Конспект з літературного читання «Ліна Костенко. Краса і почуття. Звуковий образ осінньої ночі».

Про матеріал

Розробка уроку з літературного читання у 4 класі «Ліна Костенко. Краса і почуття. Звуковий образ осінньої ночі».

Перегляд файлу

Описание: Описание: D:\Атестація 2020-2021 н.р\Конспект природа\118544245_810269429727134_7055315009897498066_o.jpg

Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю Л.Костенко, її поезією; вчити вслухатися в тексти поезій і на їх основі  сприймати і розуміти красу природи і людських почуттів; розвивати уміння читати поезії, образне мислення, мовлення, літературні здібності, уміння аналізувати і порівнювати зміст поезій; виховувати любов до художнього слова, природи; чисті,відверті почуття.

Обладнання: портрет Ліни Костенко, навчальне відео, виставка збірок поетеси, картки для словникової роботи картки.

Тип: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

       Емоційне налаштування на урок

            Учитель:  Добрий день любі діти та шановні гості. Я рада вітати вас на нашому уроці літературного читання. Урок сьогодні буде незвичайним. Ми опинимося у чарівній країні Поезії.

  • Але спочатку послухайте мелодію, яку написав Антоніо Вівальді під назвою «Пори року: осінь». (звучить мелодія)
  • Який настрій викликала у вас мелодія?
  • А які асоціації у вас виникають зі словом «Осінь»?

                       листя                холод                            вирій

   https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4870198388952345018       

      урожай                                   осінь                                   птахи

 

 

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=4870198388952345018

 

 

 

 

         рілля                           гриби                запаси            дощ

  • А тепер послухайте вірш. (відео вірша Ліни Костенко «Пробачте, осінь, я вас не впущу….»
  • Чи сподобався вам вірш?
  • Який настрій викликав у вас відеоролик?
  • А ви знаєте, що автор цього вірша видатна українська поетеса Ліна Василівна Костенко, яка народилася 19 березня 1930 року і яка досі пише чудові вірші. 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.

  • І тема нашого уроку  «Ліна Костенко. Краса і почуття. Звуковий образ осінньої ночі». І саме сьогодні ми відкриємо двері у дивовижний світ художнього слова видатної української поетеси і  митця  Ліни Костенко. Вона словом, як художник фарбами, створює вірші, які належать до художньої лірики. Ще ми будемо  вчитися відчувати, читаючи вірші Ліни Костенко.
  • Але перед тим, як ми почнемо працювати з творами Ліни Костенко – давайте зробимо мовленнєву розминку.

Мовна розминка 

Скоромовки:

У діброві — дуби,
Під дубами — гриби,
Трава — між грибами,
Хмарки — над дубами.

 

Їжак, їжаченя,
Їздять по гриби щодня.
Їжачиха помагає,
Сироїжки їм збирає.

 

Чистомовка:

Ла-ла-ла – осінь вже прийшла,

Ло-ло-ло – стало холодно,

Хи-хи-хи – відлетіли знов птахи,

Щі-щі-щі – часто йдуть дощі.

ІІІ. Робота над матеріалом уроку

  • А тепер, коли ми розігрілися – давайте попрацюємо у підручнику на сторінці  52. Прочитайте коротку біографію Ліни Костенко.
  • Що ви дізналися з тексту?
  • Коли і де народилася видатна поетеса?
  • А тепер перегляньте цікаві факти з життя Ліни Костенко.

Відео про Ліну Костенко

  • Що вас найбільше вразило з побаченого у відео?
  • Але перед тим, як ми продовжимо знайомитися з лірикою Ліни Костенко, хотілось послухати вірші, які приготували нам учні нашого класу. (діти розказують заздалегідь вивчені вірші).
  • Які ви молодці!
  • А тепер послухайте мене, я вам зачитаю вірш Ліни Костенко «Здивовані квіти».

ІV. Опрацювання вірша «Здивовані квіти».

1.     Читання вірша вчителем.

-  Які картини постали у вашій уяві, коли ви слухали вірш?

-  Які слова вам не зрозумілі?

2.     Словникова робота.

Читання колонок слів «луною» за вчителем.

Ніч                            кручі

Сойка                        вчора

Квітка                       влітку

Сьогодні                  робиться

-         Серед прочитаних слів знайдіть антоніми. (вчора-сьогодні)

3.     Виразне читання вірша учнями.

4.     Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

-         Якими видалися поетесі зорі?

-         З ким вона їх порівнює?

-         Хто кричав у кручі?

-         Що сказав ворон?

- До речі, вірш «Здивовані квіти» входить до чудової і, на превеликий жаль, єдиної збірки віршів для дітей «Бузковий цар». Поетеса часто звертається до теми дитинства, її поетичні образи для дітей особливі: вони пробуджують почуття прекрасного, залучають дітей  до художнього сприйняття світу.

V. Опрацювання вірша «Красива осінь вишиває клени»

1. Мовчазне читання вірша учнями.

2. Перевірка первинного сприймання.

- Чи сподобався вам вірш? Який настрій він викликає?

3. Мовчазне читання.

- Що просили листочки у осені?

- Чому клени просять інших фарб?

4. Читання в парах.

Фізкультхвилинка

5.     Читання вірша «Ланцюжком».

6.     Аналіз змісту вірша.

-         У які кольори пофарбувала осінь клени?

-         Кому все одно  якими стануть дерева?

-         Знайдіть у тексті вірша слова, за допомогою яких Л.Костенко зображує осінь, листя як живих істот?

-         Якими словами поетеса передала красу осені?

-         Чому осінь красива, а настрій невеселий?

-         Що хотіла проказати поетеса?

7.     Вправляння у виразному читання вірша. Гра «Диктор на телебаченні»

VІ.  Підсумок уроку.

Вправа «Закінчи речення»

- Мені було цікаво…

- Було важко в ….

VІІ. Домашнє завдання .

Читати виразно вірші на с.52-53,  та за бажанням намалювати осінній пейзаж.

 

docx
Додано
5 листопада 2020
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку