Урок позакласного читання у 4 класі
Тема: Казки зарубіжних письменників.
Мета: Вчити свідомо сприймати художні тексти, визначати головну думку в прочитаному творі, зацікавити учнів творчістю зарубіжних письменників, розвивати допитливість, кмітливість, винахідливість, виховувати почуття колективізму і взаємодопомоги.
Обладнання: Виставка творів зарубіжних письменників, дитячі малюнки до прочитаних казок, малюнки казкових замків, квіти – троянди і лілеї, медалі для нагородження, мультимедійна дошка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вчитель: Я нічого не можу зрозуміти, я прийшла на урок позакласного читання у свій клас, а тут таке діється…
( Діти сидять не за партами, а на стільцях, декілька учнів в костюмах казкових героїв).
Учень: А ми сьогодні хочемо потрапити у казку, прожити життям казкових героїв.
ІІ. Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів.
Вчитель: Я згодна. А щоб потрапити у казку давайте згадаємо:
( З’являється фея)
Фея: За лісами, за морями відчиняє сонце брами,
А за брамами отими чарівними, золотими
Диво – казка походжає, нас гостинно припрошає
До веселої господи, де від заходу до сходу
Щастям повняться простори,
Де зникають біль і горе,
Де чарівнії жар – птиці
З квітів п’ють нектар – водицю.
Де Телесика гусятко мчить додому на крилятках,
Де хитресенька лисичка всім дарує небелички.
А розпатлана Яга всіх не любить, всіх страха.
А маленька мишка сіра ріпку витягти зуміла,
Мир богатирі пильнують, все за зміями полюють.
Диво – диво – дивина – ця чарівна сторона.
( Клас ділиться на дві групи)
ІІІ. Робота з виставкою книг і малюнків.
Вчитель: Я бачу, діти, що вам дуже хотілося потрапити у казку. Ви прочитали багато казок, намалювали до них малюнки, принесли до школи багато прекрасних книг. Тут і казки братів Грімм, казки Ганса Крістіана Андерсена, Шарля Перро.
Але хотілося звернутися до ваших малюнків. ( Діти розповідають до якої казки малюнки).
Учень: Ви прочитали багато казок, але мені хочеться, щоб у вашому житті з’явилася ще одна чудова книжка «Чарівник країни Оз». Автором цього твору є ЛайменФренкБаум. Казка «Чарівник країни Оз» вперше опублікована в 1900 році. Вона набула такої популярності, що письменнику прийшлося написати ще тринадцять її продовжень.
Маленька дівчинка Дороті із своїм песиком Тотошею опиниться в незнайомій країні. Що чекає на дівчинку в чужому краю? Які риси характеру допоможуть подолати їй труднощі? Надзвичайні пригоди маленької Дороті чекають своїх читачів на сторінках популярної книги.
Учениця: Я впевнена, що багато хто із вас із захопленням спостерігав за пригодами Мауглі, дивлячись фільм або мультфільм. Але коли ти відкриваєш цю чудову книжку, ніякий перегляд кінофільму не може замінити прочитане. 15 історій про Мауглі Редьярда Кіплінга користуються неймовірною популярністю, хоч їм уже більше ста років. – Ми з тобою однієї крові – ти і я! Ці слова допомогли вижити в джунглях, і з людського дитинча, за яким полює тигр – людожер, перетворився в мудрого вожака Вільної Стаї
( Отримують троянду і лілею).
ІV. Обговорення прочитаних творів.
Вчитель: Ви читали літературні казки і зараз ми побачимо, чи добре ви знаєте авторів казок.
Спочатку завдання королівству Троянд.
( За правильну відповідь отримують троянду або лілею і прикрашають ними замки).
Завдання королівству Троянд
Завдання королівству Білої Лілеї
Фізкультхвилинка.
– Попелюшка.
Вчитель: Серед нас знаходиться героїня однієї казки. Але вона чомусь сумна. Як ви гадаєте, чому? Давайте повернемо їй кришталевий черевичок. А вона нам віддячить за це.
VІ.Переплутанка.
Вчитель: Поки ми з вами відпочивали, хтось переплутав назви казок і тепер герої не можуть повернутися додому. Перед вами переплутані назви казок, яка команда швидше виправить помилки. Напишіть правильні назви казок.
Жовта шапочка ( Червона шапочка).
VІІ. Робота з прислів’ями.
Вчитель: Казка – вигадка, та в ній зміст повчальний розумій.
Перед вами прислів’я, які виражають головну думку казки. Прочитайте їх.
( Діти читають по черзі). Згадайте назви казок, яким відповідають ці прислів’я. І не забувайте, що ми квітами прикрашаємо наші замки.
ІХ. Читання уривків казок.
Перед вами казки з уривками з казок. Зараз королівство Троянд зачитує уривок з казки, а королівство Білої Лілеї серед карток знаходить продовження цього уривку, зачитує його, називає назву казку і автора. А потім навпаки.
Х. Підсумок уроку.
Вчитель: Закінчується наша зустріч. Погляньте, як ви прикрасили свої замки. Але я маю надію, що наша дружба з казкою, з книгою не закінчиться ніколи.
Ми не говоримо казці «Прощавай», а скажемо «До побачення, до нових зустрічей!».