Урок позакласного читання
Тема: « Мамо, люба, добра, мила…»
Мета: Вдосконалювати навички свідомого виразного читання вміння переказувати;
розширити і поглибити знання учнів про значення матері в житті людини;
формувати у дітей культуру почуттів;
виховувати шанобливе ставлення до матері.
Відкритий урок для мам.
Урок позакласного читання
Тема: « Мамо, люба, добра, мила…»
Мета: Вдосконалювати навички свідомого виразного читання вміння переказувати; розширити і поглибити знання учнів про значення матері в житті людини; формувати у дітей культуру почуттів; виховувати шанобливе ставлення до матері.
Хід уроку:
І. Організація класу.
-Добрий день,діти, шановні гості. Радо вітаю всіх у нашому класі.
Діти, прослухайте пісню, а прослухавши скажите про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці ?
Звучить пісня «Пісня про рушник» автор слів Андрій Малишко.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.Діти, я запропонувала вам намалювати малюнки на тему « Якою я бачу весну?» Ці малюнки ми почепили на виставку.
Також на сьогоднішньому уроці ви зачитаєте уривки із творів , які ви складали про мам.
2.) Слухання уривківучнівськихтворів «Цілую руки матері»:
- «Кожна дитина любить свою маму. Для мене вона — найкраща у світі людина, яка мене розуміє і завжди допомагає в усьому. Моя мама дуже добра та ласкава. Ніхто так не турбується за свою дитиною, як вона. Зі мною завжди її ласка та ніжність. Я не уявляю собі життя без неї...»
- «Мама з тобою з перших днівжиття, вона співає першу колискову. Перше ваше слово було «мама». Перші кроки у житті вам допомоглазробитисаме вона. І ми вдячніїй за це. Не можевирости великою людиною той, хто не любить своєїмами, хто погано ставиться до неї. Ми завждив боргу перед нашими ненями...»
- «Хай стане більше у вашомусерці добра і ласки до своєїмами, ніжності й тепла. Адже у кожного вона одна, у кожного — прекрасна...
3.)Всі ви любити своїх матусь і дуже лагідно до них звертаєтеся. Я пропоную вам продовжити речення:
- Я називаю свою маму…(відповіді дітей)
2. Образ матері у творах українських поетів.
У всі часи мати була ідеалом і відомі українські поети говорили про неї такі слова.
Мамо, люба, добра, мила...
Як іще тебе назвать?
Це ж для мене ти пошила
Зшовкуплаття голубе
Тименічитаєш книжку,
Хочешрозумунавчить.
Мамині руки — щедрі, робочі —
Втоми не знають з ранку до ночі
Вранці, коли ще усі спочивають,
Сонце, напевно, вони піднімають.
Мамині руки — ніжні і милі —
Воду ранкову з криниці носили.
Поглянь ти на мамині руки
Які вони добрі й пестливі:
Тебе забавляли — ой, чуки-чук-чуки! —
Щоб дні тобі слались щасливі.
Теплі й ласкаві руки у мами —
Літнєпроміннянагадують нам.
Нічогокращогонемає,
Як тая мати молодая
Зсвоїмдитяточкоммалим.
Які відомі поети писали про матусь?
Свято матусь ми святкуємо навесні, коли пригріває ясне сонечко, а якщо його немає ми його закликаємо.
Закличка
ІІІ. Повідомлення теми уроку
На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо над казкою яку написала Марія Пономаренко.
Подивіться на портрет цієї чудової людини, та послухайте про неї коротеньку розповідь:
Марія Пономаренко — автор понадп'ятдесятизбірок казок, віршів, п'єс, вистав. У творах автора цікавісюжети, образи, чималоїхприсвяченонайголовнішійтемі — родині.
НародиласяМаріяАнтонівна Пономаренко (МаріяАнтонівна Григоренко) 8 березня 1945 році в «незвичайномумісці, на хуторі з дев’ятибудиночківміж селами Калинівка і Левків. Усьогосімкілометріввід Житомира в селянськійсім’ї. Коли Маріїбуло десять років, батьки переїхали до Житомира, де майбутняпоетесанавчалась.
Свою першу казочку «Подарунок» написала у 28 років
Талановитийписьменник для малечі – довірливийспіврозмовник. Твори такого митця не залежуються на поличкахкнигарень і бібліотек. До таких дитячихписьменниківналежитьМарія Пономаренко. Віршіпоетеси у простій для дитячогосприйманняформінавчаютьмалятважливим речам: любити маму й тата, дбайливоставитись до рідноїприроди, змалечкупрацювати.
МаріяАнтонівнаподарувалаУкраїнічотириавторськічитанки — «Подарунок», «Жайвір», «Усміхнений сонях», «Сонячнакраїна».
ЇЇ твори для дітей, в першу чергу відтворюють християнську мораль: чесність, порядність, виховують любов до батьків, до рідної землі, до України, сприяють формуванню інтелектуально-розвинутої особистості кожної дитини, популяризації книги та дитячого читання.
У лютому 2011 року Марії Антонівні Пономаренко присуджено літературну премію імені Лесі Українки за твори «Жайвір», «Сонячна країна — моя Україна», «Усміхнений сонях».
- Про що йдеться в її книгах?
2. Робота над казкою
Саме з цією казкою ми познайомимося сьогодні.
1)Зачитайте заголовок казки із різною інтонацією:
здивування,
радість,
щастя,
сум.
2) Гра «Передбачення»
- Як ви думаєте про що йтиметься у цій казці?
- Послухайте уважно, я розпочну читати казку ,а ви, продовжите, яка тема цієї казки?
3) Читання казки.
- Чи правильно ви здогадалися про що йдеться у казці?
- Яка мета казки?
4) Словникова робота
- Зачитайте слова записані на дошці
(Діти читають слова та пояснюють їх значення)
Клопоти, чепурили, метушилися, зніяковіло, лозяний.
- З якими новими словами познайомилися?
7)Самостійне читання та поділ твору на логічно завершині частини
Складання плану
Ді ти, для чого ми складаємо план твору?
8)Гра « Хто читає швидше»
Знайдіть і прочитайте поданні речення:
Дехто змінював вбрання…
У цей день на головній лісовій галявині…
Йому теж хотілося…
На горбочку…
Це моя перша весна…
Подарунки малят були справді напрочуд гарні…
Ми тут порадилися…
Не забуду…
9) Добір прикметників до іменників:
- Які частини мови найчастіше зв’язуються між собою?
- Пропоную вам відшукати в тексті прикметники до поданих іменників:
Галявина (лісова, головна)
Свято (мамине)
Подарунок (найкращий)
Подарунки (гарні)
Мисочки (розфарбовані)
Рушнички (вишивані)
Для чого потрібні прикметники в нашій мові?
10.) Інсценізація казки
-Які дійові особи у казці?
-Як називається розмова між двома особами?
Читання в особах
- Хто головні герої казки?
11.) - Про яку дорогоцінну, рідкісну квітку розповідає нам авторка у цій казці?
- Чому вона дорогоцінна?
- Які рідкісні весняні квіти ви знаєте?
- Як потрібно поводитись з цими квітами?
- Як поводити себе на природі навесні?
ІV. Підсумок уроку
Якщо залишиться час в підсумку можна скласти сенкан «Мама»