Урок № Дата______________ клас_____
Тема: Повторення. Вода. Розчин та його компоненти.
Мета: Навчальна: повторити та закріпити знання здобувачів освіти з порушеннями слуху про воду, розчин та його компоненти; сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати в групах;
Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву, коригувати вимову учнів.
Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху інтерес до вивчення хімії, національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Очікувані результати.
Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:
називати: склад молекули води;
наводити приклади: водних розчинів; формули кислот і основ;
описувати: (за допомогою опорних таблиць) поширеність води у природі, фізичні властивості води;
розрізняти: розчинник і розчинену речовину;
характеризувати: значення розчинів у природі та житті людини;
Формувати такі ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.
Реалізовувати змістові наскрізні лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»
Тип уроку: урок повторення.
Обладнання: підручник, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.
Основні поняття та терміни: вода, розчин, розчинник, розчинювана речовина.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.
Як ти мене чуєш? (Я чую добре).
Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)
Емоційне налаштування на урок.
Вправа: «Банка позитиву»
На столі стоїть банка, на партах в учнів стікери на яких вони пишуть позитивні слова, які починаються на першу літеру їхнього імені.
ІІ. Мовна зарядка
Складання асоціативного куща «Вода»
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Алфавіт»
Учні отримують завдання написати якнайбільше фактів про тему навчання, при цьому кожне слово - факт має починатися з літер алфавіту. Наприклад, вивчення теми «вода»:
АКВА
БОЛОТО
ВОДОПАД
ГІДРОСТАНЦІЯ
ДИСТИЛЯЦІЯ
ЕКОЛОГІЧНО ЧИСТА
ЖОРСТКА
ЗАМЕРЗАЄ ПРИ О°….
IV. Повторення та закріплення знань.
Поклади «+», якщо твердження правильне, « - «, якщо не правильне і поясни чому ти так вважаєш?
- Питна вода має колір, запах та смак.
- Питна сода, цукор та сіль добре розчиняються у воді.
- Щоб швидше розчинився цукор, треба воду охолодити.
- Добре розчиняються у воді такі речовини, як сіль, пісок, цукор, крейда.
- Щоб швидше розчинився пісок, суміш піску з водою треба добре перемішати.
- Речовина буде довше розчинятися у воді, якщо її подрібнити.
- Розчин може бути прозорим та мутним.
2. Робота з словником:
Розчин – це однорідна суміш змінного складу, що складається з розчинника і розчиненої речовини.
Розчинник – речовина, що міститься в розчині в надлишку й перебуває в тому самому агрегатному стані, що й розчин.
Розчинена речовина може перебувати в будь – якому агрегатному стані: твердому, рідкому, газоподібному.
Визначте, які перетворення води описано нижче:
1. А над полем в ту хвилину саме хмаронька пливла. Дощ звичайно пролила...
2. А по долинах, по ярах туманець сизий горнеться...
3. Сонця по вінця та дзвоники сині. На кожній травинці — сонце в росині...
4. Сонце припікало все дужче, калюжі висихали за мить..
5. Ще по ярах біліє сніг і спить озимина. Та вже з гори струмок біжить. До нас прийшла весна.
№ п/п |
Вид перетворення |
Агрегатний стан |
Явище природи |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
5 |
|
|
|
4. Вправа «Продовж речення»
1. Молекула води складається з _____ атомів Оксигену й ___ атома Гідрогену.
2. Вода — _____________речовина на планеті.
3. Молекули води може знаходитися у ___ агрегатних станах.
4. Будь-яка вода замерзає за температури __________ .
5. Температура кипіння води __________ .
6. Речовини стосовно води поділяють на __________та ____________ .
7. У воді розчиняються:___________, ____________, ____________.
Наведи 3 приклади.
8. Нерозчинними у воді є:__________, ___________, _____________.
V. Фізкультхвилинка
Вправа «Австралійський дощ»
Здобувачі освіти з порушеннями слуху по черзі потирають свої долоні , починаючи з першої парти - до останньої, потім плескають по ногам, потім тупотять, а потім тихенько зупиняються з останньої парти - до першої.
5.Робота з підручником.
Виконайте вправи: № 205 ст. 171, № 206 ст. 172
Підручник: П. Попель, Л. Крикля, Хімія 7 клас
6. Перейдіть за посиланням та виконайте вправи:
https://learningapps.org/15575628
https://learningapps.org/18431070
VІ. Підсумок уроку
Рефлексія
Перейдіть за посиланням те дайте відповідь на одне з питань.
VІІ. Домашнє завдання
Перейдіть за посиланням та пройдіть тестування:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5400351