Урок позакласного читання «У пошуках скарбів»

Про матеріал
Матеріал дасть змогу узагальнити набуті знання у нестандартній формі; розвивати усне мовлення учнів; формувати читацькі смаки; виховувати зацікавленість в отриманні нових знань. До уроку додаємо презентацію - частину 2. Вірш авторський.
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

«У пошуках скарбів»

(за книгою Олеся Ільченка «Олесь Ільченко про Леонардо Давінчі, Карла Ліннея, Жуля Верна, Джона Рокфеллера, Лесю Українку, Уїнстона Черчилля»)

Тип уроку: урок-звіт про зібрані матеріали.

Мета уроку: узагальнити набуті знання у нестандартній формі; розвивати усне мовлення учнів; формувати читацькі смаки; виховувати зацікавленість в отриманні нових знань.

Заінтегровано компоненти: українська та світова література, образотворче мистецтво, музика, географія.

Перебіг уроку.

  1. Організаційний момент.

Вчителька:

Життя таке чудове,

Сонечко так сяє.

Дитина неодмінно

Талант якийсь та має.

Збираймося ж до гурту,

Мандрівники малі.

Скарбів є ще чимало

У матінки Землі.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя. Працюючи над чудовою книжкою Олеся Ільченка із серії «Життя видатних дітей» ви сподіваюсь, дійшли висновку, що справді таки кожна дитина талановита по своєму.

Ось ви, мої майбутні капітани,

 Матроси із іскринкою в очах,

Скарби читацькі по світах збирали,

Готуючись і свій колись прокласти шлях.

Ви розподілилися на групи у пошуках читацьких скарбів, віддаючи перевагу своїм смакам та уподобанням та у майбутньому плануючи подолати шлях.

Чи художника – винахідника, чи письменника – фантаста, чи поета – філософа, а може й навіть Нобелевського лауреата. Тож давайте перевіримо дитячий світ який з героїв книги Олеся Ільченка вас захопив найбільше.

  1. Бліц – вікторина для шукачів скарбів «Бурштинове намисто» (розподіл за творчими групами) «Чий портрет?» Завдання: зберіть три разочка намиста за ключовими словами.

Ключові слова №1: 15 квітня 1452 рік. Флоренція. Нотаріус. Селянка. Франциск І.

Франція. Картини. Ліра. Першим дав відповідь на запитання чому ж небо блакитне. Винахідник. Амбідекстер. «Тайная вечеря». Леонардо да Вінчі (Демонстрація портрету).

Отже, за ключовими словами вам вдалося коротко розповісти історію цієї, людини в історії людства. Всі, хто мріє своє життя пов'язати з мистецтвом живопису та присвятити незвичайним винаходам, збирайтеся у творчу під назвою «Художники – винахідники»

Ключові слова №2.

Лютий 1828 року. Нант. Адвокат. Олександр Дюма – батько «П'ять тижнів на повітряній кулі». Технічні відкриття майбутнього: підводний човен, акваланг, телебачення, космічні подорожі. Мандрівник. 77 років. 60 творів. Капітани. Вчені. Жуль Верн.

(Демонстрація портрета)

Ну а хто мріє стати письменником – фантастом, мандрівником і створити свою історію в історії людства пов'язану із цією розповіддю, об'єднуйтесь у творчу групу під назвою «Письменники – фантасти»

Ключові слова №3.

25 лютого 1871 рік. Новоград – Волинський. Олена Пчілка. 5 років - музичні твори. 12 років – починає друкуватися. 10 іноземних мов. 19  років – власний підручник «Давня історія східних народів». Подорож до моря. Чудові картини. Косачів.

Так , це Леся Українка (Демонстрація портрету). Чия мрія пов'язання з бажанням йти шляхом віршування та опанування істин життя, збирайтеся у творчу групу «Поети – філософи».

  1. Інтерактивна справа «скарбниця запитань»

Завдання: перед вами три «Інтелектуальні скриньки». У кожній з  них перлини – запитання на звання «Найуважніший читач». Перемагає група, яка відгадала таємниці найбільшої кількості перлин знання визначається членами кожної творчої групи за результатами роботи.

«Інтелектуальна скринька» для груп

«художники - винахідники»:

  1. Що дуже цікавило хлопчика Леонардо? (Робота скульпторів, художників, ковалів)
  2. Хто відкривав хлопчику оточуючий світ?(Дядько Франческо).
  3. З чого ж почав своє навчання майбутній вдатний художник? (Зі спостережень над живою природою).
  4. Про що ж мріяв художник Леонардо? (Стати художником).
  5. На що ж тоді існувала мода у Флоренції? (На читання).
  6. Який майстер погодився взяти хлопчика за учня? (Андреа Верроккіо).
  7. Про що ще мріяв хлопчик? (Винайти щось надзвичайне).
  8. Що незвичайного, побачив хлопчик у майстерні? (Як майстер приготував розчин для гіпсової маски із теплої води та крейди).
  9. Якою рукою переважно писав хлопчик? (Лівою).
  10. Коли ж його майстер - вчитель зламав свого пензля? (Коли хлопчик зобразив ангела, найгарнішого з усіх).
  11. Яким музичним інструментом він володів віртуозно? (Лірою).
  12. На яке ж запитання щодо кольорової гами вдалося відповісти саме йому? (Чому ж небо блакитне?).

Інтелектуальна скринька для творчої групи «поети - філософи»:

  1. З ким ділилася своїми думками у листах маленька Леся? (З Михайлом Драгомановим).
  2. Про кого він розповідай їй у своїх листах? (Про Віктора Гюго та Івана Тургенєва, з якими спілкувався у Парижі).
  3. На кого більш всього була схожа дівчинка? (На батька).
  4. Що ж так різко у десять років змінило життя Лесі? (Замерзла та захворіла дивлячись як святять воду на Водохрещу).
  5. Що вже вміла робити дівчинка у 5,5 та 6 років? (Читати, грати на фортепіано, доглядати за квітником).
  6. А ще чим здивувала татуся? (Подарувала йому власноруч вишиту вишиванку).
  7. Що запам’ятала Леся відпочиваючи з братом в Жаборицях? (Озеро, легенди волинського краю).
  8. Який вірш присвятила Леся тітоньці Олені Антонівні? («Ні, я хочу крізь сльози сміятись»).
  9. А ким стала для Лесі ще одна тітонька Олександра Антонівна? (Професійним вчителем музики).
  10. Хто розробив для неї різнобічну та ґрунтовну програму? (Її матуся).
  11. Якими мовами разом з братом оволоділа у Києві? (Латиною та давньогрецькою).
  12. Під яким віршем та у якому журналі надрукованому вперше Леся замість прізвища написала псевдонім Українка? (Львівський журнал «Зірка», вірш «Конвалія»).

Інтелектуальна скринька для творчої групи «письменники - фантасти»:

  1. Коли у маленького Жуля з’явилося бажання побачити дивні острови, тропічні ліси та ріки? (Коли почув захоплюючі оповідання про далекі екзотичні країни людей, які зверталися по юридичну допомогу до його батька та дідуся).
  2. Що ж дізналися про першу таємницю  в житті Жуля, з ким вона була пов’язана? (У п’ять років батьки віддали хлопчика у так званий приватний дитячий садок пані Санбер, поведінка її здавалася досить таємничою, бо вона видалася вдовою капітана який безвісті пропав у далеких морях. Уява Жуля запрацювала пречудово).
  3. Успіхів у вивченні яких предметів відмітили вчителі школи – семінарії Сент – Станіслав? (У вивченні географії,при написанні творів, музики, а також латини та давньогрецької мови).
  4. Де він навчався потому? (Став навчатися у ліцеї, вчителі були ним задоволені).
  5. Де найбільше полюбляли гуляти брати Верни? (У морському порту та його околицях).
  6. Як Жуль і Поль Верни дізналися про історію англійця, який зміг вибратися з незалюдненого острова? (Від одного з моряків, культового бороданя, яким полюбляв згадувати бідолаху, який здогадався кинути у море добре закорковану пляшку з цидулкою щодо місця свого перебудування).
  7. З ким найчастіше спілкувалися брати у порту? (З юнгами).
  8. Образа на кого стала поштовхом до того, що Жуль виявив бажання стати юнгою на шхуні «Кораллі», який відпливав до Вест – Індії? (У 11 років Жуль звернув увагу на дівчинку з рідного Кароліну, а вона відверто кепкувала з нього).
  9. Хто став йому у нагоді? (Юнга Жак та його товариш Луї).
  10. Що ж чекало на нього під час його першої подорожі? (Батько перехватив бідолагу та зняв його зі шхуни, вдома йому всипали «березової каші», а потім посадили на хліб та воду, а матері він дав обітницю мандрувати тільки у мріях).
  11. Хто ж відкрив перед ним світ літературних салонів після його переїзду до Парижа з метою вивчитися на юриста? (Його рідний батько з боку матері).
  12. Хто ж по праву оцінив письменницький талант Жуля? (Видавець Етцель, їх співпраця тривала достатньо довго).
  1. Інтерактивна вправа «Діамант». Підсумок уроку.

Слово вчителя. З далекої подорожі Читацьким Всесвітом, мої чудові шукачі скарбів, ви привезли і бурштинове намисто, і багато білих та горяних перлин, а я впевнена у тому, що найкоштовнішою прикрасою, дорогоцінним діамантом у скриньці скарбів  нашого уроку стала книга Олеся Ільченка «Життя непересічних дітей». Люди, про яких ви сьогодні так багато дізналися, у дитинстві були справжніми мрійниками, а головне дуже цілеспрямованими особистостями. Бажаю і вам у майбутньому прославити свою країну, свій народ.

 Завдання: скласти чотиривірш присвяту на честь представників своєї творчої групи та її герою за книгою Олеся Ільченко.

 Побажання від творчої групи «художники - винахідники»:

Із далекої Флоренції хлопчина

Світу таємниці дарував

Винахідники, художники невпинно

Відкривайте світу свій талант!

Побажання від творчої групи «письменники - фантасти»:

Всіх, для кого думка має крила,

Напинайте мрій своїх вітрила

Як хлопчина з Нанта в мандри вирушайте.

Про своє майбутнє ви з дитинства дбайте!

Побажання від творчої групи «поети - філософи»:

Волинський ліс, озера, луки, квіти

Вона життя любила, як всі діти.

Маленька Леся – ті по праву Українка

І наші вірші залунають скоро дзвінко!

Вчителька:

Мої майбутнього відважні капітани.

Ким би не були ви – вперед, долайте шлях!

І хай засвітять вам яскравими зірками

Мрійливі погляди минулого в ночах!

Читацький простір – він безмежний і цікавий

То ж відшукайте ви свої скарби

Що допоможуть віднайти і честь, і славу.

А головне – підкажуть шлях вам до мети!!!

(Під пісні на слова Лесі Українки, учні розглядають книжкові полички з творами Жуля Верна, Лесі Українки, та виставку репродукцій Леонардо да Вінчі, отримують завдання на наступний урок, записують відгуки про проведений захід у «Книгу друзів – юних читачів»).

doc
Додано
27 лютого
Переглядів
131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку