Урок позакласного читання «Той, що творить добро, творить саме життя».

Про матеріал
Тема. «Той, що творить добро, творить саме життя». Мета. Ознайомити зі світом позитивних та негативних емоцій; учити учнів проявляти доброту, співчуття, турботу про інших; розвивати мислення, почуття відповідальності за свої вчинки; виховувати віру в силу добра.
Перегляд файлу

Тема.  «Той, що творить добро, творить саме життя».

Мета. Ознайомити зі світом позитивних та негативних емоцій; учити учнів проявляти доброту, співчуття, турботу про інших; розвивати мислення, почуття відповідальності за свої вчинки; виховувати віру в силу добра.

Форма проведення:інтегрований урок літературного читання, музичного мистецтва та трудового навчання.

Обладнання:плакат з різним настроєм людини, плакати з висловами відомих людей про добро; паперове сонечко-модель уроку, таблиця «Чесноти доброї людини», «Квітник Доброти», різнокольорові пелюстки, макети будиночків.

Методи і прийоми:криголам «Сонечко», вправа «Гронування», гра-творчість «Заселимо будиночки»,створення «Квітника Доброти», вправа «Речення з відкритим кінцем», «розсипанка».

 

                                          ХІД   УРОКУ

І. Організація класу.

      - Я всміхаюсь сонечку!

 

      - Здрастуй золоте!

 

      - Я всміхаюсь квіточці!

 

      - Хай вона росте!

 

      - Я всміхаюсь дощику!

 

       - Лийся, мов з відра!

 

       - Людям усміхаюся, зичу їм добра!

 

 

      ІІ. Повідомлення теми. Психологічне налаштування.

  •                   Сьогодні я хочу подарувати вам урок Доброти. Зобразила я його у вигляді моделі Сонечка. У нього добрі очі, добра посмішка, добре серце. Разом із Сонечком ми будемо відчувати лише радість, задоволення.

Девізом нашого уроку будуть такі слова:

  • Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

Хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Вправа «Гронування».

         Робота в групах.

         (На дошці прикріплено картку із словом «Усмішка». Такі ж картки 

        отримує кожна група.)

   -    Діти, обговоріть в групах і напишіть всі слова та ідеї, які виникли у вас

        відносно  цього поняття .   

        (Учні записують слова та фрази на картках і прикріплюють їх на дошці

        ключового слова .)    

                                          УСМІШКА

люди     мир     довкілля

  радість    захоплення

любов    симпатія    задоволення

  взаєморозуміння   спільні інтереси

позитивна енергія

 

  • Яким пишним стало гроно калини . Його прикрасили слова,

що виражають всі почуття і уявлення про значення усмішки в повсякденному житті  людей.

  • Посмішка – це втілення доброго настрою. Щаслива людина завжди

 

посміхається. Посмішка – вияв доброзичливості до інших. Вона –

 

немов пароль «Я – гарна людина! Ти – гарна людина! Життя

 

прекрасне!». До того, хто може щиро посміхнутися завжди тягнуться

 

люди. Похмурий вираз обличчя відштовхує. Щиру посмішку дарує

 

світлий настрій душі. Отже, добро починається з усмішки.

 

2. Гра – творчість «Заселимо будиночки»

 

Робота на дошці.

 

-Спробуємо заселити два будиночки емоціями. В перший поселимо

 

позитивні, які допомагають нам жити, а в другий – негативні, які

 

пригнічують наше здоров’я.

 

(Учні по черзі прикріплюють до будинків картки з записаними

 

емоціями.)

 

-Якими кольорами зображені позитивні емоції?             

 

-А якими негативні?

3. Криголам «Сонечко».

  • Відчуйте в собі тепло, доброту.
  • Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра і «передайте» її однокласнику. Подаруйте щиру посмішку один одному. Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою Добра й мудрих і вічних казок.

 

4. Народна мудрість

Вправа «Знайди кінцівку»

- Подивіться уважно на дошку і знайдіть закінчення прислів’я.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Роби добро – не кайся, робиш зло – зла і сподівайся.

Все добре пам’ятай, а зла уникай.

Живи, добро звершай, та нагород за це не вимагай.

Добре серце, як сонечко в небі

.

- Які прислів’я, приказки про добро ви ще знаєте?

 

5.Твір-роздум «Добро»

-Готуючись до сьогоднішнього уроку деякі учні підготували твори-роздуми «Добро».

6.Гра «Так чи ні»

Тема: Якщо ти добра людина, то повинна

  1. Захищати слабшого.

2.  Насміхатися з чужого горя.

     3. Допомагати тим, хто цього потребує.

4.Ділитися тим, що в тебе є.

5.Ображати інших.

6. Робити якусь справу не за похвалу.

7. Шанувати працю інших.

8. Бережно відноситися до оточуючого середовища.

 

7.Хвилинка фантазії

- Давайте трішки пофантазуємо.

 

- Якщо б довас прийшов чарівник, що б ви попросили у нього :

- гарну зовнішність, красивий одяг, подарунки, чуйне серце чи ще щось?

8.Творче завдання  «Квітник Доброти».

        На дошці розміщена таблиця

 

«Чесноти доброї людини»

Довіра         – (фіолетовий),                                   вірність            – (оранжевий)

чуйність      – (зелений)                                         взаєморозуміння – (жовтий)

чесність       – (голубий)                                        співчуття          – (синій)

щедрість      – (рожевий),                                       повага              – (червоний)

 

  • Діти, у кожного із вас на парті лежать різнокольорові пелюстки. Виберіть 5 основних, на вашу думку, понять, які найбільш притаманні добрій людині. Створіть квітку Доброти, та посадіть її у нашому «квітнику».

(Діти виготовляють різнокольорову квітку і розміщують її на  «Квітнику Доброти», зображеному на дошці.)

  • Подивіться, як розквітли «квіточки – чесноти», який красивий наш квітник.  

9. Презентація «Добро»

- Чому вчить нас цей фільм?(За добро відплачують добром.)

ІV. Підсумок уроку.

Вправа «Незакінчене речення»

  • Закінчіть речення: «Добра людина – це …»
  • Із слів «розсипанки» складіть вислів:

 

 

 

 

 

 

 

«Людина повинна жити так, щоб комусь було від цього радісно»

 

Людина починається з добра,

Із ласки і великої любові,

Із батьківської хати і двора,

З поваги, що звучить у кожнім слові.

 

Людина починається з добра,

Із світла, що серця переповняє,

Ця істина, як світ, така стара,

А й досі на добро нас надихає.

 

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити —

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у Світ добро творити.

 

 

  • Зараз  виконаємо  пісню «На добро».
  • На пам'ять про  наш урок я хочу подарувати кожному з вас правила доброти.Я впевнена, що кожен з вас стане хорошою, чуйною, доброю людиною.

 

doc
Додано
1 жовтня 2021
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку