урок позакласного читання

Про матеріал
 Формування предметних компетентностей: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; формувати в учнів уявлення про емоційний характер описаних у вірші картин; формувати вміння визначати стан за словами в тексті; удосконалювати читацькі вміння; розвивати уяву, увагу, мислення, зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас школярів; викликати інтерес до читання літературних творів; виховувати любов до художнього слова, любов до природи.  Формування ключових компетентностей:  Уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати і виконувати відповідні дії, контролювати і оцінювати свої результати;  Комунікативної:удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;  Інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературне читання4 клас«Осінні акварелі Ліни Костенко». Краса і почуття, які викликає осінь. Осінь, наповнена звуками і кольорами.«Красива осінь вишиває клени…» «Осінь, ось вона, осінь…»

Номер слайду 2

Ранкова зустріч. Гра «Доброго ранку! Доброго дня!»Гра «Осінь – чарівниця»

Номер слайду 3

Очікувані результати

Номер слайду 4

Мовленнєва розминка. Гра «Звуконаслідування»Вітерець у лісі – …Повзе вуж у траві -…Прилетів жук - …Заспівав комарик - …Прилетів птах - …Запихкав їжачок - …Дзюркоче вода у струмочку - …Забриніла бджілка - …

Номер слайду 5

Робота над чистомовкою. Ець – ець – ець – подув сильний вітерець,Аї – аї – аї – облітає листя в гаї,Го – го – го – ми збираємо його,Ас – ас – ас – принесемо його в клас.

Номер слайду 6

Гра «Знайдіть «зайве» слово» Грак , синиця, сова, лисиця, шпак, горобець. Вовк, лисиця, ведмідь, корова, лось. Коза, корова, кінь, порося, черешня.

Номер слайду 7

Гра «Пеньки»КОТИККОТИККОШИККОТИККОТИКБІЛКАГІЛКАБІЛКАБІЛКАБІЛКАЩУКАЩУКАЩУКАЩОКАЩУКА

Номер слайду 8

Загадка. В зеленім лісі побував. Якийсь художник – і поволіДерева перефарбував. У золотисто – жовтий колір. Ти хто такий? – я здивувавсь,-Чому тебе не бачив досі?То придивися, - хтось озвавсь, -І ти тоді побачиш …

Номер слайду 9

Осінні аквареліЛіни Костенко

Номер слайду 10

Ліна Костенко«Красива осінь вишиває клени»

Номер слайду 11

Слухання вірша «Красива осінь вишиває клени…»

Номер слайду 12

Робота над змістом вірша- У які кольори осінь пофарбувала клени?- Чому кленам хочеться інших фарб?- А кому байдуже, якими стануть дерева?- Якими словами поетеса передала красу осені?- Чому осінь красива, а настрій вірша невеселий?- Які почуття викликав у вас вірш?- Що ви уявляли, слухаючи його?

Номер слайду 13

П’ють листя. Красива вишиваєПобудем просить Прекрасні надкльованіСловникова робота

Номер слайду 14

Кра * сива про * сить Кле * ни ви * ший. Виши * ває жов * тим. Черво * ним зеле * ним Вті * хи Ро * си Са * ди Воро * ни

Номер слайду 15

Гра «Бджілки»Фронтальна робота над віршем. Робота над ілюстрацією до вірша

Номер слайду 16

«Осінь, ось вона, осінь…»

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Словникова робота. Брама – великі ворота, переважно при монументальних спорудах

Номер слайду 21

ЗАДОЩИЛОЗАХЛЮПАЛОЗАМИКАЛАПОКЛОНИВСЯСЕРПСЕРПЕНЬПЕРЕПІЛОЧКИВІДЛІТАЮЧИКОНЦЕРТЧЕМОДАНЖУРАВЛИНІЧОРНОГУЗ

Номер слайду 22

ДЯКУЮ

Перегляд файлу

 

Мета:

  •      Формування предметних компетентностей: продовжити ознайомлення учнів з поезією Ліни Костенко; формувати в учнів уявлення про емоційний характер описаних у вірші картин; формувати вміння визначати стан за словами в тексті; удосконалювати читацькі вміння; розвивати уяву, увагу, мислення, зв’язне мовлення учнів; збагачувати лексичний запас школярів; викликати інтерес до читання літературних творів; виховувати любов до художнього слова, любов до природи.
  •      Формування ключових компетентностей:
  •      Уміння вчитися: формувати здатність сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати і виконувати відповідні дії, контролювати і оцінювати свої результати;
  •      Комунікативної:удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, уміння налагоджувати взаємодію під час роботи в групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;
  •      Інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію.

Тип уроку:  набуття нових знань

Форма проведення: інтегрований

Міжпредметні зв’язки : літературне  читання, українська мова, трудове 

                  навчання

Обладнання: ілюстрації про осінь, запис вірша Ліни Костенко «Красива

                осінь  вишиває клени…», картки – блискавки, чистомовка, картки зі

                словами для читання, загадка про осінь

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організація класу. Створення позитивного настрою на урок

1. Ранкова зустріч.

Гра «Доброго ранку, гарного дня!»

  •          Мені дуже хочеться побажати доброго ранку всім і кожному з вас. Пограймо в гру  «Доброго ранку, гарного дня!». Я  промовлятиму слова  «Доброго ранку, гарного дня!» і називатиму когось із вашого класу. Ті, кого я назву, у відповідь помахають мені рукою.
  •          Доброго ранку, гарного дня всім дівчаткам.
  •          Доброго ранку, гарного дня всім хлопчикам.
  •          Доброго ранку, гарного дня тим, хто встиг уже посміхнутися.
  •          Доброго ранку, гарного дня тим, хто має гарний настрій.
  •          Доброго ранку, гарного дня тим, кому сумно.
  •          Доброго ранку, гарного дня тим, кому цікаво, що ми будемо робити.

Гра «Осінь – чарівниця» ( метод кубика Блума)

  •          Назви  основні ознаки осені
  •          Чому осінь називають щедрою?
  •          Придумай декілька назв осінніх квітів
  •          Поділись, які дари  осені можна знайти у лісі?
  •          Поясни, чому осіннє листя змінює колір?
  •          Запропонуй прислів’я та приказки  про  осінь

ІІ. Очікувані результати.

  •          У кожного з вас на парті сонячні промінчики. На них ви напишете, що ви очікуєте від нашої зустрічі. Я теж напишу своє очікування. Хто справився, прикріпіть до сонця його промінчик.

ІІІ. Мовленнєва розминка

Гра «Звуконаслідування»

  • Вітерець у лісі – ш – ш – ш
  • Повзе вуж у траві – с – с – с
  • Прилетів жук – ж – ж – ж
  • Заспівав комарик –з –з –з
  • Прилетів птах – шух – шух – шух
  • Запихкав  їжачок – пих – пих – пих
  • Дзюркоче вода у струмочку – дз   – дз–дз
  • Забриніла бджілка – дж – дж – дж

Робота над чистомовкою

Ець – ець – ець – подув сильний вітерець,

Аї – аї – аї -  облітає листя в гаї,

Го – го – го – ми збираємо його,

Ас – ас – ас – принесемо його  в клас.

Вправи на формування  швидкості реакції на слово

Гра «Знайдіть  «зайве»  слово».

Грак, синиця, сова, лисиця, шпак, горобець.

Вовк, лисиця, ведмідь, корова, лось.

Коза, корова, кінь, порося, черешня.

Гра «Пеньки»

КОТИК                   БІЛКА                ЩУКА

КОТИК                   ГІЛКА                ЩУКА

КОШИК                  БІЛКА               ЩУКА

КОТИК                   БІЛКА               ЩОКА

КОТИК                   БІЛКА                ЩУКА

ІV. Мотивація  навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку

Відгадайте загадку

                   В зеленім лісі побував

                   Якийсь художник – і  поволі

                   Дерева перефарбував

                   У золотисто – жовтий колір.

              -   Ти  хто такий? – я здивувавсь –

                  Чому тебе не бачив досі?

       - То придивися, - хтось  озвавсь,-

         І ти тоді побачиш …(осінь)

Робота над змістом загадки?

- Про які ознаки осені йдеться у загадці?

- Які ще ознаки осені ви знаєте?

- Сьогодні ми дізнаємося, як описує осінь у своїх віршах Ліна Костенко

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

1. Слухання аудіо запису вірша Ліни Костенко «Красива осінь вишиває 

     клени»

2. Читання вчителем вірша

Робота над змістом вірша

- У які кольори  осінь пофарбувала клени?

- Чому кленам хочеться інших фарб?

- А кому байдуже, якими стануть дерева?

- Якими словами поетеса передала красу осені?

- Чому осінь красива, а настрій вірша невеселий?

- Які  почуття викликав у вас вірш?

- Що ви уявляли, слухаючи його?

3.Словникова робота

Читання колонок слів на одному видиху

П’ють                     листя

Красива                  вишиває

Побудем                 просить

Прекрасні               надкльовані

Вправа на читання на розширення кута зору

 

 

           Кра   *  сива                               про    *   сить

   Кле           *        ни                      ви             *       ший

Виши          *            ває             жов              *            тим

Черво          *            ним         зеле                 *               ним

 

               Вті   *   хи

        Ро           *      си

     Са              *         ди

Воро               *            ни

4. Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання вірша учнями

  1.     Читання «дощиком»
  2.     Гра «Диктор телебачення»

5. Фронтальна робота над віршем

- Знайдіть у вірші  спонукальні речення.

- З якою інтонацією ви їх прочитаєте?

- Знайдіть іменники, вжиті у множині.

- Провідміняйте одне з них на вибір (робота в групах)

6. Робота за ілюстрацією

- Розгляньте ілюстрацію до цього вірша.

- Що зобразив художник? Які кольори він використав?

- Який настрій вони створюють? Як передають характер твору?

- Яким рядкам вірша відповідає ілюстрація?

7. Слово вчителя

      Осінь вишила клени в різнокольорові листочки. І ми з вами сьогодні вберемо клен у такі самі листочки.

  •          Виготовлення кленових листочків способом ори гамі
  •          Діти вішають листочки на дерево

На згадку про нашу зустріч хочу подарувати вам

осіннє  сонечко. Дякую вам за працю.

8. Робота над віршем «Осінь, ось вона, осінь…»

1. Виразне читання вірша вчителем

- Які картини поставали  у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

2. Словникова робота

Брама – великі ворота, переважно при монументальних спорудах

  1. Читання слів у колонках

Задощило                       серп                        концерт

Захлюпало                     серпень                   чемодан

Замикала                        перепілочки            журавлині

Поклонився                   відлітаючи               чорногуз

  •          Що спільного у словах першої колонки?
  •          Назвіть спільнокореневі слова серед слів другої колонки
  •          Доберіть синоніми до слова ЧОРНОГУЗ
  1. Продовження роботи над віршем

1)Читання вірша учнями

2)Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

- Як поетеса описує початок осені?

- Що роблять комахи?

- Що сказано про цвіркунів і перепілочок?

- Якими словами поетеса описує відліт чорногузів?

- Прочитайте питальні речення.

- З яким почуттям їх слід читати?

5. Читання вірша учнями (ланцюжкове)

6. Гра «Віднови вірш». Прийом «Незакінчене речення»

       Вже брами літа замикає осінь.

       Задощило. Захлюпало. Серпень  випустив серп.

      Цвіркуни й перепілочки припинили концерт.

     Чорногуз поклонився лугам і садам.

      Відлітаючи в Африку,  пакував чемодан.

     Де ж ти, літо, поділось? Куди подалось?

    Осінь, ось вона, осінь.

    Осінь, ось вона, ось.

    Осінь брами свої замикала вночі,

Погубила у небі журавлині ключі.

VІ. Підсумок уроку.

Прийом «Мозковий штурм»

  •          Твори якого автора ми сьогодні читали?
  •          Пригадаймо назви цих творів.
  •          Чи сподобалися вам вірші?
  •          Чим саме сподобались?
  •          Що вам запам’яталося?
  •          Що найбільше сподобалося?
  •          Чи сподобався наш урок?

VІІ.  Домашнє  завдання

Виразно читати вірші, один на вибір вивчити напам’ять ( ст.53,54)

 

 

 

 

 

zip
Пов’язані теми
Літературне читання, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
21 березня
Переглядів
17
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку