Українська мова (дистанційний урок)
4 клас
Тема. Повторюю все про речення.
Мета: закріплювати та систематизувати раніше вивчений матеріал; формувати поняття про речення за метою висловлювання (розповідні, питальні, спонукальні) та інтонацією (окличні, неокличні) відпрацювати навички інтонування речень різних за метою висловлювання; виробляти вміння знаходити їх у тексті і складати самостійно; формувати вміння встановлювати зв’язок слів у реченні, розвивати зв’язне мовлення; виховувати любов до рідного слова.
Тип уроку: урок закріплення та систематизація знань.
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату в класі.
https://www.youtube.com/watch?v=TFdm1Rzjkgs&ab_channel=CozyRelaxing
(Під час демонстрації відео звучить вступне слово вчителя)
Вступне слово вчителя.
Зима – єдиний час року, коли всі можуть проникнути в казку і вірити в чудеса. У ній є щось загадкове, неймовірно затишне, тихе, легко падаюче на землю. Все навколо покривається білим шаром снігу, створюючи неймовірні відчуття.
Зима – час будувати плани і бачити перспективи.
Зима для того і створена в білих тонах, щоб починати своє життя з чистого аркуша.
Я сподіваюсь, що у вас зараз чудовий настрій і ви налаштувалися на плідну співпрацю зі мною.
( В чаті, за допомогою смайликів, діти демонструють свій настрій).
Для підняття вашого настрою я використала промову. За допомогою якої граматичної конструкції я скористалася? (Речення)
На сьогоднішньому уроці ми повторимо і узагальнимо знання по темі «Речення».
https://answergarden.ch/create/
Сьогодні ми будемо досліджувати речення, які в використовують в різних жанрах творчості.
https://www.youtube.com/watch?v=9NMBgQOU7-I&ab_channel
(Вчитель читає з різною інтонацією вірш, а діти імітують рухи)
За вікном хурделиця,
Білая метелиця…
Вітерець усе біжить,
Не зупиниш. Ні на мить!
Виє, виє, завиває,
Морозенка заганяє.
Щоб не бродив він без роботи,
Малював на вікнах ноти.
https://www.youtube.com/watch?v=9znAKmoG9tg
Звучить пісня Н.Май «Новорічна пісня» (за вікном…)
- А яке за метою висловлювання речення зустрічається в цій пісні? (Спонукальне)
- Чим особливе це речення? (Звертанням).
- Що таке звертання?
- Складіть речення із звертанням.
3. Висновок.
- Так які речення ми зустріли в різних творах?
III. Підсумок уроку.
1. Самооцінювання.
- Я хочу похвалити себе за те, що на сьогоднішньому уроці...
- На уроці мені особливо сподобалося ...
-Знання із сьогоднішнього уроку мені знадобляться ...
- На сьогоднішньому уроці мене здивувало ...
2. Слово вчителя.
Хай сьогодні нам щастить,
Хай нам завтра пощастить,
Хай скоріше буде мир!
Хай завжди усім щастить.
Виписати прислів’я та приказки про зиму. Визначити речення за метою висловлювання і перебудувати розповідне речення в питальне та спонукальне.