Урок позакласного читання у 4 класі. Казки зарубіжних письменників.

Про матеріал
Урок позакласного читання у 4 класі. Повторення прочитаних казок зарубіжних письменників
Перегляд файлу

  Урок позакласного читання у 4 класі        

 

 Тема: Казки зарубіжних письменників.

 

Мета: Вчити свідомо сприймати художні тексти, визначати головну думку в прочитаному творі, зацікавити учнів творчістю зарубіжних письменників, розвивати допитливість, кмітливість, винахідливість, виховувати почуття колективізму і взаємодопомоги.

 

Обладнання: Виставка творів зарубіжних письменників, дитячі малюнки до прочитаних казок, малюнки казкових замків, квіти – троянди і лілеї, медалі для нагородження, мультимедійна дошка.

 

                                        Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

Вчитель: Я нічого не можу зрозуміти, я прийшла на урок позакласного читання у свій клас, а тут таке діється…

( Діти сидять не за партами, а на стільцях, декілька учнів в костюмах казкових героїв).

 

Учень: А ми сьогодні хочемо потрапити у казку, прожити життям казкових героїв.

 

ІІ. Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів.

 Вчитель: Я згодна. А щоб потрапити у казку давайте згадаємо:

  • Який твір ми називаємо казкою?
  • Які бувають казки?
  • Які види казок ви знаєте?
  • І сьогодні на уроці ми зустрінемося з казками зарубіжних письменників.
  • Що ж ви чекаєте від цієї зустрічі?

( З’являється фея)

Фея: За лісами, за морями відчиняє сонце брами,

 А за брамами отими чарівними, золотими

Диво – казка походжає, нас гостинно припрошає

До веселої господи, де від заходу до сходу

Щастям повняться простори,

Де зникають біль і горе,

Де чарівнії жар – птиці

З квітів п’ють нектар – водицю.

Де Телесика гусятко мчить додому на крилятках,

Де хитресенька лисичка всім дарує небелички.

А розпатлана Яга всіх не любить, всіх страха.

А маленька мишка сіра ріпку витягти зуміла,

Мир богатирі пильнують, все за зміями полюють.

Диво – диво – дивина – ця чарівна сторона.   

 

  • Увага! Увага! У нашому класі з’являється два королівства – королівство Троянд і королівство Білої Лілеї.

 ( Клас ділиться на дві групи)

  • Вам надаються завдання, які покажуть ваші знання казок. Чим більше правильних відповідей, тим гарнішим буде ставати ваше королівство!

 

ІІІ. Робота з виставкою книг і малюнків.

  1. Бесіда

Вчитель: Я бачу, діти, що вам дуже хотілося потрапити у казку. Ви прочитали багато казок, намалювали до них малюнки, принесли до школи багато прекрасних книг. Тут і казки братів Грімм, казки Ганса Крістіана Андерсена, Шарля Перро.

Але хотілося звернутися до ваших малюнків. ( Діти розповідають до якої казки малюнки).

 

  • Ви прочитали тільки невеличку частинку книг, які існують на землі. Але в нашому класі є учні, які більшість свого вільного часу проводять за книгою. І вони створили невеличкий рекламний ролик про деякі книжки.

 

Учень: Ви прочитали багато казок, але мені хочеться, щоб у вашому житті зявилася ще одна чудова книжка «Чарівник країни Оз». Автором цього твору є ЛайменФренкБаум. Казка «Чарівник країни Оз» вперше опублікована в 1900 році. Вона набула такої популярності, що письменнику прийшлося написати ще тринадцять її продовжень.

Маленька дівчинка Дороті із своїм песиком Тотошею опиниться в незнайомій країні. Що чекає на дівчинку в чужому краю? Які риси характеру допоможуть подолати їй труднощі? Надзвичайні пригоди маленької Дороті чекають своїх читачів на сторінках популярної книги.

Учениця: Я впевнена, що багато хто із вас із захопленням спостерігав за пригодами Мауглі, дивлячись фільм або мультфільм. Але коли ти відкриваєш цю чудову книжку, ніякий перегляд кінофільму не може замінити прочитане. 15 історій про Мауглі Редьярда Кіплінга користуються неймовірною популярністю, хоч їм уже більше ста років. – Ми з тобою однієї крові – ти і я! Ці слова допомогли вижити в джунглях, і з людського дитинча, за яким полює тигр – людожер, перетворився в мудрого вожака Вільної Стаї

( Отримують троянду і лілею).

ІV. Обговорення прочитаних творів.

  1. Вікторина «Чи знаєте ви письменників?»

Вчитель: Ви читали літературні казки і зараз ми побачимо, чи добре ви знаєте авторів казок.

Спочатку завдання королівству Троянд.

  • Хто написав казку «Снігова королева»  ( Г. Х. Андерсен).

 

  • Автор « Вінні Пух та всі- всі – всі» ( Алан Мілн).
  • « Пеппі довга панчоха» ( АстрідЛіндгрен).
  • «Казка про рибака і рибку» ( О. С. Пушкін).

 

 

  • А зараз завдання королівству Білої Лілеї.

 

  • Казка « Кіт в чоботях». ( Шарль Перро).

 

  • Хто автор трилогії про Незнайка? ( Микола Носов).

 

  • Х то автор казки « Мауглі» ( Редьярд Кіплінг).

 

  • « Казка про золотого півника» ( О. С. Пушкін).

 

 ( За правильну відповідь отримують троянду або лілею і прикрашають ними замки).

 

  • Другий тур вікторини «Як добре ви знайомі з героями казок».

Завдання королівству Троянд

  • Найкращий друг ВінніПуха? ( П’ятачок).
  • Ким стало гидке каченя з казки Андерсена? ( Лебедем).
  • Що попало Каю в око? ( Шматочок дзеркала).
  • Товариш Чебурашки? ( Крокодил Гена).
  • Наречений Дюймовочки? ( Кріт).

Завдання королівству Білої Лілеї

  • В якому місті жив Незнайко? ( В Квітковому).
  • Як звали лисицю – подружку кота Базіліо? ( Аліса).
  • Лікар, який лікував усіх звірів? ( Айболить).
  • Красива дівчина з прекрасним голосом, яка живе в морі? ( Русалонька).
  • Батько Буратіно? ( Тато Карло).

Фізкультхвилинка.

 – Попелюшка.

Вчитель: Серед  нас знаходиться героїня однієї казки. Але вона чомусь сумна. Як ви гадаєте, чому? Давайте повернемо їй кришталевий черевичок. А вона нам віддячить за це.

VІ.Переплутанка.

Вчитель: Поки ми з вами відпочивали, хтось переплутав назви казок і тепер герої не можуть повернутися додому. Перед вами переплутані назви казок, яка команда швидше виправить помилки. Напишіть правильні назви казок.

Жовта шапочка ( Червона шапочка).

  1. Загіпнотизована красуня ( Зачарована красуня).
  2. Королева на горошині ( Принцеса на горошині).
  3. Ослик – горбоконик ( Коник Горбоконик).
  4. Гидке курча ( Гидке каченя).

VІІ. Робота з прислів’ями.

Вчитель: Казка – вигадка, та в ній зміст повчальний розумій.

Перед вами прислів’я, які виражають головну думку казки. Прочитайте їх.

 ( Діти читають по черзі). Згадайте назви казок, яким відповідають ці прислів’я. І не забувайте, що ми квітами прикрашаємо наші замки.

  • Друзі пізнаються в біді.
  • Роботящі руки гори вернуть.
  • Тіло в золоті, а душа в болоті.
  • У кого серце вовче, той їсть кого хоче.
  • Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
  • Де сила не візьме, там розум допоможе.

ІХ. Читання уривків казок.

Перед вами казки з уривками з казок. Зараз королівство Троянд зачитує уривок з казки, а королівство Білої Лілеї серед карток знаходить продовження цього уривку, зачитує його, називає назву казку і автора. А потім навпаки.

Х. Підсумок уроку.

Вчитель: Закінчується наша зустріч. Погляньте, як ви прикрасили свої замки. Але я маю надію, що наша дружба з казкою, з книгою не закінчиться ніколи.

 Ми не говоримо казці «Прощавай», а скажемо «До побачення, до нових зустрічей!».

docx
Додано
15 серпня 2019
Переглядів
5994
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку