​Урок позакласного читання в 2 класі Буду я природі другом

Про матеріал

Урок позакласного читання в 2 класі

Буду я природі другом

Мета. Розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи з творами про природу.Розвивати уміння уважно слухати – розуміти читання вчителя та навички; правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів, ознайомити. Виховувати любов і бережливе ставлення до природи, чуйність і доброту.

Перегляд файлу

Урок позакласного читання в 2 класі

Буду я природі другом

Мета. Розширити читацькі інтереси школярів, ознайомлюючи з творами про природу.Розвивати уміння уважно слухати – розуміти читання вчителя та навички; правильного свідомого читання; збагачувати словниковий запас учнів, ознайомити. Виховувати любов і бережливе ставлення до природи, чуйність і доброту.

Хід уроку

І. Організація класу.

- З давніх пір і по нині

Кажуть всі в Україні: «Здоровенькі були!»

Привітайтесь і ви.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Наш дивний світ –такий, як казка.

Тож бережи його, будь ласка.

- Прочитайте записану на дошці тему уроку. Перед вами павутинка зі складів. Поєднуючи їх, прочитайте слова, що стануть темою нашого уроку.

Бу я ро дру ду при ді гом

( Буду я природі другом )

-​ Як ви розумієте ці слова?

Шановні друзі! Сьогоднішня наша зустріч носить пізнавальний характер. Ми будемо читати твори про природу. І, сподіваюсь, ще більше переконаємось, що ми природі не сусіди, ми – часточка природи, і від знань про неї і бережливого ставлення залежить і наше щасливе життя.

Етап проектування

- Діти, що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку?

ІІІ. Актуалізація читацького досвіду школярів.

1. Розгляд та короткий аналіз дитячих ілюстрацій до теми

ІУ. Активізація читацького мислення

Читання та обговорення творів по темі.

1. Вірш Петра Сотниченка «Вмійте природу любити».

-​ До чого нас закликає автор?

-​ Що кожен з вас може зробити для збереження природи?

2. Розповідь вчителя про Лідію Компанієць та читання її поезій.

Народилася Лідія Компанієць у селі Новогригорівці Запорізької області. Її батьки працювали позмінно на залізниці, тому не могли приділяти дітям належної уваги. І Ліду та двох її братиків відвезли на виховання до бабусі в село Астраханку на Мелітопольщині. Мала Лідія дуже любила бабусину хату з вишиваними рушниками, з долівкою, встеленою запашними травами. Там дівчинка росла, там і пішла в школу. У десять років пробувала складати вірші і записувала їх у потаємний зошит. Старші брати Лідочки видавали домашній рукописний журнал. Вони з радістю вміщували туди сестриччині поезії. Вже тоді дівчинка мріяла працювати в газеті.

Л. Компанієць належить також сценарій мультфільму «Чому втекло кошеня».

На слайді записані слова але їх букви сплуталися

РОВОНА ЦЯНИСИ ГОБЕЦЬРО РОКАСО ТЕЛДЯ ТІЛАСВКА

Ворона синиця горобець сорока дятел ластівка

- Яка пташка зайва в цьому рядочку? Чому?

- Молодці, а як ми з вами можемо допомогти цим пташкам взимку?

3 Гра «Склади прислів’я ».

На картках написані слова, з яких, розставивши у певному порядку, діти повинні скласти прислів’я і прочитати його.

багато Де там немає пташок, комашок.

Де багато пташок – там немає комашок

Фізкультхвилинка.

3. Читання п’єси – казки «Лісовий народець» Анатолія Давидова.

Щоб вам був зрозумілий зміст цієї п’єси – казки, проведемо словникову роботу.

Словникова робота.

Хащі – густий, непрохідний ліс.

Сопілочка – український народний духовий музичний інструмент з дерева або очерету, що

має форму порожнистої трубочки з отворами.

Юннати – юні дослідники природи.

Розпач – почуття безнадії, відчай.

5. Роздуми над прочитаним

- Хто з персонажів вам сподобався? Чому?

-​ Як звали казкового хлопчика – лісовичка?

-​ Хто його помічники?

-​ Знайдіть опис лісових помічників.

-​ За допомогою чого він збирає своїх помічників?

-​ Хто прийшов у гості до лісовичка?

-​ Яку обіцянку дали юннати Озивайку?

-​ Що цікавого зі світу природи розповів автор?

-​ Чого навчає нас ця казка?

-​ 

6. Читання п’єси – казки в особах

Визначення головної думки.

-​ Чого вчить нас казка?

-​ Чому потрібно берегти природу?

7. Встанови порядок подій.

а) Петько Чебрець привів юннатів.

б) Будемо дбайливо охороняти ліс.

в) Давненько не збирав я своїх помічників.

8. Хорове читання вірша ( записаного на дошці або плакаті)

Я зірвав квітку –

І вона загинула.

Я спіймав метелика –

І він умер у мене на долоньці,

І тоді я зрозумів,

Що торкнутися цієї краси

Можна тільки серцем.

- Що зрозумів хлопчик?

- Прочитати рядки вірша, де про це сказано.

На дошці вивішується «сонечко» з промінцями і хмарки навколо.

Мозкова атака

-​ А зараз перевіримо свої знання. На уроці ми познайомились з творами різного жанру, якими саме? Давайте пригадаємо авторів віршів і п’єси – казки.

-​ До вашої уваги вікторина за прочитаним. Щоб розігнати «хмарки» від сонечка вам потрібно дати відповіді на питання, які записані на них. Ваші правильні відповіді стануть ще й розв’язком кросворду ( Діти знімають хмарки, читають питання і записують відповіді).

 

2

1

п

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

3

 

 

 

и

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

5

о

 

 

 

 

 

 

 

6

д

 

 

 

 

7

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

1.​ Хто потрапив у біду в вірші Лідії Компанієць «Бідолаха»? ( Птах)

1.​ Яке слово в темі нашого уроку закрила хмарка? ( Другом )

1.​ Які птахи згадуються у вірші Лідії Компанієць «У красу небачену, у казку..» ( Гуси)

1.​ Як називається літературний твір за яким знімають фільм? ( Сценарій )

1.​ Як звали хлопчика – лісовичка з п’єси - казки Анатолія Давидова «Лісовий народець»? ( Озивайко)

1.​ Листя якого дерева вінчає голову казкового хлопчика – лісовичка ? ( Дуба)

1.​ Хто прийшов у гості до Озивайка? ( Юннати )

-​ Діти, давайте перерахуємо ті якості, якими наділена людина, яка любить і бережно ставиться до природи. Вчитель або діти записують ці якості на промінчиках: любов, доброта, ніжність, увага, співчуття, повага.

-​ Які позитивні якості виховуються у вас під дією променів цього сонечка?

Ось і ми з вами зробили сьогодні відкриття, що в природі багато цікавого – поруч з нами. Треба тільки його побачити, почути, зрозуміти і берегти.

У. Підсумкова бесіда.

- Які твори про природу, про красу і дбайливе ставлення до природи вам найбільше сподобалися? Хто їх автори?

- Яка головна думка об’єднує ці твори?

Любов до природи виявляється не тільки в красивих словах, а і в красивих вчинках.

-​ Чи думали ви над цим раніше?

Вчитель. Пам’ятайте, любі діти,

Щоб сади у нас цвіли.

Щоб літали в чистім небі

І лелеки, й журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах, -

Бережіть природу, діти!

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку