Урок позакласного читання "Казка вчить, як на світі жить"

Про матеріал
Матеріал допоможе закріпити вміння учнів розрізняти народну й літературну казки; пiдтримувати iнтерес дiтей до казки; на прикладі казкових героїв, презентованих у творах, плекати доброту, любов, доброзичливе ставлення один до одного; підтримувати інтерес до казки; викликати бажання творити добро. Пробуджувати бажання читати казки самостiйно.
Перегляд файлу

Пiдготувала вчитель початкових класiв

 комунального закладу

«Навчально – виховний комплекс №2

(середня школа І-ІІІ ступенів –

дошкільний навчальний заклад)

м. Покров Дніпропетровської області»

Мудраченко Свiтлана Анатолiївна

Клас: 2-Б

Урок №30
                                   Лiтературне читання

Тема: Урок позакласного читання. «КАЗКА ВЧИТЬ, ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ»

Мета: - навчальна: закріплювати вміння розрізняти народну й літературну казки; пiдтримувати iнтерес дiтей до казки;                                       розвивальна: розвивати навички самостійної, індивідуальної та колективної роботи, креативне мислення, пам’ять та спостережливiсть; ·                виховна: виховувати в учнів бережливе ставлення до книжок; на прикладі казкових героїв, презентованих у творах, плекати доброту, любов, доброзичливе ставлення один до одного; підтримувати інтерес до казки; викликати бажання творити добро. Пробуджувати бажання читати казки самостiйно.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, книжкова виставка, ілюстрації до казок, картки iз завданнями, презентацiя до уроку.

Тип уроку: Урок - вiкторина

Епіграф:

«Казка кличе нас у мандри, велить бути у житті сміливим і мудрим, долати перешкоди й біди і не забувати добра світового»

(В. Шевчук)

ХІД УРОКУ

І.   Організаційно - мотиваційний етап.

Вступне слово вчителя

Ось почули ми дзвiнок.                                                                                                                 Вiн покликав на урок.                                                                                                        Кожен з вас вже постарався –                                                                                                   До уроку приготувався.                                                                                                           Тож девiз тепер згадаймо                                                                                                                     I урок вже починаймо.

Сл. 1 Девiз:                                                                                                                           Красиво розповідаємо,                                                                                                                               Чiтко відповiдаємо,                                                                                                                       Мову свою розвиваємо.                                                                                                                                                                                                             

  1. Чистомовка

- Додайте останнє слово.

За-за-за – замекала …

Зу-зу-зу – прив’язали ми …

Зо-зо-зо – йди сюди, …

Зе-зе-зе – дiд їй сiно …

Зi-зi-зi – є, що їсти, цiй …

Зи-зи-зи – буде молоко нам вiд …

  1. Розчитування 

Сл.2  Вправа на розширення кута зору

Каз

Каз

Каз

Каз

Каз

Каз

ка

ати

кар

ковий

очка

итися

 

 

 

 

 

- Яке слово зайве? Чому?

3.  Робота над деформованим реченням-прислiв’ям  

Сл. 3

Казка

вчить,

як на

свiтi

жить

- Скласти прислiв’я з розрiзаних карток.

- Пояснiть це прислiв’я.

II. Повiдомлення теми уроку.       

Сьогодні у нас незвичайний урок; У казку ми з вами зробимо крок.

Із казкою ви зустрічались не раз. І знову вона завітає до нас.

IІІ. Актуалiзацiя опорних знань.

Казка.     Я - казка мудра. Хочу вам сказати,

               Що не із брехеньок я пустих.

Казка - наче той горіх.

Ти попробуй розкуси – Знайдеш стільки в нім краси

Стільки мудрої породи, Стільки вигадки і правди!

- Дякую, дорогі другокласники, що ви запросили мене на урок. Я прийшла до вас не сама, а із своїми друзями - казковими героями

Інсценування: (під музику заходять учні, перевдягнені в героїв українських народних казок: Пан Коцький, Коза-Дереза, Івасик-Телесик)

Казка.  ( вказуючи на Пана Коцького)

Це кого ми зараз бачим?

Дуже хтось знайомий наче,

Вигляд справді парубоцький,

Зветься казка ця ...(«Пан Коцький»)

Пан Коцький. (тримає в лапі рукавичку).

Любі діти, як я йшов,

На дорозі це знайшов.

Це ж хатинка невеличка.

Ми у казці... («Рукавичка»)

Коза- Дереза. Ой, тримайте, ой, не можу, -

          Я примхлива, знає кожен...

          Можу й не вередувати

          Дайте тільки пострибати.

Казка. Хто до нас прийшов у хату

          Такий примхливий і пихатий?

          Вередлива то коза.

          Ми у казці...(«Дереза»).

Івасик Телесик. Хто на гусячих крилах

            Прилетів до мами й тата,

            Був міцний, бо їв кулешик?

            Це відомий всім... («Телесик»)

Учитель. Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути. Сьогодні під час уроку, ми не тільки відчуємо казки, а поринемо у світ уяви та фантазії.

- Діти, спробуймо повторити з вами те, про що говорили на попередніх уроках.

1.      Що називається казкою?

2.      Якi бувають казки?

3.      Які казки називаються авторськими? Народними?

4. Наведiть приклади народних казок.

5. Яких козкарiв ви знаєте?

ІV. Казкова вiкторина

Учитель. Справді, казка — це диво. Вона дає нам привід для роздумів, повчає, приносить багато радості. Щоб вам було цікаво, ми будемо проводити конкурси, вікторини, ігри. Будьте уважними.

Конкурс «Літературний пінг-понг»

(Учень з кожної команди називає літературного героя, а представник від груп (по черзі) – инших героiв цiєї казки):

·         Колобок  - … (Зайчик, …)

         Лисичка  – … (Вовк).

·         Горобець – … (Билина).

·         Іван-Царевич – … (Василина Прекрасна).

·        Пан-Коцький – … (звiрi)

         Дiд – ( Баба)

Вікторина «Впізнай казку, героя»

Робота в групах

Учень з кожноi групи задає загадки казкових героїв iншим групам. Пiсля правильної вiдповiдi на екранi з’являється зображення казкового героя.

  1. «Я вирiшив просто подорожувати свiтом i не знав, що все так станеться. Я гадав, що всi так само добрi, як мої бабуся i дiдусь. Але виявилось, що у цьому свiтi мешкають i злi, i жорстокi, i хитрi. (Сл.4. Колобок)

 

2.       «Я знав, що все так закiнчиться. Мрiяв, звичайно, щоб хто-небудь у менi оселився… Але їх оселилося так багато, що я просто не витримав i завалився…» (Сл. 5. Теремок)

3. «Оце так хвiст у цiєї мишки! Не зрiвняти його анi з кулаком бабусi, анi з кулаком дiдуся. Й треба було ж цiй мишцi вибiгти у найнеслушнiший час. Лежало б я на виднотi, зараз би всi дивувалися з мене… » (Сл. 6. Яйце)

4. «Вiдверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває кiт. Бо в нього кiгтi. Вiн iздряпав, розiрвав усi мої устiлки…» ( Сл. 7. Кiт у чоботях)

Конкурс «Острів порятунку».

ПРЕЗЕНТАЦІЯ

«Ти мене знаєш?»

Учитель.Бачу, всі казкові персонажі присутні сьогодні на уроці. (Стукіт у двері. Заходить старшокласник, одягнений Листоношею, який приніс телеграми. Вчитель читає, а потім здивовано.) Оце так, здається, не всі «герої» завітали до нас. Переді мною телеграми-вибачення, але без підписів. Здогадайтесь, хто надіслав нам телеграми (учитель читає тексти телеграм, що написані на картках):

Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят». (Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят») Сл.8

«Соромлюся своєї гидкої зовнішності». (Гидке каченя з однойменної казки Г.–К. Андерсена). Сл. 9

«Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники». (Падчерка з казки С. Маршака «Дванадцять місяців»). Сл. 10

 «Вибачте, змушена виконувати всю хатню роботу».(Падчерка з казки «Попелюшка») Сл. 11

Конкурс «Казкове фотолото»

Інтерактивна вправа «Робота в групах». На столах розкладено розрізані картинки з різних казок. Діти повинні якомога швидше зібрати картинку до однієї казки та iнсценiвкою показати її iншим группам. Iнсценiзацiя уривка казки. (Маски вибирають на столi у вчителя.)

         Конкурс «Казкова реклама»

А зараз казкова реклама

Діти, на урок ви принесли свою улюблену казку.  Прорекламуйте казку, яку б ви хотіли запропонувати читачам, подиiлiться своїми враженнями вiд неї.

V. Пiдсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон» 

Казки вчать бути... обережним, добрим, попереджувати своїх друзів про небезпеку, чемним, відвертим, щирим, любити прекрасне, бути вірним у почуттях.

Інтерактивна оправа «Рефлексія»  

Гра «Продовж речення».      

- На уроцi менi найбiльше сподобалось…                                                                                                                  - Я вчився…                                                                                                                                                                                       - Я дiзнався..                                                                                                                                                                             - Менi хотiлося б ще…                                                                                                                                                     - Казка вчить нас…

 

docx
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку