Урок позакласного читання в 4 класі "Українська народна казка "Вовк та козенята" ".

Про матеріал
Дана розробка уроку з позакласного читання пропонується при вивченні розділу "Казка мудрістю багата". Вона створена з метою навчити учнів спостерігати за структурою та сюжетом казки, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики, визначати головну думку, виховати любов до казок, бажання слухатися батьків.
Перегляд файлу

 

ЗЗСО І-ІІІ ступенів

«Художньо-естетична гімназія»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок позакласного  читання  в  4  класі  на тему:

 

«Українська народна казка «Вовк та козенята»»

 

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

                                                                                                          Розробку підготувала

                        учитель початкових класів

                        Лясевич Лариса Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

                                                        2020 рік

Мета.  Познайомити учнів з українською народною казкою «Вовк та козенята», поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості, вчити спостерігати за структурою і сюжетом казки, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики, визначати головну думку казки, удосконалювати навички свідомого і виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, формувати пізнавальну, інформаційну, самоосвітню, соціальну, творчу, комунікативну компетентності; розвивати пам'ять, увагу, мислення, усне мовлення; виховувати любов до казок, бажання поводити себе так, як радять батьки.

Обладнання. Мікрофон, сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи, тексти,

листки з рисами характеру, конверти з прислів’ями, плакат для розчитування,   малюнки потяга, лісової галявини, кози, вовка, маски кози, вовка, козенят, макет будинку, дзвіночок,  картки з домашнім завданням. 

 

ХІД   УРОКУ

I. Організаційний момент.

(Діти стають у коло з вчителем)

Пролунав дзвінок, починаємо урок.

Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,

Що у нашому другому класі

Діти - просто молодці.

  • Я рада вітати вас на нашому уроці читання.
  • Чого чекаєте від сьогоднішнього уроку?
  • Яким він буде?

(Діти передають мікрофон і відповідають.)

II. Мовна розминка.

  1. Робота зі скоромовкою.
  • Пропоную вам сьогодні вирушити в подорож. Щоб у дорогу ми швидко зібралися, треба пригадати скоромовку, яку вивчили на попередньому уроці, правильно і швидко її промовити. А у цей час деякі учні перевірять наявність квитків і попрацюють самостійно (зроблять звуко-буквений аналіз слова казка).

Їхав лис через ліс, поламав п’ять коліс.

  1. Індивідуальна робота за картками (перевірка квитків).
  2. Розчитування.
  • Для того, щоб у подорожі була ясна погода, ми повинні пограти в гру «Сонечко».    Давайте прочитаємо склади. 

 

IІІ, Вступне слово вчителя.

  • Я знаю, що ви дуже любите читати казки. Казка -  це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.

Казок країна чарівна,

У гості й вас чека вона,

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

-    Увага! Увага! Відправляється казковий експрес від станції «2-Б клас» до станції «Країна казок». Ви готові вирушити у подорож до казки? Отже, поїхали!

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

 1. Зустріч із Казкою

-  От ми і в «Країні казок». А це хто нас зустрічає? (Під музику виходить Казка в українському одязі).

Казка. Ви давно знаєте і, здається, любите мене. Я приходжу до вас з маминих чи бабусиних вуст, з гарної книжки, з екрана. Я веду вас  у світ незвичайний і дивовижний. Ви вже зрозуміли , хто я?

  • Так, я казка. Це я народилася у сиву давнину. Мої історії передавалися з уст в уста і були доступні всім: і дорослим, і малим.     

-   І я хочу познайомити вас з однією цікавою казкою. А якою саме, Ви скажете самі, переглянувши її уривок.

2. Перегляд уривку казки « Вовк та козенята».

-     Правильно. Це казка «Вовк та козенята».( На дошці з’являється тема уроку).

V. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з українською народною казкою «Вовк та козенята», навчимося виразно її читати, проаналізуємо вчинки дійових осіб, дамо їм характеристику,  попрацюємо над самим текстом, збагатимо свій словниковий запас. А будемо ми все це робити для того, щоб бути розумними і кмітливими.

Казка. Ну, а мені пора, багато справ. До побачення.

VI. Опрацювання казки «Вовк та козенята».

  • Покладіть перед собою тексти.
  1. Робота над заголовком («Передбачення»)
  • Прочитайте назву казки. Як ви думаєте, до кого ми потрапимо, прочитавши казку?
  • Де, по-вашому, будуть відбуватися події?
  • Які ще назви цієї казки знаєте?
  1. Слухання казки (читає вчитель, продовжують сильні учні).
  • Чи відкрили двері козенята вовкові?
  1. Первинне сприйняття.
  • Хто дійові особи казки?
  • Скільки у кози було козенят?
  • Де відбуваються події? Чи правильним було наше передбачення?
  1. Словникова робота.
  • А ось ми потрапили і на казкову лісову галявину.
  • Давайте прочитаємо слова вголос.
  • ( Чуємо, накаже, хатинка, материн, семеро, їжа, підкаже, принести, відповідають, повернулася, відімкнітеся, відчиніться).
  • Тепер прочитайте слова мовчки.
  • Що означає слово «відчиніться»?
  • Значення якого слова вам не зрозуміле?
  1. Читання казки учнями.

а). I частина – читання «Струмочок» - I ряд.

-    Де жили коза і козенята?

-    Куди щодня ходила коза?

-    Що наказувала діткам?

-    Чого вона боялася?

б). II частина – читання «Естафета» - II ряд.

-     Яку пісеньку співала коза, повертаючись додому?

-     Чи відкривали козенята двері мамі?

-     Що вони робили, коли мати знову уходила до лісу?

в). III частина – читання «Блискавка» - III ряд.

-     Складіть питання до цієї частини самі.

      (Хто підслухав спів кози?

      Яким голосом завив вовк?

      Відчинили козенята йому двері?

      Чому похвалила коза козенят?)

VII Фізкультхвилинка

  • Ви, напевно, втомилися. Тож зараз відпочинете разом із Козою.

1, 2, 3, 4,

Козі дзвоника вчепили.

Коза бігає, кричить,

Просить дзвоник відчепить.

 VIIІ.Продовження роботи над казкою  . 

  1. Вибіркове читання.
  • Прочитайте зачин і кінцівку казки.
  • Знайдіть звертання.
  • Чим відрізняється пісенька кози і вовка?
  • Кому симпатизуєте більше?
  • Чому вчить ця казка? Яка головна думка?
  1. Гра «Який герой казки». Робота в парах.
  • На партах лежать листки з рисами характеру( дбайлива, хитрий, добра, розумна, злий, підступний).  Дівчата вибирають риси характеру, притаманні козі, а хлопці – вовкові. 
  1. Гра «Побудь кореспондентом». (Використовуючи інтерактивний метод «Мікрофон»).

Інтерв’ю з козою.

  • А хто б хотів зустрітися з козою і задати їй запитання?
  1. Інсценування казки.
  • А хотіли б ви побути на місці головних героїв?

ІX. Підсумок уроку.

 -   Ну, що ж. Час повертатися додому. Для того, щоб допомогти машиністу швидше нас довезти, давайте складемо прислів’я, яке підходить до нашої казки. Це додасть швидкості потягу.

 1.   Робота в групах.

 -    Зі слів скласти прислів’я, яке підходить до казки.

 (Слухайся батька і неньку, буде тобі гладенько. Чия відвага, того й перемога. Без труда нема плода.)

2.   Бесіда ( за методом «Мікрофон»).

-     З якою казкою познайомилися?

-     Чи сподобалася вона?

-     На кого ви б хотіли бути схожими?

-     Чи можна відкривати двері незнайомим?

-     Ось ми і приїхали. Я прошу вийти до мене у коло.

-     Яким був урок? Таким, як і уявляли?

X. Оцінювання.

XI. Домашнє завдання.

  • Домашнє завдання буде диференційованим. Ті учні, у яких на партах трикутники, читають цю казку і переказують, у кого квадрат – читають і відповідають на запитання, які подані після тексту, у кого круг – читають і малюють малюнок до казки.
  • На цьому наш урок закінчено! 

 

doc
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку