ЗЗСО І-ІІІ ступенів
«Художньо-естетична гімназія»
Урок позакласного читання в 4 класі на тему:
«Українська народна казка «Вовк та козенята»»
Розробку підготувала
учитель початкових класів
Лясевич Лариса Анатоліївна
2020 рік
Мета. Познайомити учнів з українською народною казкою «Вовк та козенята», поглиблювати знання дітей про казку як вид усної народної творчості, вчити спостерігати за структурою і сюжетом казки, аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики, визначати головну думку казки, удосконалювати навички свідомого і виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, формувати пізнавальну, інформаційну, самоосвітню, соціальну, творчу, комунікативну компетентності; розвивати пам'ять, увагу, мислення, усне мовлення; виховувати любов до казок, бажання поводити себе так, як радять батьки.
Обладнання. Мікрофон, сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи, тексти,
листки з рисами характеру, конверти з прислів’ями, плакат для розчитування, малюнки потяга, лісової галявини, кози, вовка, маски кози, вовка, козенят, макет будинку, дзвіночок, картки з домашнім завданням.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент.
(Діти стають у коло з вчителем)
Пролунав дзвінок, починаємо урок.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашому другому класі
Діти - просто молодці.
(Діти передають мікрофон і відповідають.)
II. Мовна розминка.
Їхав лис через ліс, поламав п’ять коліс.
IІІ, Вступне слово вчителя.
Казок країна чарівна,
У гості й вас чека вона,
Отож часу не гайте,
У подорож рушайте.
- Увага! Увага! Відправляється казковий експрес від станції «2-Б клас» до станції «Країна казок». Ви готові вирушити у подорож до казки? Отже, поїхали!
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
1. Зустріч із Казкою
- От ми і в «Країні казок». А це хто нас зустрічає? (Під музику виходить Казка в українському одязі).
Казка. Ви давно знаєте і, здається, любите мене. Я приходжу до вас з маминих чи бабусиних вуст, з гарної книжки, з екрана. Я веду вас у світ незвичайний і дивовижний. Ви вже зрозуміли , хто я?
- І я хочу познайомити вас з однією цікавою казкою. А якою саме, Ви скажете самі, переглянувши її уривок.
2. Перегляд уривку казки « Вовк та козенята».
- Правильно. Це казка «Вовк та козенята».( На дошці з’являється тема уроку).
V. Повідомлення теми і мети уроку.
Казка. Ну, а мені пора, багато справ. До побачення.
VI. Опрацювання казки «Вовк та козенята».
а). I частина – читання «Струмочок» - I ряд.
- Де жили коза і козенята?
- Куди щодня ходила коза?
- Що наказувала діткам?
- Чого вона боялася?
б). II частина – читання «Естафета» - II ряд.
- Яку пісеньку співала коза, повертаючись додому?
- Чи відкривали козенята двері мамі?
- Що вони робили, коли мати знову уходила до лісу?
в). III частина – читання «Блискавка» - III ряд.
- Складіть питання до цієї частини самі.
(Хто підслухав спів кози?
Яким голосом завив вовк?
Відчинили козенята йому двері?
Чому похвалила коза козенят?)
VII Фізкультхвилинка
1, 2, 3, 4,
Козі дзвоника вчепили.
Коза бігає, кричить,
Просить дзвоник відчепить.
VIIІ.Продовження роботи над казкою .
Інтерв’ю з козою.
ІX. Підсумок уроку.
- Ну, що ж. Час повертатися додому. Для того, щоб допомогти машиністу швидше нас довезти, давайте складемо прислів’я, яке підходить до нашої казки. Це додасть швидкості потягу.
1. Робота в групах.
- Зі слів скласти прислів’я, яке підходить до казки.
(Слухайся батька і неньку, буде тобі гладенько. Чия відвага, того й перемога. Без труда нема плода.)
2. Бесіда ( за методом «Мікрофон»).
- З якою казкою познайомилися?
- Чи сподобалася вона?
- На кого ви б хотіли бути схожими?
- Чи можна відкривати двері незнайомим?
- Ось ми і приїхали. Я прошу вийти до мене у коло.
- Яким був урок? Таким, як і уявляли?
X. Оцінювання.
XI. Домашнє завдання.