Урок . Поява і розселення людини на землі. 5 клас НУШ

Про матеріал
Урок розрахований на проведення як в онлайн- так і в офлайн- режимі з використанням гаджетів. У формі подорожі. На кожному етапі, починаючи з актуалізації знань і закінчуючи підсумками, використовуються методи та прийоми, які дозволяють утримувати увагу, пізнавальний інтерес учнів, розвивати певні навички та компетентності. Під час актуалізації знань відбувається кілька важливих пізнавальних операцій. Учні активно пригадують усе те, що вони вивчали, встановлюють рівень власних знань. Також необхідно викликати зацікавлення, схвилювати, спровокувати учнів міркувати про те, що вони знають. Метою ступеня актуалізації є активізація учня. Для того щоби відбулося повноцінне критичне розуміння учні мають бути активно залучені до навчального процесу. Під час вивчення нового матеріалу використовую відео-урок з заздалегідь поставленими питаннями. Це дозволяє зрозуміти, наскільки діти можуть аналізувати побачене та почуте з нової теми. Учні отримують додаткові завдання. Працюють з історичними картами. Закріплення уроку проведено у формі «Інтерактивна вправа», робота в групах. Працюючи у групах опановують навчальний текст та разом складають «Мапу думок», а потім діляться цією інформацією з іншими. При цьому формуються навички самостійної роботи з пізнавальним матеріалом, розвивають креативність під час визначення форми представлення інформації, а також уміння працювати у групі. В процесі уроку використовую слайди презентації, що підвищує організацію самостійної пізнавальної діяльності учнів із метою поглиблення знань. Виявляє рівень усвідомлення матеріалу. Інноваційні прийоми та методи дають можливість раціональніше використати час уроку, зробити його цікавим, плідним і неповторним. Саме такі моменти навчального процесу сприяють розвитку й підтримці інтересу дитини до предмета, розвивають її творчі прагнення, креативність, роблять більш упевненою в собі та своїх силах.
Перегляд файлу

План-конспект до  уроку

 Вступ  до історії України та громадянської освіти

 

 

Тема: Поява і розселення людини на землі.

 5 клас

Дидактичні задачі та цілі уроку:

-         скласти уявлення про основні теорії походження людини; місце і час появи перших людей; пояснити терміни й поняття «людина вміла», неандерталець, «людина розумна»;

-  розвивати вміння поєднувати інформацію з розповіді вчителя, відео матеріалу й підручника для набуття нових знань; розвивати вміння роботи з історичною картою;

-  виховувати в учнів повагу до представників різних народів, любов до історії України.

Формувати групи компетентностей:

- Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; для розуміння україномовних текстів різних жанрів, вміння переказувати прочитане, висловлювати власну думку в усній та письмовій формі;

- Соціальну та громадянську компетентності для розуміння важливості

вивчення історії своєї  держави; формувати патріотизм та громадську позицію;

-         Математичну компетентність шляхом побудови логічного ланцюжка подій та

встановлення хронологічної послідовності; вміння обчислювати та

перетворювати різні  системи обрахунку часу;

-Інформаційну компетентність для виявлення джерела й авторів інформації;

вміння порівнювати та аналізувати  достовірність джерел;

Очікувані результати для учнів:

Після уроку учні можуть:

- визначити хронологічні межі «Первісної доби»;

- дізнаються де і коли виникли перші люди;

- назвати теорії походження людини на Землі;

- пояснити нові терміни й поняття;

- визначити на карті місце появи перших людей та показати перші стоянки на теренах України;

- вміти висловлювати і захищати власну думку.

          Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-подорож

Обладнання: мультимедійний пристрій, підручник, історичні атласи, зошит,  мультимедійна презентація, відеоматеріали.

 

                                                    

 

 

Хід уроку

 

І. Підготовчий етап.

Організаційний момент.

Слайд 2-3

-         Доброго дня! Ось і настала довгоочікувана весна. Незабаром весняні канікули. Всі трохи втомилися.  Тому,  я пропаную Вам відправитися у гральна-навчальний  центр «Геродот».                                          1 хвилина

Слайд 4

-         Щоб наша подорож була плідною та цікавою давайте згадаємо правила поведінки в онлайн-просторі.  Правила поведінки на онлайн-уроці                                                             

                                                                                                             1 хвилина

 

Мотивація навчальної діяльності.

Слайд 5

Метод «Настрій первісної людини»

-         На зображеннях різні настрої первісної людини. З-за допомогою цих картинок покажіть свій настрій.

 

                                                                                                           1 хвилина

     Актуалізація опорних знань, умінь та уявлень учнів .

Слайд 6.

Вправа «Рюкзак знань»

-         Пропоную взяти  з собою все необхідне, що знадобиться нам під час прогулянки, наш багаж  знань.

Пройти тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8457475

                                                                                                                 4 хвилини

ІІ. Етап цілепокладання

Слайд 7

Метод «Мікрофон».

Пропоную Вам продовжити речення: «Історію вивчають для того, щоб...».                                                                                              2 хвилини

-         Увесь хід історії учені-історики умовно поділили на проміжки – періоди. І назвали історичною періодизацією.

         Періодизація історії людства – умовний поділ історії  на певні хронологічні періоди за схожими ознаками розвитку.

Історію поділяють на: Первісність, Стародавній світ, Середньовіччя, Ранній  Новий час, Новий час, Новітній час.                 1 хвилина

     Оголошення теми, представлення її змісту та очікуваних результатів.

Слайд 8

-         У нашому центрі багато поверхів. З часом ми всі їх відвідаємо.

Але, сьогодні, завітаємо до першого поверху - первісності.

          Слайд 9

Тож темою нашої екскурсії  буде: Поява і розселення людини на землі.

         Слайд 10

Ми дізнаємося:

-         Коли і де  з’явилася людина;

-         Ознайомимося з теоріями походження людини на землі;

-         Створимо «Мапу думок»

-         Навчимося працювати з історичною картою;

Слайд 11

На вході всім буде надана «Бонусна карта». Набравши певну  кількість балів ви зможете  отримати титул.

«Бонусна карта»

Робота з

Відео-уроком 

Робота з текстом підручника.

Створення

«Мапи думок»

Робота з картою

Робота з історичними джерелами

Я був активним та уважним, висловлював власну думку, працював творчо

0-2

0-3

0-2

0-2

0-3

 

 

 

 

Всього

балів:

 

                                                                                                           3 хвилини

          ІІ. Основна частина

               Вивчення нового матеріалу.

Слайд 12

-         Від появи людини минули мільйони років. За цей час життя людини неймовірно змінилося. Ви зможете в цьому переконатися здійснивши мандрівку в історичному часі за допомогою відео-уроку «Поява і розселення людини на землі».

-         Запрошую Вас у історичний кінозал.

-         Під час перегляду, поміркуйте,   спробуйте відповісти на питання: Чому людину завжди цікавило питання її походження? Які ви знаєте ідеї щодо походження людини?

Перегляд  і обговорення відео - урока.                                    10 хвилин

               Слайд 13

Фізхвилинка  «Танець первісної людини»                                               

                                                                                                    1 хвилина                                    

                                                                                                                         

 

 

           Осмислення знань і умінь.

           Робота у групах.

           Слайд 14

-         Наступні двері перед нами відкриває «Книгарня». Пропоную вам об’єднатися в дослідницькі групи для роботи з матеріалами параграфа. Кожна група переходить за своїм посиланням.

1. Відкрийте свій підручник с. 121. Опрацюйте навчальний текст параграфа 22.

2. Складіть  мапу думок  «Первісна доба» у Jamboard https://jamboard.google.com/d/19Xh2jolp6yLhep_doZ33gfB5vUzdmQQi3aLm81ou0UE/edit?usp=sharing

3. Презентуйте свою роботу.                                                     8 хвилин

Робота з історичною картою.

Слайд 15

- Історія існує не тільки у часі, а у просторі. Заходимо скоріше до «Картотеки».

     Перед вами карта. Уважно її розгляньте.  На якому континенті з’явилися  ймовірні осередки перших людей? Коли це відбулося? Які чинники вплинули на появу людей у цих регіонах? Свої дослідження напиши у зошиті.

     Склади хронологічну задачу. Наприклад: скільки років минуло від появи першої людини на Землі.

Слайд 16    

     Первісна людина на території України з’явилась майже 1 мільйон років тому. Залишки діяльності найдавніших  людей були знайдені у багатьох містах. Пропоную відправитися до місць перших стоянок і більше дізнатися про це. https://padlet.com/anna76bambulya/padlet-9i0bliiijafgk1gl

Робота з картою на дошці Padlet. Учні разом  розглядають карту. Зачитують інформацію про  стоянки перших людей.

Виконують завдання:

1. За допомогою карти визначте, які види давніх людей жили на різних стоянках, знайдених в Україні.

2. Уважно розгляньте карту, знайдіть і покажіть стоянки первісних людей на території нашої держави.

                                                                                                        5 хвилин

Слайд 17

    - А ось ще двері на цьому поверсі. Це кімната - Музей. В ній зібрані артефакти первісної доби, знайдені на стоянках. Це і кам’яні знаряддя праці, і наскальні малюнки, і браслет з кістки мамонта. Роздивіться їх уважно.                                                                                           1 хвилина

Слайд 18

  -  З якою метою, на вашу думку, на сучасних українських грошах зображають події далекого минулого нашої країни? Відповідь учнів.

                                                                                                          2 хвилини.

 

ІІІ. Підсумковий етап

Підведення підсумків уроку.

Слайд 19

Ось дістала кінця наша подорож до гральна-навчального центру «Геродот».  

Пропоную Вам  зазирнути за останні двері і пограти в  онлайн-гру: https://wordwall.net/uk/resource/53769927/історія/поява-і-розселення-людини-на-землі-періодизація Посилання вчитель кидає в чат.                                                                                           

                                                                                                               2 хвилини

Рефлексія.

-         Молодці! У Вас все вийшло добре!

Вправа  «Дискусійний клуб»

Дайте відповіді на питання:

-         Якого часу сягає історія людства?

-         Що відомо про найдавніших людей?

-         Коли з’явилися пралюди на українських землях?

                                                                                                                          2 минути

         Оцінювання.

-         Заповни «Бонусну карту» та визнач свій титул.

Домашнє завдання.

1.Опрацювати - § 22 підручника, виконайте ( на вибір – завдання 2 або 3)

2.Зобразити  первісну людину та  зробити фото.

                                                                                                                             1 минута

 

 

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
122
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку