До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Урок позакласного читання 4 клас

Про матеріал

Урок позакласного читання

Тема: « Мамо, люба, добра, мила…»

Мета: Вдосконалювати навички свідомого виразного читання вміння переказувати;

розширити і поглибити знання учнів про значення матері в житті людини;

формувати у дітей культуру почуттів;

виховувати шанобливе ставлення до матері.

Відкритий урок для мам.

Перегляд файлу

Урок позакласного читання

Тема:  « Мамо, люба, добра,  мила…»

Мета: Вдосконалювати навички свідомого виразного читання вміння переказувати; розширити і поглибити знання учнів про значення матері в житті людини; формувати у дітей культуру почуттів; виховувати шанобливе ставлення до матері.

Хід уроку:

І. Організація класу.

-Добрий день,діти, шановні гості. Радо вітаю всіх у нашому класі.

 

Діти, прослухайте пісню, а прослухавши скажите про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому уроці ?

 

Звучить пісня «Пісня про рушник» автор слів Андрій Малишко.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.Діти, я запропонувала вам намалювати  малюнки  на тему « Якою я бачу весну?»   Ці малюнки ми почепили на виставку.

Також на сьогоднішньому уроці ви зачитаєте уривки із творів , які ви складали про мам.

 

2.) Слухання уривківучнівськихтворів «Цілую руки матері»:

- «Кожна дитина любить свою маму. Для мене вона — найкраща у світі людина, яка мене розуміє і завжди допомагає в усьому. Моя мама дуже добра та ласкава. Ніхто так не турбується за свою дитиною, як вона. Зі мною завжди її ласка та ніжність. Я не уявляю собі життя без неї...»

 

 - «Мама з тобою з перших днівжиття, вона співає першу колискову. Перше ваше слово було «мама». Перші кроки у житті вам допомоглазробитисаме вона. І ми вдячніїй за це. Не можевирости великою людиною той, хто не любить своєїмами, хто погано ставиться до неї. Ми завждив боргу перед нашими ненями...»

 

- «Хай стане більше у вашомусерці добра і ласки до своєїмами, ніжності й тепла. Адже у кожного вона одна, у кожного — прекрасна...

 

3.)Всі ви любити своїх матусь і дуже лагідно до них звертаєтеся. Я пропоную вам продовжити речення:

- Я називаю свою маму…(відповіді дітей)

2. Образ матері у творах українських поетів.

 

У всі часи мати була ідеалом  і відомі українські поети говорили про неї такі слова.

  •  М. Познанська:

Мамо, люба, добра, мила...

 Як іще тебе назвать?

Це ж для мене ти пошила

Зшовкуплаття голубе

Тименічитаєш книжку,

Хочешрозумунавчить.

 

  •  Василь Грінчак:

 Мамині руки — щедрі, робочі —

 Втоми не знають з ранку до ночі

 Вранці, коли ще усі спочивають,

 Сонце, напевно, вони піднімають.

 Мамині руки — ніжні і милі —

 Воду ранкову з криниці носили.

  •  В. Бичко:

 Поглянь ти на мамині руки

Які вони добрі й пестливі:

 Тебе забавляли — ой, чуки-чук-чуки! —

 Щоб дні тобі слались щасливі.

  •  Олексій Стариков:

Теплі й ласкаві руки у мами —

Літнєпроміннянагадують нам.

  •  Т. Шевченко:

Нічогокращогонемає,

Як тая мати молодая

Зсвоїмдитяточкоммалим.

 

Які відомі поети писали про матусь?

Свято матусь ми святкуємо навесні, коли пригріває ясне сонечко, а якщо його немає ми його закликаємо.

 

Закличка

 

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

На сьогоднішньому уроці ми попрацюємо над казкою яку написала Марія Пономаренко.

  1. Коротка інформація про письменницю

 

Подивіться на портрет цієї чудової людини, та послухайте про неї коротеньку розповідь:


Марія Пономаренко — автор понадп'ятдесятизбірок казок, віршів, п'єс, вистав. У творах автора цікавісюжети, образи, чималоїхприсвяченонайголовнішійтемі — родині.
НародиласяМаріяАнтонівна Пономаренко (МаріяАнтонівна Григоренко) 8 березня 1945 році в «незвичайномумісці, на хуторі з дев’ятибудиночківміж селами Калинівка і Левків. Усьогосімкілометріввід Житомира в селянськійсім’ї. Коли Маріїбуло десять років, батьки переїхали до Житомира, де майбутняпоетесанавчалась.

Свою першу казочку «Подарунок» написала у 28 років

Талановитийписьменник для малечі – довірливийспіврозмовник. Твори такого митця не залежуються на поличкахкнигарень і бібліотек. До таких дитячихписьменниківналежитьМарія Пономаренко. Віршіпоетеси у простій для дитячогосприйманняформінавчаютьмалятважливим речам: любити маму й тата, дбайливоставитись до рідноїприроди, змалечкупрацювати.

МаріяАнтонівнаподарувалаУкраїнічотириавторськічитанки — «Подарунок», «Жайвір», «Усміхнений сонях», «Сонячнакраїна».

ЇЇ твори для дітей, в першу чергу відтворюють християнську мораль: чесність, порядність, виховують любов до батьків, до рідної землі, до України, сприяють формуванню інтелектуально-розвинутої особистості кожної дитини, популяризації книги та дитячого читання.
У лютому 2011 року Марії Антонівні Пономаренко присуджено літературну премію імені Лесі Українки за твори «Жайвір», «Сонячна країна — моя Україна», «Усміхнений сонях».

 

  • Діти з якою письменницею ми познайомилися сьогодні?

 

  • Де вона народилася?

 

- Про що йдеться в її книгах?

 

  • Назви яких  книг ви запам’ятали?

 

  • Яку  першу казку написала письменниця?

 

2. Робота над казкою

Саме з цією казкою ми познайомимося сьогодні.

 

1)Зачитайте заголовок казки із різною інтонацією:

здивування,

радість,

 щастя,

сум.

 

 2) Гра «Передбачення»

-  Як ви думаєте про що йтиметься у цій казці?

 

-  Послухайте уважно, я розпочну читати казку ,а ви, продовжите, яка тема цієї казки?

3) Читання казки.

 

 - Чи правильно ви здогадалися  про що йдеться у казці?

    - Яка мета казки?

 

4)  Словникова робота

 

- Зачитайте слова записані на дошці

(Діти читають слова та пояснюють їх значення)

 

Клопоти, чепурили,  метушилися, зніяковіло, лозяний.

 

- З якими новими словами познайомилися?

 

7)Самостійне читання та поділ твору на логічно завершині частини

 

Складання плану

 

  1. Настала весна
  2. Клопоти звірів
  3. Засмучений зайчик
  4. Розмова зайчика  з проліском
  5. Подарунок для мами
  6. Перемога у конкурсі

 

Ді ти,  для чого ми складаємо план твору?

 

   8)Гра « Хто читає швидше»

 

Знайдіть і прочитайте поданні речення:

Дехто змінював вбрання…

У цей день на головній лісовій галявині…

Йому теж хотілося…

На горбочку…

Це моя перша весна…

Подарунки малят були справді напрочуд гарні…

Ми тут порадилися…

Не забуду…

 

9) Добір прикметників до іменників:

 

- Які частини мови найчастіше зв’язуються між собою?

- Пропоную вам відшукати в тексті прикметники до поданих іменників:

Галявина (лісова, головна)

Свято (мамине)

Подарунок (найкращий)

Подарунки (гарні)

Мисочки (розфарбовані)

Рушнички (вишивані)

 

Для чого потрібні прикметники в нашій мові?

 

10.) Інсценізація казки

 

-Які дійові особи у казці?

-Як називається розмова між двома особами?

Читання в особах

 

- Хто головні герої казки?

 

11.) - Про яку дорогоцінну, рідкісну квітку розповідає нам авторка у цій казці?

- Чому вона дорогоцінна?

- Які рідкісні весняні квіти ви знаєте?

- Як потрібно поводитись з цими квітами?

- Як поводити  себе на природі навесні?

 

ІV. Підсумок уроку

  • Що автор хотів сказати нам у цьому тексті?
  • Чому мати для кожного з нас є сокровенним, щирим, добрим, світлим, святим?
  • Чи завжди ми з чемністю ставимось до своїх нень?
  • Чим пояснити,  що Батьківщину, де народилися і виросли, теж називаєте матінкою?
  • Що ви побажаєте своїм мамам?

 

Якщо залишиться час  в підсумку можна скласти сенкан «Мама»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
21 січня
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку