матеріалу.

***Отже підживимо коріння дереву./відгадуємо загадки ,виокремлюючи з відгадок букви  складаємо  слово ІМЕННИК/

1. Рудий малесенький звірок 
По деревах стриб та скок. 
Він живе не на землі, 
А на дереві в дуплі. 
ілка)

2 .За ялиною горбок - 
Півмільйона мурашок. 
Працювали день і два, 
Листя, голки і трава. 
Полягали у будівлю. 
Той загал зробив покрівлю. 
Можна звати дім комашник, 
А інакше він - /МУРАШНИК/….

3. Крил не має,скрізь літає

 та ще й куряву здіймає./ВІТЕР/

4. Я найпершим зацвітаю

 білим цвітом серед гаю/ПІДСНІЖНИК/

5Обліпили всі пеньочки
Мами – тата сини й дочки:
Мов гвіздочки всі тоненькі,
Вишукані й чепурненькі.
(Опеньки)

6.Добре   я відома всім

Для комашок – рідний дім,

мною ласують зайчата,

козенята та гусята./Травичка/

 

7. Хтось відкрив на небі душ!

Повно на землі калюж,

і на нас водиця ллється.

Як це явище зоветься?/ДОЩИК/

(прикрашаємо галявинку навколо дерева  предметними малюнками)

Прочитайте слова відгадки:

Білка ,мурашник,вітерець,підсніжник,опеньки,травичка,дощик.

Що в них спільного ?/це все іменники/

Яке зі слів зайве?/білка –назва істоти,всі інші слова –назви неістот/

*** Пограємо в гру «ТАК - НІ»

/вчитель читає істині та хибні твердження стосовно вивченого матеріалу з теми,а учні мовчки піднімають  червону(ні),або зелену(так)цеглинку лего.

 (Повторюємо правило правопису власних і загальних назв іменника,виправляючи помилки на картці:

Чорне       море

Місто       харків

Корова     рябуха

вулиця     центральна

річка         Дніпро

байкар  Леонід  глібов

Доповнюємо пано хмаринками та сонечком)

***Розподілити іменники за числами:

Тільки в однині                   Тільки в множині

Небо двері

Сонце ножиці

Щастя канікули

Радість  ворота

Кохання

*** Робота в парах. Розподілити  іменники за родами ,записати на листочки,прикрасити дереце.

***Гра «Шифрувальник» записати  зашифрований іменник:

1.Ім.,іст.,заг.назва,Ч.р.,Н.в./ведмідь,джміль рак…/

2. Ім.,неіст.,заг.назва,С.р.,Н.в./сонце,море,небо…/

3. Ім.,іст.,власна.назва,Ж.р.,Н.в./Оленка,Лариса Петрівна…/

*** Гра «Веселі кубики».Учні  по черзі кидають кубик ,на кожній грані якого записані питання відмінків,визначають назву відмінка та прикрашають деревце відповідною квіткою.Таким чином повторюємо відмінки.

Деревце зацвіло ,отже ми  знання  гарно закріпили .

ІІІ Підсумок уроку

Учні стають у коло ,по черзі кидають куб,кожна грань якого з незакінченим реченням: Іменники відповідають на питання…

 Іменники мають назви істот та…

 Власні назви пишуться…

 Іменники мають рід-…

 Іменники змінюються за відмінками-…

 Іменники мають число-…

ІV Домашнє завдання. Виконуємо на індивідуальних картках.

docx
Додано
29 червня 2019
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку